nieuwe laptop zeer langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

maesk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen heb dan maar hiervoor gekozen.
Ik heb een nieuwe laptop gekocht. Hij deed het perfect. Toen heb ik norman en office erop gezet. En vanaf de volgende keer dat ik hem opstarte is hij zo langzaam. Als ik ergens op klik duurt het enkele minuten voor dat ik het schermpje dan krijg. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Hoi,

Ik weet al hoe dit komt, jij installeerd Norman anti virus, en laat het mee booten met je computer.. Blijkbaar heeft je laptop daar vrij veel moeite mee waardoor hij dus langzaam opstart. Daar weet ik wel iets voor om het ibj opstarten uit te zetten

" Start --> Uitvoeren --> Msconfig --> opstarten --> Daar zo veel mogelijk uitzetten, waaronder dus de anti virus! "

Is dat dan niet gevaarlijke voor eventuele virussen en soortgelijken? Als je scanner niet mee opstart, wordt bv de bootsector niet meegescand op malafide software? Het is maar een bedenking hé :)

Virusscanner moet/kan je laten staan
of je moet als die helemaal is opgestart hem zelf laten opstarten
maar verwijder wel overbodige programma's
welke Laptop is het
en welke os zit er op . ?
want het is vaak zo dat de fabrikant de os erop zet met "overbodige" programma's

Ja hoor, een virusscanner installeren en dan niet laten opstarten?
Dan heb je er dus niks aan. Slechte tip...
Gooi Norman er maar gewoon eens af en probeer Avast of AVG eens en kijk wat er gebeurt.
Deze zijn gratis overigens.
Ook die "overbodige" programma's zullen het niet zijn want die stonden er ook al op toen de laptop nog goed werkte.
Ik denk aan een conflict met Norman.

Laatst bewerkt:
" Start --> Uitvoeren --> Msconfig --> opstarten --> Daar zo veel mogelijk uitzetten, waaronder dus de anti virus! "
Sorry, maar dit is wel een zeer slecht advies om je Antivirusscanner niet mee te laten opstarten.:rolleyes:

Was er al niet al een virusscanner voor geinstalleerd? Dus af fabriek. Want dan heb je dr nu 2 en dat veroorzaakt vaak ook dit soort problemen.

kaspersky staat er op zie ik.
hoe kan ik deze uninstalleren als de pc zo langzaam is?

Dit programma in veilige modus uitvoeren. Opnieuw booten en je probleem zou over moeten zijn.

Veilige modus kom je in door tijdens opstarten F8 in te houden.

Hoi,

Ik weet al hoe dit komt, jij installeerd Norman anti virus, en laat het mee booten met je computer.. Blijkbaar heeft je laptop daar vrij veel moeite mee waardoor hij dus langzaam opstart. Daar weet ik wel iets voor om het ibj opstarten uit te zetten

Ik heb zo nu en dan wel eens eens vreemd advies voorbij zien komen, maar deze hoort toch wel in de top 100 aller tijden thuis (op een héél hoge positie.................. !!!)

Wat Norman betreft: Norman is één van de minder "zuigende" antivirus progjes. Norman "vrat" al weinig bronnen en nu de nieuwste versie is gelanceeerd (19 juni jl.) is dit nóg minder geworden. Klik eens op het Norman icoontje en klik dan eens op "status van de update". Vergelijk de daar staande informatie eens met de bijlage hieronder.

Als je dus nog de oude versie hebt moet je maar eens beginnen met het kiezen voor "Internet update". Da's ook een rechtse muisklik op het icoontje en dan kun je voor die optie kiezen.

De update gaat je géén merkbare performanceverbetering opleveren dus dáár kan je probleem niet zitten (oudere versie van Norman actief hebben)

Hierboven staan m.i. al voldoende handreikingen om het e.e.a. soepeler te laten verlopen. Eén ervan, het wegknikkeren van een tweede antivirusprogje, spreekt mij wel bijzonder aan....................

Sorry, ik was de bijlage vergeten, komt íe alsnog:
Check vooral of versie 5.99 te zien is bij jou, da's namelijk de nieuwe Norman.

Bijlagen

• norman.jpg
    norman.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan