nieuwe laptop start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Help,mijn nieuwe Asus N56 start niet meer op.
Waarschijnlijk mijn eigen schuld omdat ik een externe usb schijf probeerde te repareren met van een fdisk tooltje. Ik selecteerde de verkeerde schijf:evil: en toen was het over,
Ik heb backups terug gezet van alle partities dmv Agronis maar start nog steeds niet op.
De schijf is ook helemaal niet meer zichtbaar in het Bios.Ik heb wel de MBR ook terug gezet met Acronis backup.

Als ik met de Hirens CD opstart en met een partition tool kijk zie ik ook alle partities niet meer:mad:
Standaard van fabriek uit zitten er 4!partites op.Recovery-Restoro-OS en iets met een FAT32

Ik heb de laptop nu opgestart met een CD Gparted en die staat nu al 20 minuten met een dos achtig scherm te draaien en geeft aan:
[1530.447697] Buffer I/O error on device sr0, logical block 51199 etc....

In welke richting moet ik zoeken?
Is het een MBR gevalletje(lijkt me sterk omdat ik die terug gezet heb) of iets met partition labels?

Ik hoop zo ff voldoende info en dat iemand me op weg kan helpen. Ik vrees dat als ik hem op moet sturen dat ik de laptop 6 weken kwijt ben:evil:

Laatst bewerkt:
tja, domme fout. gewoon windows opnieuwe erop installeren.
De oude files behoud je gewoon, die komen later staan in een folder als Windows.old
succes

tja, domme fout. gewoon windows opnieuwe erop installeren.
De oude files behoud je gewoon, die komen later staan in een folder als Windows.old
succes

Maar het bios ziet de schijf niet meer dus hoe moet je windows er dan weer opzetten:eek:
En ik heb geen CD want er zit een recovery partitie op.(waar ik dus ook niet meer bij kan):shocked:

Je moet bij opstarten even in de BIOS gaan en dan bij al je schijven, USB storage, CD/DVD drive etc. resetten naar de fabrieksinstellingen.
Dan weer opstarten en F12 en als het goed is moet het dan lukken.
Gewoon installatieschijf erin en kijken of je m ziet.

succes

Je moet bij opstarten even in de BIOS gaan en dan bij al je schijven, USB storage, CD/DVD drive etc. resetten naar de fabrieksinstellingen.
Dan weer opstarten en F12 en als het goed is moet het dan lukken.
Gewoon installatieschijf erin en kijken of je m ziet.

succes

Zoals ik zei, ik heb geen installatie schijf die staat op een partitie.
En ook met de fabrieks instellingen komt ie niet terug in de Bios!

haal de HDD eruit en connect me even via een andere PC, dan kan je er altijd bij. Ookal is is het crashed.
Dan kan je het formatteren naar NTFS en installeer je via de andere pc windows op DIE aangesloten HDD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan