Nieuwe laptop voor thuis en FIFA11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smiling

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor thuis internetten/filmpjes kijken/werken en FIFA 2011 spelen. Ik hoef zeker niet de beste en snelste, maar toch wel een beetje snelle die een jaar of 5 mee kan.

Mijn keuze is op het merk Asus gevallen. Ik heb er twee gevonden die naar mijn zeer bescheiden kennis zouden moeten voldoen. De eerste is het goedkoopst (+/- 750-780 euro) en past in mijn budget. De tweede is qua specs (iets) beter maar wel 100, euro duurder (+/+840-880 euro)

Mijn vraag is:

of de eerste keuze een goede is of dat ik beter de 100,- extra kan uitgeven? Levert dit echt veel betere prestaties op (of beter gezegd: voorkomt dit ergenis en frustatie:)) Of hebben jullie andere suggesties.

1) ASUS K73SV-TY128V
http://tweakers.net/pricewatch/282174/asus-k73sv-ty128v.html#tab:info
2) ASUS N73SV-V1G-TZ342V
http://tweakers.net/pricewatch/280119/asus-n73sv-v1g-tz342v.html#tab:info

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee!

Groet,
Dennis

Dennis,

Met beide laptops kun je 100% zeker Fifa goed spelen. Er zit een aardige videokaart in + een hele goede processor. De rest is allemaal dik in orde. Voor de rest van de werkzaamheden zijn ze sowieso geschikt. Uiteraard is een laptop nooit zo geschikt om spelletjes op te doen, maar wanneer het blijft bij Fifa en de rest van je eisen, dan zijn beide machines een prima keuze.

error53,

Bedankt voor je reactie. Dus jij vind de 100,- extra voor de 2e optie geen significante meerwaarde.

Nee ik zie daar het nut niet van in. Dat beetje resolutie meer is het niet waard vind ik. Verder is Asus een prima merk. Ik zou hem zelf ook zo aanschaffen.

Ervan uitgaande dat de specs op tweakers juist zijn snap ik dat ook niet. Beide hebben de zelfde CPU, evenveel en hetzelfde geheugen en een identieke VGA kaart.

De 128v is overal uitverkocht en rond 16 julie beschikbaar. De 81v is wel op voorraad en het verschil in beide is het RAM geheugen: 81v heeft 4gb en 128v heeft 6 gb.

Is dit verschil in RAM de moeite waard om voor te wachten?

u heeft 6GB nog niet zo heel veel zin. Tenminste, ik ben er nog nooit in geslaagd om 4GB tegelijkertijd in beslag te nemen. Ik kan me voorstellen dat mensen die met muziek en videobewerking werken dit wel lukt.

2GB bijplaatsen kan altijd nog en is niet zo duur. En hou er uiteraard rekening mee als je dat doet, dat je windows dan 64bit moet zijn, want anders ziet windows die extra 2GB niet :)

bij die 2de laptop is alleen een iets hogere resolutie

neem gewoon die goedkopere

die is goed genoeg echt een top laptop

K ga idd voor de goedkopere. Alleen zijn hier weer verschillen in. De 81v en 128v. Waarbij de 128 v 6 gb heeft. Deze is dus niet op vrd.

Moet ik hierop wachten of volstaat de k73sv-81v met 4 gb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan