Nieuwe laptop voor gamen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bast
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bast

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2011
Hoi,

Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen, voornamelijk om te gamen (cod black ops, in de toekomst guildwars 2 en misschien een volgende COD). Mijn vorige laptop is gejat... :(
Verder wil ik de laptop gebruiken voor studie-opdrachten (word), dvd's kijken, en verder geen bijzondere dingen. Ik zal niet veel reizen met de laptop. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen een desktop en een laptop, maar denk toch dat ik af en toe zal reizen en een laptop toch handiger is.

Mijn budget: om en nabij 800 euro.

Er is mij verteld dat je beter een HP of Toshiba kan nemen dan packer bell of acer o.i.d. omdat dat van minder goede kwaliteit zou zijn. Ben benieuwd of dat klopt of niet.

Wat voor een laptop kan ik het beste kopen?

Alvast bedankt! Kijk uit naar jullie tips en reacties.

Laatst bewerkt:
Ik zou echt nooit een laptop pakken om te gamen, maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.

Tegenwoordig kunnen laptops steeds meer Error53, maar ze blijven een beetje "ongeschikt" om echt op te gamen.

Tegenwoordig kunnen laptops steeds meer Error53, maar ze blijven een beetje "ongeschikt" om echt op te gamen.

O maar daar heb je ook helemaal gelijk in. Er zijn zelfs laptops die meer dan geschikt zijn om te gamen, ik vind daarvan echter:

- Dat je veel betaalt voor de prestaties. Je kunt voor minder geld een desktop kopen
- Als je videokaart, netwerkadapter, geluidskaart kapot gaan, is het moederbord vervangen
- Je kunt niks uitbreiden/vervangen (ja alleen een beetje geheugen)

m.i. kun je dan beter een game pc kopen en een laptopje voor wat office werk.

Okee.

Interessante visie, maar toch ben ik benieuwd wat voor laptop jullie me dan aanraden, als ik dan toch voor een laptop ga met dat budget? :)

het klopt
maar voor 800 euro kun je een laptop kopen die de games van nu kan spelen maar over 2 jaar mag je alweer een nieuwe kopen
Sony Vaio videokaart is goed maar cpu is nogal traag

Bestaat er ook een optie met een (relatief) goede videokaart en goede cpu?

En als jullie me het echt sterk afraden, ben ik toch ook benieuwd naar desktops voor die prijs? (800 euro)

http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/pd?oc=n00x5m05&model_id=xps-l502x

De dell studio XPS 15. Je kunt hier prima op gamen, en COD kan hier op gedraait worden. Ik draai nu zelf COD Black opps, op mijn dell met een mindere video-kaart en mindere processor. Wel op Low settings, maar met deze laptop kun je het op medium spelen, sowiezo!

Het gezever dat je op een laptop niet kan gamen is onzin, natuurlijk is een desktop goedkoper/beter maar op een laptop kun je gamen, punt uit.

Bedankt voor de reactie!
Ziet er goed uit voor zover mijn kennis reikt.
De specs van mijn vorige laptop waren (HP Pavilion DV5 1160 ED): Processorkernen Dual Core. Kloksnelheid 2000 MHz. Intern RAM-geheugen 4 GB. Type geheugen SO-DIMM DDR2. Harde schijf snelheid: 5400 rpm. Type videokaart NVIDIA GeForce 9600M GT, 512 MB. Windows Vista Home.

De Dell in het vorige bericht genoemd heeft: CoreTM i7 2630QM (2GHz/6MB cache). 6GB7 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz. Harde schijf snelheid 7200 rpm. 1024MB NVIDIA GT525M GeForce. MS Windows® 7 Home Premium 64-bits

Is de Dell dan dus ook (een stuk) beter? Want ik weet dat niet zo goed. Snap dat een videokaart met meer MB beter is, maar dan moet je ook nog iets met de Dual, Quad-core en geheugensnelheid vergelijken ofzo en dat gaat mijn pet te boven. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen weer, thanks!

Er is mij verteld dat je beter een HP of Toshiba kan nemen dan packer bell of acer o.i.d. omdat dat van minder goede kwaliteit zou zijn. Ben benieuwd of dat klopt of niet.

Daar ben ik het absoluut mee eens.
Geef iets meer uit ( € 800,- heb je zeker iets leuks voor ) aan bv. Dell, Toshiba etc.

Bedankt! Ik kan hier wel even mee vooruit. Ga ook nog even kijken voor desktops.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan