Nieuwe laptop ziet CD's opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
442
Ik heb nu een halve week een mooie nieuwe laptop. Ik heb er al van alles op gedaan, ook cd's gelezen, geschreven etc. Toen ik vandaag een Lego spel voor mijn dochtertje wilde installeren ging het fout. Hij opende het welkomsscherm. Deze heb ik weer afgesloten omdat hij niet om muisklikken wilde reageren voor installeren. Sindsdien was hij de CD schijf kwijt. Ik heb toen het stuurprogamma verwijdert, opnieuw opgestart en via nieuwe hardware was de CD gelukkig weer zichtbaar. Maar............wat voor CD ik er nu inleg......hij geeft de bestanden niet meer weer. Zelfs de bijgeleverde support cd kan ik niet lezen. Kortom...wat nu????????
 
Ik neem aan dat je XP erop heb staan , probeer een herstelpunt van een of enkele dagen geleden terug te zetten. het lijkt erop dat je de drivers kwijt bent voor de DvD/Cd-rom.

suc6 speedtouch
 
Ga naar Start/Programma's/Bureauaccessoires/Systeemweerkset/Systeemherstel. Kies vooer een eerdere status van de computer herstellen en klik op Volgende. Kies op het vervolscherm op een datum waarop je PC het nog goed deed en klik op volgende. De rest wijst zichzelf.

Dit kan natuurlijk alleen als je ssteemherstel aan hebt staan (dat is wel standaard).
 
De optie die Wim aangeeft is standdaard , echter bij een laptop met een recover-cd kan het iets anders zijn.

start > help en ondersteuning > tools

Via deze weg kom je er ook.

suc6 speedtouch
 
Ik heb de herstelmogelijkheid van XP op de laptop uitgevoerd. Dit heeft niet mogen baten. Het nadeel daarvan is bovendien dat norton het nu ook niet meer doet en een systeemfout meldt. Ik heb geprobeerd de computer te booten via de cd, maar ook dat werkt niet.
Kortom: voor een leek als ik niet te repareren.
Daar de laptop pas afgelopen woensdag is aangeschaft, ga ik verder beter misschien maar niet zitten klungelen. Ik ga al mijn software er weer afhalen en breng hem terug om om te ruilen.
Ik vrees dat het een hardware probleem is, dus garantie.
Bedankt voor jullie hulp.
 
Jacqueline;

Het is denk ik toch een software probleem welke is ontstaan tijdens het installeren van het spelletje.
Ook al ben je een leek [ volgens eigen zeggen ] dan maken we van jou gewoon een gevorderde gebruiker hier op het forum.
Het nadeel van een laptop is dat ze geen floppy-disk meer hebben en je afhankelijk ben van de DvD/Cd
je kan in de Bios kijken om deze tijdelijk als eerste te laten opstarten , dus voor je Harde schijf.
Als je de laptop aanzet hou je gelijk de DEL toets in , of een van de F toetsen , het is verschillend bij ieder merk misschien staat het wel in het boekje welke erbij is geleverd.

Voorbeeld : start de pc op houd gelijk de F4 toets ingedrukt, als het bios scherm komt zet je bij first boot je cd-rom en secund boot je Harde schijf.
Stop de xp/recovery cd in de cd-rom en start opnieuw op als alles goed gaat kan je vanaf de cd alles opnieuw installeren.

Als je het niet aandurft , en je besluit terug te gaan naar de winkel laat het dan voordoen zodat je in het vervolg weet hoe het moet.
Als je wel een floppy drive heb laat het ff horen dan kunnen we het ook op een andere manier doen.

suc6 speedtouch
 
Jacqueline;

Voor dat je bovenstaande gaat uitproberen kan je eerst nog ff wat checken.
Als je een herstelpunt had gemaakt van de eerste situatie zet deze dan terug.
Vervolgens rechts klik op deze computer > beheren >apparaatbeheer > klik op ide ata/atapi controllers > klik op secundair ide kanaal, kijk op het tabblad geavanceerde instellingen en kijk of hij hier op automatische detectie staat.
Hier kan je ook e.v.t je stuurprogamma's bijwerken en herstellen.

Suc6 speedtouch
 
Geplaatst door speedtouch
Jacqueline;

Het nadeel van een laptop is dat ze geen floppy-disk meer hebben en je afhankelijk ben van de DvD/Cd
je kan in de Bios kijken om deze tijdelijk als eerste te laten opstarten , dus voor je Harde schijf.
Als je de laptop aanzet hou je gelijk de DEL toets in , of een van de F toetsen , het is verschillend bij ieder merk misschien staat het wel in het boekje welke erbij is geleverd.
Dit had ik geprobeerd, maar daar de cd niet gelezen wordt, gebeurd er helemaal niets. Lampje van de cd knippert langzaam en regelmatig. Maar er gebeurt nix.

Geplaatst door speedtouch
Jacqueline;

Als je het niet aandurft , en je besluit terug te gaan naar de winkel laat het dan voordoen zodat je in het vervolg weet hoe het moet.
Als je wel een floppy drive heb laat het ff horen dan kunnen we het ook op een andere manier doen.

suc6 speedtouch

In de winkel voor laten doen...het is een idee, maar ik heb hem bij de Aldi gekocht.............dus dat wordt niets vrees ik.

Jacqueline
 
Geplaatst door speedtouch
Jacqueline;

Voor dat je bovenstaande gaat uitproberen kan je eerst nog ff wat checken.
Als je een herstelpunt had gemaakt van de eerste situatie zet deze dan terug.
Vervolgens rechts klik op deze computer > beheren >apparaatbeheer > klik op ide ata/atapi controllers > klik op secundair ide kanaal, kijk op het tabblad geavanceerde instellingen en kijk of hij hier op automatische detectie staat.
Hier kan je ook e.v.t je stuurprogamma's bijwerken en herstellen.

Suc6 speedtouch

Ook dit had ik doorlopen. Maar jammer en helaas....nix.


Ik heb inmiddels alle software die ik erop gezet had verwijderd, en alle bestanden eraf gehaald. Zodra deze avond voorbij is gaat ie terug in de doos.
Ik vind het leerzaam en zelfs leuk om samen met jullie problemen met een pc op te lossen, maar voor een nieuwe laptop gaat het misschien iets te ver.

Ik laat morgen wel even weten hoe of wat.

Bedankt zover!!!!!!!!!!!!!!!
 
De aldi dat is medion zie HIER voor support.
Volgens hun staat erop iedere pc een back-up op de andere partitie voor een herstel, snuffel ff in de boekjes die je erbij hebt gekregen.
 
Site linkt niet goed door ga naar www.medion.com
Benelux
service center
Herstel & piratery
Hier kan je ook support aanvragen ik denk dat het sneller gaat dan wanneer je de laptop inlever.
 
ik heb er een beetje spijt van, want het was eigenlijk een prachtig machientje voor een redelijk bedrag, maar ik heb hem teruggebracht.
Dank voor alle steun.

Jacqueline
 
Das jammer we hadden je wel kunnen helpen.

Volgende keer beter en die aanbiedingen van de aldi komen nog wel een keer.

Wel ff in een ander filiaal halen , staat anders zo ***lig. :D

Groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan