Nieuwe laptop, toch van mening veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen voor m'n nieuwe studie, maar vooral op erop te gamen natuurlijk! Ik ben dan deze 2 laptops tegengekomen..

1) Lenovo Ideapad Z580 specs:

• Intel Core i5-3210M (quad core)
• 8 GB
• 750 GB HDD
• NVIDIA GeForce GT 630M (2 GB)

2) Acer Aspire 5560G-83528G75MN specs:

• AMD A8-3520M
• 8GB
• 750 GB
• AMD Radeon HD 7670M

Graag zou ik van jullie willen weten welke beter is om te gamen en welke beter is om andere dingen te doen zoals internetten/filmpjes kijken etcetera..
Beide laptops zijn ongeveer €600, mochten jullie een andere laptop weten die rond de €600 is en beter is dan 1 van deze twee, dan hoor ik dat graag.

Bedankt voor het lezen en de eventuele reacties!

in iedergeval geen Acer nemen.
Dat brengt elende met zich mee.
Acer is op dit moment niet te vertrouwen.

Yup, kan puppie gelijk geven. Hele slechte service, nog net niet tot aan de voordeur, maar 't scheelt niet veel. Spreek uit persoonlijke ervaring. Drie maand oude laptop moest even voor 500 euro worden gerepareerd. Trouwens hetzelfde geldt voor Packard Bell computers/notebooks, deze zijn ook van Acer.

Een budget van 600 is wel krap voor een laptop voor gamen.
Wat voor spellen wil je spelen? Battlefield 3 op medium is niet mogelijk met de videokaart van de Lenova.
En wat hier boven al gezegt is, acer is a no go.

Als de kwaliteit van Lenovo net zo is als van IBM toen zou ik zeker gaan voor Lenovo.
Heb hier een 10 jaar oude IBM R31 die nog steeds perfect werkt. Gamen op een laptop lijkt mij niks te traag
Wat betreft Acer hebben hier 3 netbooks A110 (werden nog met Linpus geleverd werken nog steeds goed (behalve accu)

Als de kwaliteit van Lenovo net zo is als van IBM toen zou ik zeker gaan voor Lenovo.
Heb hier een 10 jaar oude IBM R31 die nog steeds perfect werkt. Gamen op een laptop lijkt mij niks te traag
Wat betreft Acer hebben hier 3 netbooks A110 (werden nog met Linpus geleverd werken nog steeds goed (behalve accu)

Bedankt voor de info!

Ik heb hier nog een Lenovo, waar ik aan dacht tijdje terug maar wist het niet zeker..

Lenovo Ideapad Y570 (i5 edition)

- Processor Name: Intel Core i5-2410M (2.3 GHz)
- 4 GB ram
- 500 GB storage (5400 rpm)
- Graphics Card: nVidia GeForce GT 555M 1GB (tijdens gamen)
- 2nd Graphics Card Intel HD Graphics 3000 (tijdens andere dingen)

Deze laptop is iets goedkoper. Kunnen jullie mij vertellen welke van de 3 laptops beter is voor gamen en welke beter om te internetten etcetera, zonder te kijken naar de service dan.

Er is ook een i7 editie van deze Lenovo maar weet alleen niet hoe duur die precies is..

Is de service van Acer echt zo slecht? Geldt dat alleen voor reparatie/vervanging van de laptops of ook meerdere dingen? Wist echt niet dat het zo erg was..

Laatst bewerkt:

Wow, voor die prijs lijkt het wel erg goed of zeg ik nu iets geks?

Wat betekend ex-demo precies? Het is toch gewoon de originele laptop enzo?

Verder vraag ik me af hoeveel er nog zijn aangezien dit erg goedkoopt lijkt voor wat die heeft. In ieder geval bedankt voor de link! Als er weinig van zijn nog zal ik hem denk ik toch bovenaan m'n lijst zetten.

Helaas kan ik je vermelden dat die laptop al verkocht is.
Heb zelf namelijk ook al gebeld. Maar de gene die hem heeft
moet nog betalen, daarom staat hij er nog op.

Helaas kan ik je vermelden dat die laptop al verkocht is.
Heb zelf namelijk ook al gebeld. Maar de gene die hem heeft
moet nog betalen, daarom staat hij er nog op.

Ooh, dat is erg jammer, want dat was best goedkoop voor een best goede laptop..

Wilde niet via marktplaats naar laptops kijken maar zie er toch mooie dingen tussen staan, laat me maar weten als jullie daar iets leuks tussen zien!

Wat betreft de 3 laptops die ik eerder had genoemd, daar zou ik nog graag antwoorden
Over willen hebben.

Bedankt voor de info!

Ik heb hier nog een Lenovo, waar ik aan dacht tijdje terug maar wist het niet zeker..

Lenovo Ideapad Y570 (i5 edition)

- Processor Name: Intel Core i5-2410M (2.3 GHz)
- 4 GB ram
- 500 GB storage (5400 rpm)
- Graphics Card: nVidia GeForce GT 555M 1GB (tijdens gamen)
- 2nd Graphics Card Intel HD Graphics 3000 (tijdens andere dingen)

Deze laptop is iets goedkoper. Kunnen jullie mij vertellen welke van de 3 laptops beter is voor gamen en welke beter om te internetten etcetera, zonder te kijken naar de service dan.

Er is ook een i7 editie van deze Lenovo maar weet alleen niet hoe duur die precies is..

Is de service van Acer echt zo slecht? Geldt dat alleen voor reparatie/vervanging van de laptops of ook meerdere dingen? Wist echt niet dat het zo erg was..

Kan iemand deze vragen nog beantwoorden voor me? Misschien zelfs een aanbeveling doen zoals Marcell96 het deed, dat zou ik erg waarderen.
Ik hoef geen high-end gamin laptop, maar met dit budget en de laptops die ik heb gepost moet redelijk gamen toch goed kunnen? Al heb ik niet al te veel verstand als het aankomd op het gamen op laptops..

Ik ben even snel gaan zoeken voor een laptop maar kon niet echt een beter vinden voor de eerste laptop die je had uitgekozen.
Zou die dus ook kiezen.
Ik denk zelf dat je er ook gemakkelijk Battlefield mee kan spelen (misschien dan niet op high) aangezien een 512mb video kaart de minimum is voor Battlefield.

Bedankt!

Nog 1 ding, volgens deze website is de AMD van de Acer beter dan de NVIDIA van de lenovo, ook al heeft de NVIDIA 2GB.
Denk je dat dat klopt, kijkend naar de resultaten van die website dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Neem de acer en dan hoop ik voor jou dat er niks aan stuk gaat zodat deze terug moet.
drie tot zes maanden wachten is bij acer normaal.

Bedankt!

Nog 1 ding, volgens deze website is de AMD van de Acer beter dan de NVIDIA van de lenovo, ook al heeft de NVIDIA 2GB.
Denk je dat dat klopt, kijkend naar de resultaten van die website dan?

Ik kijk meestal op deze website - http://www.notebookcheck.nl/Mobiele-grafische-kaarten-Benchmark-Lijst.2816.0.html
om snel een vergelijking te maken tussen de verschillende 3d kaarten en idd hij is beter, maar ontloopt elkaar niet veel.
Daarnaast is de processor dan wel weer een stuk beter van de lenovo.
Ook kijkende naar de reputatie van de 2 zal ik voor de lenovo gaan.
De kans dat je (eerder) problemen zal hebben met de Acer is een stuk groter.

Ik kijk meestal op deze website - http://www.notebookcheck.nl/Mobiele-grafische-kaarten-Benchmark-Lijst.2816.0.html
om snel een vergelijking te maken tussen de verschillende 3d kaarten en idd hij is beter, maar ontloopt elkaar niet veel.
Daarnaast is de processor dan wel weer een stuk beter van de lenovo.
Ook kijkende naar de reputatie van de 2 zal ik voor de lenovo gaan.
De kans dat je (eerder) problemen zal hebben met de Acer is een stuk groter.

Heel erg bedankt voor deze info! Dacht namelijk ook aan het feit dat de Lenovo een betere processor heeft en dit is net een antwoord dat ik nodig had. Ze ontlopen elkaar niet veel, dus zal niet veel verschil uitmaken qua videokaart toch?(kan nu even niet op die link kijken)

Als de service van Acer echt zo slecht is dan lijkt de Lenovo inderdaad een betere keuze, maar afgezien van het feit dat de service van Acer zo slecht is zou je ook voor de Lenovo gaan?
Die zal voor internetten etc wel beter zijn, en gaming ongeveer hetzelfde dus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan