Nieuwe Laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Woza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Woza

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Goede middag. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Voor mijn studie (Bedrijfseconomie) wil ik komende week nog een nieuwe laptop aanschaffen. Hij zal vooral gebruikt worden voor de studie (word, office, etc.), voor het downloaden en evt. branden van muziek en films en voor minder zware spellen als Football Manager. Dus geen spellen als Call of Duty, maar toch wel een aardige videokaart.

Het budget ligt tussen de 600 en 800 euro. Kleine afwijking is mogelijk, maar alleen als dit het extra geld echt waard is. Zelf heb ik al van alles bekeken, al weken naar alle aanbiedingen gekeken om een laptop te vinden met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Helaas ben ik niet zo goed in het inschatten van de kwaliteit ;).

Minimale eisen:
250GB harde schijf
3GB werkgeheugen
dvd-brander
draadloos internet
14 of 15 inch beeldscherm

Ik had zelf bij de mediamarkt vorige week de samsung r510 gezien voor 666 euro:
320 GB harde schijf, 4GB werkgeheugen, Intel core 2duo processor T7570
(2,0 Ghz, 2MB L2 cache, 667 Mhz FSB dit zegt mij dus niks)

Deze week is er een andere aanbieding bij de mediamarkt, de Acer Aspire 5920G, 666 euro:
Intel core 2 duo T7500 (2,2ghz),Software Home Premium,15,4“TFT, 4 GB werkgeheugen, 320 GB harde schijf, dvd+-rw dl, 56kmodem, gigabit & wifi 802,11a/b/g, ATI Mobility Radeon™ HD 3470 256MB/1024MB TC, HDMi, 0.3MP CrystalEye, 5-in-1 card reader, Gemstone.

Het zegt mij allemaal zo weinig, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Welke is van deze 2 de beste of kan ik beter nog een andere nemen? Alle suggesties, tips etc zijn zeer welkom, want ik word er redelijk gek van :confused:.

Alvast bedankt!

De Samsungs komen steeds vaker voorbij op dit forum, maar er is nog zeer weinig over bekend. De Acers daarentegen zijn redelijk berucht, er worden veel problemen mee gemeld. Grootste reden hiervoor is volgens mij de prijs, voor een dergelijk bedrag kun je op laptopgebied ook niet zo veel verwachten. Acer is een typisch 'dozenschuifmerk': veel voor weinig, waardoor veel van deze machines na een jaar flinke hardwaregebreken gaan vertonen. M.i. kun je veel beter enkele honderden euro's meer uitgeven (1.000-1.200) en dan kiezen voor een merk als Asus of Toshiba, dan heb je meer kans dat hij nog werkt na enkele jaren intensief gebruik. Mocht dit echt buiten je budget liggen, kijk dan eens naar een Dell. Niet dat deze nou gigantisch veel beter zijn, maar als je hun uitgebreide garantiepakket neemt (3 jaar on-site), ben je verzekerd van onbeperkt vervangen van onderdelen. Ze zijn zelfs niet te beroerd om de volledige laptop te vervangen, mocht dat nodig zijn.

Oke bedankt. Dan valt de acer al af. Want dat was ik inderdaad vergeten te vermelden. Duurzaamheid is één van de belangrijkste dingen voor mij. Kan het me niet veroorloven dat hij over anderhalf jaar al aan vervanging toe is. Tevens is batterijduur natuurlijk nog belangrijk.

Moet ik op de site van Dell zelf kijken? Want ik vind de specificaties van de laptops hier niet echt duidelijk.

Als duurzaamheid en batterijduur de belangrijkste pijlers zijn dan kom je niet uit met een budget van 600 - 800 euro. Denk ook eens aan Compal, wellicht onbekend maar is een van de 4 grootste laptop fabrikanten ter wereld. Ik heb er zelf een en ben er erg tevreden over. Voorbeeld bij laptops4u.nl. Laat je niet helemaal leiden door de prijs, er zit nog geen besturingssysteem op. Wel een 9-cells batterij, extra groot dus. Bij laptops4u.nl heb je ook veel Asus en Toshiba laptops. Hun service is ook prima te noemen.

Nouja de batterij hoeft geen 5 uur mee te gaan, maar 3 of 3,5 uur zou wel fijn zijn. Verder bedoel ik met duurzaamheid dat het wel enigszins kwaliteit is, itt acer als ik je zo hoorde. Maar met de merken alleen ga ik er niet komen. Daarvoor heb ik er gewoon te weinig verstand van.

Heb je het linkje al gevolgd wat ik je gaf?

5 uur is uitzonderlijk, 3,5 kun je wel verwachten van een goede laptop.

Ja ik heb hem bekeken, maar ik vond het werkgeheugen heel laag voor een toch vrij hoge prijs. Of heb ik het mis?

Na een nieuwe dag alleen gekeken te hebben naar laptops ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor een Toshiba of een Asus laptop ga.

Dit zijn de overgebleven opties:

Toshiba:
-Satellite A300-16I of Satellite A300-16L € 709,-
http://tweakers.net/pricewatch/174016/toshiba-satellite-a300-16i.html
-Satellite A300D-14R € 729,50
http://tweakers.net/pricewatch/220982/toshiba-satellite-a300d-14r.html

Asus:
-F3SG-AP062C € 668,-
http://tweakers.net/pricewatch/197579/asus-f3sg-ap062c.html
-F3KA-AP063C € 730,50
http://tweakers.net/pricewatch/172681/asus-f3ka-ap063c.html
-M51SE-AP043C € 784,-
http://tweakers.net/pricewatch/197586/asus-m51se-ap043c.html

Ik zou graag horen welke jullie juist wel of juist niet zouden kiezen. En ik snap wel dat de duurste waarschijnlijk ook de beste is, maar is deze het prijsverschil waard?

Ik ben er dus bijna uit, maar heb jullie hulp echt nog even nodig :rolleyes:
Alvast bedankt!

De verschillen zijn echt minimaal te noemen. De een heeft een iets snellere processor dan de ander, maar of je dat verschil merkt in dagelijks gebruik...? De ander heeft een iets kleinere harde schijf, maar voldoet wel aan je eisen. Persoonlijk heb ik een voorliefde voor Asus boven Toshiba, maar dat is slechts gebaseerd op mijn eigen ervaringen met Asus.

Ik denk dat je nu zelf het beste de beslissing kan nemen op wat je belangrijker vindt: prijs, harde schijf, processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan