Nieuwe laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroy9

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
65
vanmiddag heb ik me nieuwe laptop gekregen,
nadat ik windows vista had geinstalleerd, geeft de laptop aan de verkenner niet te vinden, en ik kan dus niks meer uitvoeren, opnieuw installeren gaat ook niet, omdat de Dvd van Vista er niet bij zit,

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

het gaat om een acer aspire 3054wxci met windows Vista
 
Als er geen DVD bijzit moet er een recovery partitie zijn waarop de DVD staat.
Wanner Vista is voorgeïnstalleerd moet er een DVD of zo'n partitie aanwezig zijn,
anders is het zonder meer illegaal.
 
dat klopt, er zit een recoverydvd op de harde schijf zelf, heb het al geprobeerd maar het probleem blijft, en het is een legale versie wan vista,
 
Ja dat weet ik,
maar ik kan nu dus niks meer omdat mijn windows verkenner niet werkt, en vista geeft aan het programma opnieuw te starten, wat dus niet lukt, ik kan niks meer.

leroy
 
OK, probeer de veilige modus eens?
Je hebt dus een map met de inhoud van een Vista-schijfje?
De inhoud daarvan moet je simpelweg op een DVD'tje zien te krijgen.
Misschien werkt de verkenner wel in de VM.

Deed hij het eerst wel?
Zet hem dan terug naar het allereerste herstelput.
 
met veilige modus werkt het ook niet, heb ook al systeemherstel en alles uitgevoert, het helpt allemaal niet,
laptop is gewoon nieuw, vandaag pas gekregen, heb hem geinstalleerd, Werd automatische gereset na installatie en vanaf toen kon hij de verkenner niet vinden,
 
En via Start > Bureauaccesoires > Windows Verkenner?
 
probleem is volgens mij opgelost nu, wat ik gedaan heb weet ik niet, maar er staat nu opeens weer een schone installatie van vista erop, dus hopelijk blijft het nu goed lopen,

en mcmeller bedankt voor je moeite:thumb:
 
...toch raad ik je aan Vista even te branen en een herinstallatie te doen.
Dan zit je op zeker.
 
Het lijkt mij dat als je een nieuwe Laptop krijgt, deze door de leverancier werkend afgeleverd dient te worden.
Dus: Meteen terug naar die winkel ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan