nieuwe laptop start alleen op na elke keer accu eruit halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chic1980

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Ik krijg wanneer ik de laptop opstart elke keer geen beeld.
Alle lampjes branden wel groen.
Steeds wanneer ik de accu eruit haal en de stekker uittrek en de accu dan weer erin stop en alles aandoe werkt hij wel weer.
Het kan toch niet zo zijn dat ik dit elke keer moet gaan doen voordat ik begin????:shocked:

Nieuwe laptop "garantie" gauw terug naar de leverancier want vermoedelijk zit er een probleem in accu of de aansluiting hiervan. (Acer ? )
Niet zelf mee gaan knoeien.

Laatst bewerkt:
Ik krijg wanneer ik de laptop opstart elke keer geen beeld.
Alle lampjes branden wel groen.
Steeds wanneer ik de accu eruit haal en de stekker uittrek en de accu dan weer erin stop en alles aandoe werkt hij wel weer.
Het kan toch niet zo zijn dat ik dit elke keer moet gaan doen voordat ik begin????:shocked:

Lijkt mij ook niet nee. Een 1e reactie zou zijn: er is een hardwaredefect rondom het voedingsgedeelte. Zit er nog garantie op de laptop?

Heb je wat testjes gedaan?
- proberen te starten zonder netsnoer? (alleen accu)
- andersom? (alleen netsnoer zonder accu)

Nog geen testjes gedaan!
Zal t zo even uittesten.
Hij heeft 2 jaar garantie.

Au, da's een gevoelige tik voor mij. Ik hoop dat Puppie dit topic niet meeleest en dat niemand 'm op dit topic attendeert..................

Nog geen testjes gedaan!
Zal t zo even uittesten.
Hij heeft 2 jaar garantie.

Niet mee knoeien gewoon terug naar de fabrikant als het garantie is want je kunt er zelf niets mee er zit sluiting in de accu aansluiting vermoedelijk.
Als je er zelf mee gaat knoeien vervalt de garantie.

Los draaien van je laptop. (Wat valt onder zelf mee knoeien?)
Software matig heeft totaal geen zin want je lost het er probleem er niet mee op.
Het enigste wat je kunt proberen is om eens op te starten zonder accu en te kijken wat die dan doet.
Geeft die dan geen problemen dan moet je het probleem in de accu of de aansluiting er van zoeken en daar kun je niets mee.
Accu,s vallen bij de meeste fabrikanten niet onder de garantie voorwaarden.

Oke..waarom vallen die dingen niet onder garantie want deze horen toch ook goed geleverd te worden?

Ja dat moet je aan de fabrikant vragen.
Accu,s kunnen door foutief gebruik kort mee gaan.
Dus regelmatig leeg trekken en bij lang durig gebruik van je laptop gewoon op netvoeding en de accu verwijderen.

Ja dat moet je aan de fabrikant vragen.
Accu,s kunnen door foutief gebruik kort mee gaan.
Dus regelmatig leeg trekken en bij lang durig gebruik van je laptop gewoon op netvoeding en de accu verwijderen.

Ik heb het zelfde probleem gehad ,bij mij was het beeldscherm kapot!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan