Nieuwe Laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi,,

Ik ga volgend jaar technische informatica studeren, en dan leek het mij wel handig om een laptop te hebben. Wat voor soort laptop raden jullie mij aan? Ik zal hem dus voornamelijk voor die studie gebruiken, maar een aantal games kunnen spelen lijkt me ook wel grappig (niet extreem zware games, daar heb ik een 'echte' pc voor :p).

Het budget ligt zo rond de 500-750 euro.

Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven?

alvast bedankt,
Niek

ps.. ik heb een hekel aan laptops waar er standaard 20 programma's van de fabrikant op zitten.. dus als het zonder kan, graag..

Ik zal even voor je kijken maar kan je nu al vertellen dat voor dat budget gamen niet echt gaat lukken. Met name is het probleem vaak de onboard videokaart dan i.p.v. dedicated geheugen van deze kaart.

Vind overigens dit wel een mooie:

http://www.medion.de/ms/gamma/nl/md96706/flash.html

Voordeel is dat Medion maar liefst 36 maanden garantie geeft maar hij ligt iets boven je budget.
Heeft een dedicated videokaart.

Laatst bewerkt:
oké.. aan welke prijs moet ik dan ongeveer aan gaan denken?

Inderdaad, die gooi je er gewoon vanaf. Geen probleem.

Verder kan je ook eens bij Paradigit kijken, echt een fijne zaak met prima service.

Formatteren? Waarom?
Er zit een herstelpartitie op voor als je problemen hebt. Wil je een ander OS dan dien je die CD Rom bij de hand te hebben en alle drivers en dergelijke bij Medion te downloaden alvorens te beginnen.

Formatteren? Waarom?

Ik mag graag klooien met een pc, en heb dus wel een aantal keer meegemaakt dat de pc geformatteerd moest worden (van fouten moet je leren ;)) :p
Gewoon dus even als zekerheidje ;)

En wat betreft als ik bijv. paradigit bekijk. Zijn er nog dingen beter aan bepaalde merken, en raden jullie andere merken af?

Ik niet echt nee maar een ander kan daar anders over denken.
Maar als je kijkt naar DEZE voor hetzelfde geld dan heb je gelijk een veel mindere kaart om van de garantie maar niet te spreken :(

Oké daar ga ik dus ook op letten ;)

Die prijs zal dan wel door het GEWELDIGE "Gemstone design" komen, haha :P

haha allebei! :p

maar je krijgt geen korting met je voordeelpas op de laptop, je krijgt korting op de volgende keer dat je wat haalt :p

Voor de belangstellenden: Ik heb een Acer Aspire 7520G-604G25Bi gehaald. (klik). Ik ben er (tot nog toe) zeer tevreden over, hoewel hij wel iets over het budget was. En wat die programma's betreft: sommigen zijn ook nog wel handig ook, maar de meesten hebben toch de prullenbak gevonden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan