nieuwe laptop zelf OS installeren. Kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij typt een heleboel tekst en eerlijk gezegd gaat het nergens over. Als een goeie kennis mij iets vertelt, dan ga ik er vanuit dat het zo is, daar twijfel ik dan niet aan. Als het niet zo is, dan is het niet zo en is er ergens iets mis gegaan of veranderd. Ik begrijp niet echt waarom je er zoveel energie in steekt. 't Is het allemaal niet waard en het is zeker niet waar topicstarter op zit te wachten.

C'est le ton qui fait la musique ....

Ik ben zelf altijd erg voorzichtig om iemand zo te quoten...... wat voegt het nl toe.... want je lijkt zo mee te gaan in zijn of haar stelligheid dat het zo is.
En dus: Blijkbaar vind je het toch belangrijk genoeg om er zelf ook zoveel energie in te stoppen....

Laten we hier nu maar mee stoppen de TS schiet er iig niks mee op....

Om de dooie dood niet. Het eerste wat ik morgen doe is dat nummer bellen en als klopt wat jij zegt, dan staat mij een interessant gesprek met mijn kennis / vriend te wachten. Klopt het niet dan mag je er 100% vanuit gaan dat ik er hier op terugkom. Hij beweert het ene, jij beweert het andere, dus zal ik het zelf maar even moeten checken.

Laatst bewerkt:
Oké, maar die kennis van mij wilde als (nog) niet klant telefonisch contact met Dell en voor een verkoop / informatienummer is (was) niets te vinden.
Punt 1 is in ieder geval gemaakt.. en daar ging het om:
Dell is telefonisch wel te bereiken....

Public sector Beschikbaar van 09:00 – 17:00 020-6744873
Heb dit nummer net gebeld, het bestaat nog steeds.
Info over verkoop is optie 3 uit het belmenu.
Ben zelf niet verder gegaan.. .
Tja ze kunnen voor 9 uur theoretisch dit nummer nog uit de lucht halen.... ;)

@Scrapheap, jazeker en ik vermoed dat ik weet hoe het af gaat lopen ;)
Ik zal rond 09.00 uur voor het laatste procentje zekerheid even bellen, maar de website van Dell (zie plaatje) is eigenlijk al glashelder...............

tel contact.jpg

@andre@home, ehh,.......... punt 1 is denk ik nog niet gemaakt, want áls die kennis gelijk heeft, dan is er dus geen telefoonnummer te vinden waarnaar je als consument kunt bellen voor verkoop productinformatie.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, lijkt me helder...

Behalve reparaties heb ik met Dell geen persoonlijke ervaring maar als consument wil ik met dit soort "klant-onvriendelijke" bedrijven niets van doen hebben.
Dit is o.a. de reden dat ik nooit meer een HP-product zal kopen, al is het het laatste op de wereld, dan liever een postduif trainen :p
Ik wil hierover verder niet uitwijden behalve dat ik 2x fors mijn neus gestoten heb met de ondersteuning van 2 vrij prijzige HP-producten in het verleden ( > € 500 ).
En vervolgens klagen dit soort bedrijven over omzetverlies etc....ik vind dat niet raar als je je klanten op zo'n manier in de kou laat staan...

Maar we dwalen af....:rolleyes:

Laatst bewerkt:
@andre@home : daar gaan we dan............

ik heb zojuist het nummer gebeld en ik moet tot mijn (als ik heel eerlijk ben) vreugde vaststellen, dat mijn goede kennis mij volledig juist heeft ingelicht. Het is NIET mogelijk om als aspirant klant van Dell telefonisch informatie te krijgen over hun producten. Als je dat nummer kiest en idd. -zoals jij schrijft- die optie 3 kiest, dan 'vraagt' de vriendelijke automatische telefoonmevrouwstem optie 1 te kiezen als je een zakelijke klant bent en 2 als je 'thuisgebruiker' bent (of andersom, dat ben ik even 'kwijt'). Weet je wat er gebeurt als je kiest voor thuisgebruiker.............? Dan wordt verteld dat die dienst niet beschikbaar is en word je doorverwezen naar de website van Dell waar je vervolgens dan middels de chat informatie kunt verkrijgen...................

Het lijkt mij dus vrij helder wat Dell hier beoogt : ben je een particulier l*lhannesje dat 1 computertje van hen wil kopen en vooraf wat meer informatie wil hebben, dan doe je dat maar via de mail/chat. Dáár wenst Dell kennelijk geen persoonlijk contact over te willen hebben met mensen.
Bel je bedrijfsmatig met mogelijk volume orders, dan wordt Dell zeer klantvriendelijk en krijg je een echte verkoopadviseur aan de lijn.

Ik sluit mij derhalve aan bij hetgeen Scrapheap in bericht 27 schrijft.

Zelf heb ik alleen maar ervaring met Lenovo, Samsung en BTO. Hoe anders gaat het daar als je belt : je wordt te woord gestaan!

@andre@home : ehh...........

Wat er ook met Dell is verder zal me een worst zijn, het ging me om jouw letterlijke bewering

Dat blijkt dus wel mogelijk te zijn en er wordt dus een niet terecht beeld geschetst wat met traceerbare feiten recht gezet is.

Je kunt wel een mening hebben over een firma, maar dit blijft onjuist & flauw.... Ik zie niet in waarom dit nodig zou zijn, het is zo transparant als ik de telefoonnummers in een paar seconden wel kan vinden.

Wat mij betreft blijft het hier bij, iedereen kan lezen wat de feiten zijn.
Als je het uit 2e hand hebt snap ik niet waarom je het zo stellig opschrijft....:o

Ik vermoed dat een paar 'ferme' uitspraken van jou enige nuance behoeven? (Bel anders nog even het nummer en kies ook optie 3 en luister zelf wat Dell je te vertellen heeft).

En even voor de goede orde. Enigste reden dat ik wat energie in het Dell gebeuren heb gestopt, was het bericht van jou wat ik hierboven in rood heb weergegeven. De kennelijke 'boodschap' die in dat bericht zit, 'sprak' mij ietsjepietsje minder aan. Verder is het idd. allemaal offtopic.

Laatst bewerkt:
Jongens. Waar jullie even aan voorbij lijken te gaan is dat als TS op welke manier dan ook, Windows wil installeren, hij toch een licentie zal moeten hebben. Beetje onlogisch om eerst een laptop zonder OS te willen en dan vervolgens een losse licentie te gaan kopen.

Of hebben we het hier idd. over Linux?

De enigen die pc's zonder OS leveren zijn een paar computerwinkels. Voor laptops ben je denk ik aangewezen op iets als BTO.

Klopt wel ja, maar er zijn ook mensen die via het werk of anderszins een (goedkope) licentie hebben kunnen regelen.

En misschien voor TS handig om te weten : Bij BTO kun je een machine kopen en daarbij een licentie voor Windows. Je kunt vooraf afspreken dat Windows niet wordt geïnstalleerd. Misschien voel je 'm al aankomen? Je krijgt dan een (OEM) CD/ DVD / USB van Windows 10 die nog niet is geïnstalleerd. Stel dat je bij BTO op deze wijze een laptop koopt, dan heb je dus een (OEM) Win 10 licentie die je op elke willekeurige andere machine die je in je bezit hebt, kunt installeren. Da's wel handig als je op de laptop zou kiezen voor Linux (of een ander in je bezit zijn OS)

Laatst bewerkt:
Eigenlijl best grappig dat gast0225 zelf eerder het volgende schrijft:
Jij typt een heleboel tekst en eerlijk gezegd gaat het nergens over. 't Is het allemaal niet waard en het is zeker niet waar topicstarter op zit te wachten.

En vervolgens zelf doorgaat met deze onzin die voor de TS totaal niet van toepassing is.

Zullen we daarom maar weer ontopic gaan?
Ik hoop dat de TS mijn bericht wel heeft gelezen:

Daar doet Dell ook niet aan. Ze hebben (hadden?) wel laptops met Ubuntu erop.
Verder zijn het alleen maar een aantal winkels die dat doen. Maar die zijn op 1 hand te tellen. Deze wel http://www.notebooktotaal.nl/ en lees deze topic eens, die is uit 2014 https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1605553
Wel kan je pc's zonder OS koken, bijv. bij Computerstunt.

Je kan zelfs je licentie vergoed krijgen indien je Windows niet wilt, maar moet zeggen dat veel winkels dat lekker aan hun laars lappen. OF te wel, die zeggen dat dit niet zo is, maar het is wel degelijk zo.

Dit is overigens uit 2006, waar Dell nog meegaand was: https://tweakers.net/nieuws/45107/dell-geeft-geld-terug-aan-windows-weigeraar.html

Helaas vind ik even zo snel geen artikelen in de huidige tijd, maar het zou in principe gewoon moeten.

Met andere woorden en daar gaat het toch om: je kan pc's of laptops zonder OS kopen, hetzij dat pc's meer in de aanbieding zijn dan laptops.
En anders de optie nemen die ik ook al eerder schreef: koop een nieuwe laptop, haal de originele schijf eruit, zet er een SSD voor in de plaats en zet je eigen OS erop.

En klaar is de TS.

Met alle respect femke98, maar als jij iets leest zoals in bericht 20 staat geschreven, dan weet ik heel erg zeker dat ook jij terugreageert.

Zullen we daarom maar weer ontopic gaan?

Dat waren we al in bericht 29 en 30, maar misschien heb je de ontopic berichten minder goed gelezen dan de offtopic?

Laatst bewerkt:
Met alle respect femke98, maar als jij iets leest zoals in bericht 20 staat geschreven, dan weet ik heel erg zeker dat ook jij terugreageert.
Nee, dat kan je niet weten. Ik ben jij niet, en jij bent mij niet. Soms moet iets gewoon genoeg zijn ;)

Ontopic blijven was de boodschap (toch) ?

Grappig dat je nog even reageert, (dank daarvoor) want da's nu precies wat ik bedoel...... ik was écht in ongeduld in afwachting van een reactie van jou, zodat ik na jouw reactie nu kan schrijven :

Je hebt dus gelijk, ik kon dat niet weten en laat ik daarom de nuance aanbrengen: Ik dacht te weten dat jij zou reageren als iemand iets schrijft wat jou persoonlijk 'aangaat' en doordat je met hetgeen je in bericht 33 schrijft reageert, heb je nu juist mijn vermoeden (precies) bevestigd. :thumb:

Nu maar weer ontopic? ;)

Laatst bewerkt:
ik zit hier met een grote grijns op m'n bakkes achter m'n scherm, zelfs na deze topic 3x gelezen te hebben, waarvoor mijn dank aan allen voor hun bijdrage :thumb::thumb:

@andre@home : daar gaan we dan............

ik heb zojuist het nummer gebeld en ik moet tot mijn (als ik heel eerlijk ben) vreugde vaststellen, dat mijn goede kennis mij volledig juist heeft ingelicht. Het is NIET mogelijk om als aspirant klant van Dell telefonisch informatie te krijgen over hun producten. Als je dat nummer kiest en idd. -zoals jij schrijft- die optie 3 kiest, dan 'vraagt' de vriendelijke automatische telefoonmevrouwstem optie 1 te kiezen als je een zakelijke klant bent en 2 als je 'thuisgebruiker' bent (of andersom, dat ben ik even 'kwijt'). Weet je wat er gebeurt als je kiest voor thuisgebruiker.............? Dan wordt verteld dat die dienst niet beschikbaar is en word je doorverwezen naar de website van Dell waar je vervolgens dan middels de chat informatie kunt verkrijgen...................

Het lijkt mij dus vrij helder wat Dell hier beoogt : ben je een particulier l*lhannesje dat 1 computertje van hen wil kopen en vooraf wat meer informatie wil hebben, dan doe je dat maar via de mail/chat. Dáár wenst Dell kennelijk geen persoonlijk contact over te willen hebben met mensen.
Bel je bedrijfsmatig met mogelijk volume orders, dan wordt Dell zeer klantvriendelijk en krijg je een echte verkoopadviseur aan de lijn.

.......... Verder is het idd. allemaal offtopic.
Lange dag, net thuis.

Duidelijk, je hebt jouw punt tav het Dell aankoop info contact terecht gemaakt. Het feit dat er een telefoon nummer vermeld is, is blijkbaar bij aankoop info geen garantie dat je een mens te spreken krijg, in tegenstelling tot bij de tech service. Geen beste beurt van Dell. (en schijnt inmiddels bij anderen ook usance te zijn...)
Aangezien ik wel een mens ben: mea culpa. Je had gelijk. Sorry, welgemeend.

Met de laatste regel ben ik het ook eens, het blijft allemaal off-topic, maar dat hadden we beiden al eerder geconstateerd...

Weer on-topic voor de TS.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan