Nieuwe laptop start traag op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thees

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2011
Hallo iedereen!

Bij deze zou ik graag een oplossing horen voor mijn probleem.

Ik heb namelijk een nieuwe laptop aangeschaft; Asus K53SJ, maar ik kan (nog) niet zeggen dat ik snel is; en daar baal ik wel een beetje van! :eek:
Nu heb ik al een aantal programma's verwijderd; demo's van games, microsoft office 2010 (heb 2007 erop gezet) en nog wat dingen. Maar hij blijft traag bij het opstarten!

Ook heb ik een probleem met google Chrome. Er stond Google Chrome op, maar deze werkte niet. Ik heb daarna opnieuw Google Chrome gedownloade en deze werkt prima. Echter lukt het mij niet om de oude versie te verwijderen! Hij staat niet meer bij 'programma's en onderdelen' maar als ik via de zoekfunctie kijk staat hij er nog wel tussen! (en nee dit is niet de nieuwe)

Ik zal hieronder even een lijst geven met de processen die lopen:

-- waar ook 6 dingen van Google Chrome lopen; terwijl ik niet 6 vensters van google Chrome open heb staan?

Ik hoop even genoeg informatie te hebben gegeven; zo niet dan hoor ik het graag!

Thees

Bedankt!

- Je bedoelt gewoon analyseren en dan schoonmaken? Dat heb ik gedaan, maar ik merk niets..

Hoi,

Ja maar ook de tweede register en bij gereedschap kan je eventueel het opstarten van aanpassen.

^Bedankt, dat heb ik nu ook gedaan.. maar hij start nog altijd langzaam op.. :confused: Ik hieronder een lijst met de opstartprogramma's, maar ik durf daar eerlijk gezegd niet zomaar iets te verwijderen aangezien ik geen idee heb wat alles is...

Ja HKLM:Run ATKMEDIA C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Media\DMedia.exe
Ja HKLM:Run HControlUser C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\HControlUser.exe
Ja HKLM:Run SonicMasterTray C:\Program Files (x86)\ASUS\Sonic Focus\SonicFocusTray.exe
Ja HKLM:Run Wireless Console 3 C:\Program Files (x86)\ASUS\Wireless Console 3\wcourier.exe
Ja HKLM:Run AVG_TRAY C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgtray.exe
Ja HKLM:Run IgfxTray C:\Windows\system32\igfxtray.exe
Ja HKLM:Run HotKeysCmds C:\Windows\system32\hkcmd.exe
Ja HKLM:Run Persistence C:\Windows\system32\igfxpers.exe
Ja HKLM:Run RtHDVBg C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVBg64.exe /SF3
Ja HKLM:Run ETDCtrl %ProgramFiles%\Elantech\ETDCtrl.exe
Nee HKLM:Run ASUS Screen Saver Protector C:\Windows\AsScrPro.exe
Nee HKLM:Run ASUS WebStorage C:\Program Files (x86)\ASUS\ASUS WebStorage\SERVICE\AsusWSService.exe
Nee HKLM:Run CLMLServer "C:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"
Nee HKLM:Run Nuance PDF Reader-reminder "C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Reader\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\ProgramData\Nuance\PDF Reader\Ereg\Ereg.ini"
Nee HKLM:Run RtHDVCpl C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja Startup Common AsusVibeLauncher.lnk C:\Program Files (x86)\ASUS\AsusVibe\AsusVibeLauncher.exe

Kan iemand mij misschien zeggen wat ik hiervan kan uitschakelen; of is dat echt een individueel iets?

in principe kan je alles uitzetten behalve je AVG virus beveiliging.
en als je daarna iets mist bij het opstarten kan je het altijd weer aanzetten.

Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij een erg slecht advies.

in principe kan je alles uitzetten behalve je AVG virus beveiliging.
en als je daarna iets mist bij het opstarten kan je het altijd weer aanzetten.

Dit soort adviezen werden in mijn tijd niet gegeven.
Natuurlijk kun je je draadloos internet (wifi) uit zetten, maar dat is natuurlijk onzinnig.
Ja HKLM:Run Wireless Console 3 C:\Program Files (x86)\ASUS\Wireless Console 3\wcourier.exe
Waarom TS Zijn/Haar HD geluid heeft uit gezet, weet ik niet.
Nee HKLM:Run RtHDVCpl C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s

Mijn Asus laptop heeft standaard TrendMicro als beveiliging, gooit die mogelijk roet in het eten. Je hebt er zelf blijkbaar AVG op gezet. Daar is niet mis mee zover ik weet. Zelf ben ik over naar microsoft security essentials, omdat ik die uit kan zetten. (avg is niet uit te zetten).

Daarnaast is het mij opgevallen dat je de Asus laptop niet moet uit zetten, met de power knop.
(heb overigens 2, de linker start een linux distro en is tevens voor het instellen van stroom verbruik onder windows)
Dan gaat er van alles mis en duurt het tijden voordat hij weer reageert.
Dus uitzetten via Start, computer afsluiten.

P.S. Chrome staat niet standaard op een Asus Laptop zover ik weet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan