Nieuwe Laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kivi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kivi

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Ben van plan een nieuwe laptop te gaan kopen in de loop van na de kerst. Ik heb nu alvast wat vragen over het algemeen:
Is een HP laptop geschikt om online games te spelen?:o
(zoals Flight simulator en Gta)

Zo niet/zo ja->

Welk merk levert goede prestaties voor gamen en tekstverwerking gecombineert?:rolleyes:

Een "HP" is niet per definitie geschikt of ongeschikt, het hangt van het type af. Voor de games die jij noemt zal een dual core processor het prima doen en als je dan ook nog een losse videokaart erin koopt met 256 MB memory, dan ben je het heertje.

Een "HP" is niet per definitie geschikt of ongeschikt, het hangt van het type af. Voor de games die jij noemt zal een dual core processor het prima doen en als je dan ook nog een losse videokaart erin koopt met 256 MB memory, dan ben je het heertje.

Ik heb een budget van ongeveer 700 euro, is dat genoeg denk je voor zo'n (hp) laptop??
en weet je misschien een link met info over processors?

Toch alvast bedankt :thumb: :)

Dat budget zal wel / niet net toereikend zijn v.w.b. het videokaart gedeelte.

Processors? Klik

Flight Simulator is een van de meest zware beschikbare games en vereist zowel een snelle processor als videokaart. Het staat los van het merk laptop. HP heeftl best wel modellen waarbij Flight Simulator prima draait, al denk ik niet dat dit onder de 700 euro lukt, maar ook veel modellen waarop dit niet goed zal gaan.

Het volgende zou ik aanraden:
- Processor: een Intel Core 2 Duo op 2 GHz of beter
- Videokaart een GeForce 8600GT (niet GS)/9500 GS of ATi Radeon 2600/3650 met 512MB geheugen (dus niet GeForce 9300, Radeon 3470, etc, deze zijn allemaal een stuk langzamer en eigenlijk niet toereikend voor Flight Simulator).

Zelf heb ik ook een nieuwe laptop die aan bovenstaande specificaties voldoet en daar draait Flight Simulator prima op. Houd er wel rekening mee dat niet alle details op hoog kunnen, want daarvoor heb je echt een laptop nodig die het dubbele kost.

Als je meer specifieke info wil over Flight Simulator op een laptop, mag je me ook mailen (klik op mijn gebruikersnaam).

Hey Pasja,

bedankt voor je reactie.
Ik ben alleen niet echt zo spetterend goed bij processors... Maar zit er nog geen processor in je pc dan? Anders vraag ik in de winkel wel wat meer info over processors..

Toch alvast bedankt :thumb::)

Kijk een beetje uit bij welke winkel je dat vraagt, want er zijn genoeg winkels/verkopers die er weinig van weten...

Kijk een beetje uit bij welke winkel je dat vraagt, want er zijn genoeg winkels/verkopers die er weinig van weten...

maar de mediamarkt en de dynabite zullen toch wel wat info hebben toch?

:):rolleyes:

Het zal natuurlijk niet voor alle medewerkers gelden, maar het kennisniveau bij de meeste verkopers bij de Mediamarkt en Dynabyte is bedoevend laag...

Eigenlijk zal ik de laptop pas volgend jaar gaan kopen, dus dan zullen wel weer andere laptops uit zijn. By the way, Toshiba heeft ook goede laptops, niet? Ik heb s gekeken zitten best goede pc's tussen. Maar zoals ik al zei, ik ga volgend jaar de laptop kopen en er zullen dan wel nieuwe pc's uit zijn gekomen.

Groet Kivi;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan