Nieuwe laptop - Welke moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pedro1989

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik behalve tekstverwerken en internet, ook mee moet kunnen gamen (games als Harry Potter enzo :P (adventure / racing). Nu heb ik zelf een aantal laptops op een rijtje gezet. Welke vinden jullie de beste en vooral waarom juist die? Verder vind ik het ook belangrijk dat de accu redelijk lang mee zal gaan onderweg (waar ik hem alleen zal gebruiken voor tekstverwerken / internet en niet om te gamen). Wat ook belangrijk is is dat veel applicaties tegelijk en op een goed tempo kunnen draaien (Word, Excel, Firefox, Outlook, Messenger).

- HP dv6-3190ED - Bol.com --> 849 EURO http://www.bol.com/nl/p/computer/hp...gb-radeon-hd-5650/9000000010633587/index.html

- Dell XPS 15(N00XL525) - Dell --> 899 EURO --> 854 EURO (na korting) http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/deals3/fs.aspx?refid=deals3&s=dhs&cs=nldhs1

- Asus N53jq-Sz191v - Bol.com --> 999 EURO http://www.bol.com/nl/p/computer/as...-gb-nvidia-gt425m/9000000010691565/index.html

Is dit wat of hebben jullie betere voorstellen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes Pedro

Stel h'm zelf samen, heb ik gedaan met de sony VAIO waarvan ik nu 3 generaties heb.
Maar dat is mijn keuze. Ieder zo z'n smaak.

Goedenacht,

Als eerste de beste wensen, qua merk zou ik de Asus nemen (trouwens ik hem ook) alleen zou ik hem hier kopen zelfde prijs alleen met 6 gig geheugen i.p.v 4 gig

Laatst bewerkt:
Stel h'm zelf samen, heb ik gedaan met de sony VAIO waarvan ik nu 3 generaties heb.
Maar dat is mijn keuze. Ieder zo z'n smaak.

Waar kan ik een laptop dan zelf samenstellen? Dat is toch alleen mogelijk bij Dell??

Goedemorgen,

Bij Sony kan je ook samenstellen kijk maar hier voorbeeld .

Okee, mooi om te weten.
Ik zal ook hier eens rondkijken. Ik zie echter wel dat je daar een stuk duurder uitkomt.

@Modag
Waarom kies jij specifiek voor die Asus en niet voor de HP of Dell?

Hoi,

De hp hoort bij de mindere kwalitatieve goede merken veel uitval etc. en ja dell zou op zich ook kunnen qua hardware alleen heb ik het idee dat deze voor kantoor gebruik zijn gemaakt. Die uitstraling hebben ze vind ik . En de Asus ziet gewoon goed uit en behoort zoals eerder gemeld bij de betere merken .

Okee, weer bedankt voor je snelle reactie. :)

Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar HP, aangezien ik diverse mensen ken die ook een HP-laptop hebben en deze waren hier zeer tevreden over. Iemand in mijn familie heeft ook een HP-laptop en laatst bleek de accu te moeten worden vervangen terwijl de laptop nog in de garantieperiode zat: we hebben gebeld met HP en binnen 1 week hebben we kosteloos een geheel nieuwe accu mogen ontvangen :). Nu begin ik dus weer te twijfelen.

Zijn er nog meer mensen met dezelfde ideeën of andere gedachten? Ik hoor het graag van jullie!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ja lastig he keuzes te maken zal het nog even moeilijker maken wat dacht je van deze goedkoper als de hp met de zelfde specificaties maar wel van een top merk.En twee jaar garantie en een blu-ray speler wat de hp en de niet hebben.

Laatst bewerkt:
De beste wensen en laptop.

Okee, mooi om te weten.
Ik zie echter wel dat je daar een stuk duurder uitkomt.

Dat klopt, mijns inziens houd dat een hoop mensen tegen er een aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Okee, weer bedankt voor je snelle reactie. :)

Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar HP, aangezien ik diverse mensen ken die ook een HP-laptop hebben en deze waren hier zeer tevreden over. Iemand in mijn familie heeft ook een HP-laptop en laatst bleek de accu te moeten worden vervangen terwijl de laptop nog in de garantieperiode zat: we hebben gebeld met HP en binnen 1 week hebben we kosteloos een geheel nieuwe accu mogen ontvangen :). Nu begin ik dus weer te twijfelen.

Zijn er nog meer mensen met dezelfde ideeën of andere gedachten? Ik hoor het graag van jullie!!

weet elke laptop is anders ze kunnen dan de zelfde type hebben de een gaat eerder kapot dan de ander

acer hp en gateway zijn door tweakers getest en hebben een uitval van ongeveer 23%/25% van de 3000 laptops in 3/5 jaar

dit in tegen stelling tot Asus en Toshiba die maar 11%/13% uitval hebben in 3 tot 5 jaar
dus niet alle laptop zullen uitvallen omdat ze het merk hebben (de kans is alleen groter)

dus wil je voor zekerheid gaan ga dan voor Asus of toshiba

verder is dell idd voor werk bedoeld en ze zijn vaak duurder dan andere merken

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Alweer bedankt voor jullie tips. Daar kan ik tenminste wat mee!! :)

@Modag (en ook eventueel anderen ;))
Is een super aanbod inderdaad. Ik ben een kritische vergelijker en zag dus toch een aantal verschilletjes tussen de HP en de Toshiba. Ik wilde even weten in hoeverre ik deze verschillen in de praktijk zal merken:
- HP heeft harde schijf met 7200 rpm, terwijl Toshiba 5400 rpm
- LAN van HP is 1000 Mbit/s en van Toshiba 100 Mbit/s
- Klokfrequentie geheugen HP = 1333 MHz terwijl van Toshiba 1066 MHz

Zijn er mensen met nog andere aanbiedingen of betere voorstellen?

Hallo allemaal,

Ik woon heel dicht bij de Duitse grens. Nu wil het toeval dat we gisteravond een krantje kregen waarin een laptop stond voor een super prijs!!!

Asus Pro5IJT-SX018V
- Intel i7-740QM
- 4 GB Werkgeheugen
- 500 GB harde schijf
- ATI Radeon HD6370 (1 GB)

Voor de prijs van € 799,=

Probleem hierbij is nu echter dat het Duitse toetsenbord dus een QWERTZ indeling heeft en geen QWERTY-indeling. Stel ik vervang / laat vervangen dit toetsenbord door een QWERTY-indeling, weet iemand dan hoe het met de garantie zit? Heb ik dan in 1 keer geen garantie meer op de laptop of hoe zit dat?

Alvast weer bedankt voor jullie antwoord!!

Groetjes Pedro

Twijfel tussen 2 laptops nu ...

Hallo,

Ik heb inmiddels nog mooi verder gezocht en ik wil in ieder geval een i5-processor, aangezien deze een stuk minder energie verbruiken dan wanneer ik een i7-processor neem (mede doordat de grafische kaart bij die i5-processor kan worden ontlast, wanneer ik hem niet nodig heb, toch?).
Ik twijfel nu tussen deze laptops;
- Sony Vaio VPCEB3S1E/BQ - Bol.com --> http://www.bol.com/nl/p/computer/so...00010627172/index.html#product_specifications
- Asus N53jf-Sx091v - Bol.com --> http://www.bol.com/nl/p/computer/as...t425m-4-gb-640-gb/9000000010691564/index.html

Beide laptops kosten 899 EURO

Welke zouden jullie nemen???

Asus vind ik persoonlijk een mooier merk.

Maar tussen die 2 laptops

Sony + punten = Daar zit een 1333mhz geheugen in en in de Asus niet. voor de rest zijn ze wel het zelfde.

Maar ligt eraan wat je er mee gaat doen natuurlijk ga je er ook spellen op spelen?
Dan kun je denk ik beter de sony nemen vanwege de betere geheugen.

Nee, misschien eens een keertje een game, maar hoofdzakelijk voor internet, email, films bekijken etc.
Ik gebruik wel een statistiekprogramma (SPSS) wat aardig wat van de computer vraagt qua rekenkracht.

Mijn voorkeur gaat zelf ook naar de Asus uit, aangezien ik nu ook een Asus heb.

Dan zou ik ook voor de asus gaan! Ik vind het ook een beter merk en bevalt altijd goed.
En als je toch niet echt gaat gamen enzo. Had ik ook voor de asus gekozen! zeker weten. en voor dat rekenprogramma maakt die geheugen niet super veel uit

Bol.com heeft met de prijzen geschoven.

De Sony kost nu 849,= en de Asus 949,= . Zouden jullie nu voor de Sony gaan of toch nog steeds zweren bij de Asus???

Ik denk dat ik dan zelf nog steeds bij de asus zal blijven omdat ik het toch nog steeds een beter merk vind. Maar als je echt moest sparen voor deze laptop dan zou ik voor de sony gaan als 100 euro best veel geld voor je is.

sony vaio
omdat de videokaart HD5650 beter is dan een GT425M verder is het geheugen sneller

de HD5650 kan Bad company 2 in HIGH met ongeveer 30 fps afspelen
en de GT425M kan Bad company in MEDIUM met ongeveer 36 fps
bron
HD5650
GT425M
ff naar beneden scrollen daar kan je de benchmarks zien
sony vaio is trouwens een prima merk dus om nou persee asus te kiezen van wegen het merk en de specs achterwegen te laten is niet altijd een goed idee

tenzij je natuurlijk naar merken zoals acer hp en gateway gaat kijken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan