nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

shoopufrider

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een nieuwe laptop voor aan de eettafel. Hij gaat gebruikt worden voor algemene zaken, ik wil er de standaard dingen op kunnen doen en zo nu en dan even gamen, mijn vriendin moet er ook op kunnen fotoshoppen. Hij blijft eigenlijk standaard op de eettafel staan, dus de grootte en gewicht maken niet veel uit. Nu heb ik al aardig wat rondgekeken en ben ik uitgekomen op de Acer Aspire 8930G-644G50Bn, http://www.hd.nl/p/ACER/LX.ASZ0X.152 , dit vooral om de mooie videokaart, grote scherm en ddr3 werkgeheugen.

Nu heb ik hier alleen nog enkele vragen over, ik zie op verschillende internetsites nogal eens verschillende specificaties, bijvoorbeeld zit er volgens de één wel glossy display op en volgens de ander niet, ook de resolutie wil nog wel eens verschillen. Heeft iemand misschien een idee hoe dit komt, en een tip hoe ik zeker kan weten wat erop zit.

Ook weet ik niet zeker wat ik van de processor moet denken, is dit verstandig om nu te nemen of kan ik beter voor een laptop kijken met bijvoorbeeld een p8400 en GF9600M GT, die ook rond dezelfde prijsklasse verkrijgbaar zijn van bijvoorbeeld HP, hoewel wel met een kleiner scherm. Of zou ik de processor nog kunnen vervangen? Ook weet ik niet zeker of het wel heel boeiend is DDR3 geheugen te hebben in zo'n laptopje. Heeft iemand misschien al eerdere ervaringen met dit model?

mvg Ray

DDR3 lijkt me vrij overdreven, betaal je je blauw voor en dan heb je eigenlijk nog niks. Photoshoppen vraagt immers meer van je grafische kaart en processor dan je werkgeheugen.
En je processor is niet zo makkelijk te vervangen, ik raad je dus aan gelijk een goede te kopen.
Daarnaast zijn laptop processors ook de goedkoopste speeltjes niet.
Wat is je budget voor de laptop?

Edit: ik vraag me trouwens ook serieus af of die laptop wel DDR3 geheugen heeft.. Ik zou er maar niet al te zeker van zijn, gezien de rest van de hardware.
Daarnaast zou ik ook niet voor een Acer kiezen, ik zie maar al te vaak een bericht hier verschijnen dat er weer eens een probleem mee is. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Goede merken voor laptops zijn onder andere Dell, HP en Lenovo. Toshiba is ook goed te doen.

Laatst bewerkt:
Dat DDR3 geheugen vond ik al een beetje raar, staat op de officiële site wel in de omschrijving, maar verderop staat ook weer dat dit DDR2 is. Wat zou een goede processor zijn voor een laptopje dat rond de 3 jaar nog mee moet? Ben niet echt meer thuis in het computer/laptopgebeuren. Mijn budget is trouwens 900-1000 euro, waarbij ik toch het liefst een eindje van de 1000 af wil blijven, die garantie is ook zo duur namelijk.

Heb wel meer gelezen over negatieve ervaringen met acer ja, wat kennissen van me zijn hier echter nogal over te spreken dus misschien is het de gok waard, maar als ik een leuk laptopje van een ander merk kan vinden zou het natuurlijk erg mooi zijn. Vind zelf de HP's wel erg mooi, maar met al die verschillende modellen weet ik eigenlijk niet meer waar ik op moet letten.. Tips hiervoor zou ik zeer waarderen, en zeker wat voor processor ik voor moet gaan. Heb wel genoeg gezien dat waarschijnlijk een GF 9600 GT nog wel te doen is met mijn budget, of een HD3650, die dacht ik ook wel in de buurt zat met benchmarks. Maar nogmaals, ik ben er eigenlijk zo uit, dat ik geen idee meer heb of dat nou echt wat zegt :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan