Nieuwe laptop vind externe hd in draadloosnetwerk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Onze nieuwe laptop vond na inschakeling direkt het draadloos netwerk, maar de externe hd vind hij niet, hoe kan dat?

ik heb een nieuwe laptop gekocht, en wil verbinding maken met een externe hd welke ik op de vorige laptop draadloos kon bereiken, alleen lukt dat nu niet terwijl ik wel draadloos verbonden ben met internet hoe los ik dat op?

Hoi,
je hebt wss op je nieuwe laptop nog geen thuisnetwerk aangemaakt? Welk besturingssysteem? Zal wel Win 7 zijn op 'n nieuwe laptop.

Wat dat betreft is er wel het e.e.a. veranderd in Win 7 t.o.v. XP.
Heb je al eens in het netwerkcentrum de opties van "geavanceerde instellingen voor delen wijzigen" doorgenomen?
Update:
Als u eerder echter aangepaste machtigingen voor delen hebt ingesteld in uw netwerk met behulp van de procedures in Windows XP ofWindows Vista en u wilt deze machtigingen behouden wanneer u een thuisgroep gebruikt, kunt u ervoor kiezen netwerkverbindingen zelf te beheren. Als u deze optie kiest, moet u uw gebruikersaccount en wachtwoord gebruiken wanneer u toegang krijgt tot andere computers.
Bron: Help netwerkcentrum

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost, maar niet zomaar.
Ik heb hulp ingeroepen van een kennis, en die zag wel dat er een hdd gedetecteerd was, maar kon niet bij de bestanden komen.
Na veel lezen op een forum over freecom hardeschijven kwam hij bij de oplossing.

Netjes, maar wij wisten de naam v.d. schijf niet. Tegenwoordig zijn de externe schijven erg veranderd. Meestal hebben ze extra software aan boord met speciale functies.
In het vervolg moeten we dus ook voor externe schijven het merk/type gaan vragen heb ik zo het idee.
Iig mooi dat het is gelukt en succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan