Nieuwe laptop te gebruiken voor photoshop en tekstverwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baaytje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2015
Beste leden,

Ik wil een nieuwe laptop kopen en heb onderstaande gevonden, graag wil ik jullie mening of deze laptop geschikt is voor mijn gebruik!
Ik ben van plan hem vooral te gebruiken voor Photoshop CC, Adobe Muse, Sketchup Pro, Films Kijken en Tekstverwerken (ben student). verder vind ik het erg belangrijk dat hij vooral gewoon snel draait! ook ben ik na aankoop van plan om er een SSD schijf in te zetten en vroeg ik me af of dit bij deze laptop mogelijk is?

De specificaties:

Code:
[CODE]Merk: ASUS
Serie: N76 Series
Product: Asus N76 Series N76VM-V2G
Uitvoering: N76VM-V2G-T1105V-NL

Processor type: Intel core i7 3610QM
Videokaart: Nvidia GeForce GT630M
Snelheid: 2,3GHz
Maximale turbo frequentie: 3,3GHz

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Moederbordchipset: Intel Mobile HM76
Geheugengrootte: 8GB
Geheugentype: DDR3 (SODIMM)
Hardeschijftype: 7200rpm HDD
Opslagcapaciteit: 750GB

Totale opslag: 750GB

Optische Drive Type: DVD+/-RW DL
Schermdiagonaal: 17,3" inch
Resolutie: 1920x1080 Full HD
Backlight	Led: Edge-lit
Video uit: D-Sub (VGA) en HDMI

Verbinding (USB/FW): 4x USB 3.0
Verbinding (Ethernet): Ethernet 100Mbps
Verbinding (wlan): 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Bluetooth): Bluetooth 4.0

Multitouch touchpad: Ja
Laptop extra's: Cardreader, Webcam
Geluidssysteem: Bang en olufsen ICEpower en Subwoofer.
Accucapaciteit (Wh): 56Wh
Toetsenbordindeling: Qwerty

Hoogte: 34,9mm
Lengte: 280mm
Breedte: 415mm
Gewicht: 3,6kg
[/CODE]

Ben in afwachting van jullie reacties!!
Alvast bedankt!

Timo

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom bij de Helpmij.

Voordat ik inhoudelijk reageer : +/- € 1000,-- ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

ook welkom op Helpmij.nl

klein beetje inhoudelijk is dit een nieuwe gezien de processor generatie ouder is.

Ik kan hem 2de hands overkopen! De prijs die wordt gevraagd is €600,-

Bedankt voor jullie reacties!

Laatst bewerkt:
Voor een 2e handsje is de leeftijd niet onbelangrijk. Als íe ouder is dan 1,5 jaar, niet doen.

Zal even de leeftijd na vragen!

Hoezo dan niet doen als hij ouder is dan anderhalf jaar? (ben puur geïnteresseerd, probeer er nog wat van op te steken!)

Ik raad BTO erg aan! Heb net een nieuwe laptop van dat merk. De hele laptop wordt gebouwd naar wens. Je kan de processor, RAM geheugen, HDD, SSD, DVD-Drive, OS, Fans, Case, Scherm alles aanpassen.
In verhouding niet erg duur met andere merken. www.bto.eu

Zal even de leeftijd na vragen!

Hoezo dan niet doen als hij ouder is dan anderhalf jaar? (ben puur geïnteresseerd, probeer er nog wat van op te steken!)
Omdat het ding splinternieuw zo ergens rond het bedrag zit dat ik je 'vroeg'. Tel daarbij op dat het ding dan 18 maanden gewerkt heeft en dan vind ik het gevraagde bedrag voor een 2e handsje met een wat magere videokaart en geen SSD, wat aan de forse kant. Ook qua processor is het geen 'moordmachine'.

Ik moet mijn uitspraak "Niet doen", nuanceren, want wie ben ik om te zeggen dat je het niet zou moeten doen.......... ? Daarom kan ik beter schrijven : IK zou het niet doen.

@Ted, klik eens op mijn naam en kijk eens naar mijn machine.............. ;) :D Kan die er wel mee door..........?

Jouwe eerste stelling onderschrijf ik, de tweede niet. BTO's zijn best wel duur. Op het moment dat je een basisconfiguratie begint op te tuigen, dan schiet de teller met honderden euro's omhoog. Tel daarbij op dat er geen OS wordt meegeleverd en BTO is in verhouding zo'n 15 tot 35% duurder dan de overige 'merken'.

Ik zweer echter bij mijn BTO en had en heb het hogere bedrag er graag voor over,

Laatst bewerkt:
Bedankt gast0225 voor al je reacties! nog één vraagje: Kan ik deze laptop wel gebruiken voor de dingen die ik wil? (los van het vraagprijstechnische deel)
ik wil hem gebruiken voor Photoshop CC, Adobe Muse, Sketchup Pro, Films Kijken en Tekstverwerken (ben student). verder vind ik het erg belangrijk dat hij vooral gewoon snel draait!

En heb je anders nog een optie voor een nieuwe laptop (rond de €600)?

nogmaals bedankt voor al je reacties!!

Ik kan, net zoals jij, in Google per programma dat je noemt intypen :

systeemeisen Photoshop cc, systeemeisen Adobe Muse etc. etc. Dáár lees je dan per programma waaraan de hardware minimaal en optimaal moet voldoen.
Of de machine snel is? Snel is een relatief begrip. Ik ga voor jou de vraag of de hardware snel werkt, niet kunnen beantwoorden. Jij vindt iets snel of traag, terwijl een ander het tegendeel vindt.
Objectief gezien lijkt het een geen trage machine, maar of íe daarmee ook het predikaat 'snel' verdient..........?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan