nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj jari

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Ik heb een vraagje;

Ik ben op zoek naar een laptop met een prijs tot €600,- Dan heb ik nog €100,- over voor een goede virusscanner en een laptoptas.

Verder ben ik een absoluute leek op het gebied van computers en dergelijke.
Ik heb geprobeerd de FAQ door te spitten maar dit werd mij niet veel duidelijker.

Mijn vraag aan jullie is dus, waar moet ik op letten, wat is echt belangrijk en wat niet zo.
Zijn er ook merken die vaak problemen opleveren?

Wat ik met een laptop wil doen is het volgende:
- Studie
- af en toe een spelletje
- programma's zoals photoshop en soortgelijke, doe namelijk een studie met vrij veel ontwerpprojecten. Dit moet dus wel kunnen.

Wat ik verder belangrijk vind is dat hij niet te groot en te dik is. Ik moet hem wel elke keer meeslepen op de fiets.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ga sowiezo voor een dual core. Dat is standaard voor deze tijd.
DualCore 1.6Ghz en meer.
Videokaart 256MB en meer.
Geheugen 2GB uitbreidbaar naar meer.
Harde Schijf 250GB en meer.
Beeldscherm 17Inch en meer.
Extra Opties zoals ingebouwde camera, DVD+Writer, Floppy of niet (als je dat nodig hebt), USB-aansluitingen en meer.

Dit is zo'n beetje standaard wat je echt erop moet hebben om af en toe een spelletje te spelen, bewerkingssoftware te draaien en meer.

Ikzelf vindt het merk Acer erg goed. Daar zijn verschillende meningen over. Je moet echter kijken naar wat je nodig hebt.

Ga je er veel muziek en films op zetten? Harde schijf grootte doet ertoe.
Ga je grote spellen erop spelen? 512MB Videokaart en beter doet ertoe.
Bewerkingssoftware etc.? Dual Core 1.6Ghz en meer.
Overzichtelijk? 19 Inch scherm (breedbeeld).

Kijk even naar het gewicht; de laptops van 17inch willen nog wel eens een tandje zwaarder zijn dan de 15,4inch. Lijkt weinig, maar als je 'm op je fiets moet meezeulen is dat wel een factor.

Ik heb zelf een Asus F3U AP104C 15,4inch, goed merk en prima voor de studie. Misschien geen laptop om zware spelletjes mee te spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan