Nieuwe Laptop..

• Onderwerp starter Onderwerp starter DoRcO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Beste 'collega's :P'

ik ben voor school een nieuwe laptop nodig,
op school bieden ze er 1 van 575 aan, met matige specs.

Als ik een laptop wil, dan neem ik ook een goede,
nu heb ik deze gezien @ wehkamp (m'n moeder werkt hier... dus 15 % korting)
waarschijnlijk komt er @ wehkamp weer een kortings week op alle artieklen (10%)
dat houd in dat ik 25 % korting krijg

Laptop: Hier

dan is het zeker een leuke prijs... dan betaal ik voor deze laptop € 711,-

wat vinden jullie van de specs?
en vooral de processor / grafische kaart ??
ik ben helaas niet zo bekend met intel
(Altijd met m'n AMD Athlon 64 X2 gedaan, en deze af entoe geupgrade)
verder heb ik wel verstand van hardware hoor :o

Mvg, Remco

Laatst bewerkt:
Door de korting wordt het laptopje best wel interessant, anders was íe m.i. een klein beetje aan de prijs. De videokaart is een leuke classe 2 kaart Klik, qua processor is het niet direct een monster.

Laatst bewerkt:
Oke, aan deze info heb ik in elk geval wat :)

de videokaart en de processor zij niet high-end voor deze prijs ?

zou je bij Wehkamp 1 kunnen vinden in de prijs klasse met beter specs?

liever ook een dikke Hardeschijf erbij :)
(en die fingerprint,, hele leuke optie,, zou leuk zijn als die erbij zat, hoeft niet persee)

ik heb hier ook nog een paar gevonden,,

1
2
3

dit is niet veel beter als die eerste toch?

Nee,het lijkt wel of je naar drie dezelfde laptops zit te kijken.
Beetje eenheidsworst.

Beetje eenheidsworst.

ik zou graag nuttige info willen hebben...
pasja, weet jij 1 op wehkamp.nl te vinden die in die prijs klasse krachtiger is,
en betere prestarties kan leveren???

Mvg, Remco

Laatst bewerkt:
ik ben nu op een lokatie waar ik traag en een extreem beveiligd internet heb. Ik kom er vanmiddag op terug.

Allemachtig, ik dacht dat Wehkamp een paar laptopjes in zijn assortiment zou hebben, hebben ze >60...........!!! Maar goed, voordat ik verder kijk, wat verwacht je van het ding, wat worden de werkzaamheden die je erop gaat uitvoeren?
Laat ik het anders vragen: ga je vooral gamen dan is de videokaart wellicht component 1 die het meest belangrijk is, de processor component 1,5, geheugen 2 en de rest is niet zo interessant.
Ga je veel foto / videobewerken, dan zou ik de geheugen hoeveelheid op plek 1 zetten (liefst met een 64 bit Windows versie en 6 gig intern)
Kortom, wát worden de belangrijkste taken voor het ding?

En zeg nu svp niet dat je én gamen én video / fotobewerkingen gaat doen én dat er een vette hdd in moet zitten ;) :D, want dát ga je niet redden voor dit budget. Het worden keuzes maken.

Laatst bewerkt:
Beetje eenheidsworst.
Gelet op een ander topic waar wij elkaar (gisteren) ontmoetten, lijkt mij dát na jouw replys in die posting niet zo verwonderlijk meer ;)

toch heeft de eerste acer een sterkere processor...

Ik zou met deze laptop vooral foto bewerking / Webdesign willen doen,
er moet dus lekker sterke processor in, want als ik ergens een hekel aan heb is dat een sloome pc :eek:

Groetjes

Is dat zo, volgens mij hebben ze beide een 2 liter aan boord, alleen heeft die laatst geposte HP een betere videokaart.

hmm ok...
Die eerste Acer beschikt ook over een aantal handige extratjes,
waaronder HDMI aansluiting aan de zijkant, fingerprint protection, 4 USB poorten,
en vooral die 1 TB Opslag.
Dit is opzich wel handig voor designen,,,,

Pasja, zou je kunnen zeggen waar de Acer Intel Dua Core processor mee overeen komt in AMD?

dus welke AMD processor zou gelijke kwaliteiten kunnen leveren?

en ook die videokaart?
komt die overeen met 8500 / 8600 / 8800

Zoek onder 'comparison graphic cards" maar eens naar de 4650 en bijv. de 8600M GT. Je zal zien dat de 4650 veel sneller is. Klik Die site heeft het leuk voor elkaar: de snelste videokaart hebben ze op 100% gezet en zo werken ze langzaam naar beneden. Kijk waar je de in dit topic genoemde kaarten tegenkomt. Zo zit de GT130 in jouw eerst genoemde laptop op een score van 47% van de snelste laptopvideokaart en zit de Radeon 4650 op 54%. De Raedon is dus een procent of wat sneller.
Wat de processor betreft is het natuurlijk niet goed te doen om de twee merken te vergelijken: wanneer je alleen kloksnelheden vergelijkt gaat het mis, want de ene processor scoort beter op terrein A, D en E, terwijl die ander op B, F en G beter scoort. Dat is best wel lastig, da's heel afhankelijk van persoonlijk gebruik.

Laatst bewerkt:
welke zou jij me aanraden
want ik moet hem dit weekend bestellen
ik had me vergist de korting was niet 10 + 15 procent
maar 15 + 19 procent

aankomende Zaterdag van 11.00 tot 15.00 uur is er bij wehkamp een aanbieding
Belastingvrij kopen dus 19% korting

dit geld boven de korting van m'n moeder van 15%

en zit een 9600 GT er beter in de buurt van dan?
die kwam dacht ik op 44% klopt dat :) ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat wat meer40 jou gisteren in zijn bericht van 17.25 uur adviseerde helemaal zo'n gek plan nog niet is. Ik heb op de Wehkampsite zo links en rechts wat laptopjes bekeken en deze komt er toch best wel héél aardig uit.

Als ik dan ook nog de 34% korting er vanaf haal, dat gaat die machine jou maar een € 660,-- kosten en dan denk ik dat je een héél aardige machine hebt.

Wat je vraag / opmerking over de 9600GT betreft: ik weet niet hoe het met je hoofdrekenvaardigheden zit, maar reken met mij mee:
Nvida op 44
Raedon op 54

44 / 4 = 11.
44 + 11 = 55.

Het getal 4 in bovenstaand sommetje staat voor 25% en een videokaart die 25% procent beter presteert dan de ander, presteert fórs beter. (Als jij vanaf volgende maand 25% meer geld te besteden hebt dan voorheen, word ook jij érg vrolijk.............. -denk ik-?)
Ik zou dus geen seconde twijfelen.................

Laatst bewerkt:
Ik denk dat wat meer40 jou adviseerde helemaal zo'n gek plan nog niet is. Ik heb op de Wehkampsite zo links en rechts wat laptopjes bekeken en deze komt er toch best wel héél aardig uit.

Als ik dan ook nog de 34% korting er vanaf haal, dat gaat die machine jou maar een € 660,-- kosten en dan denk ik dat je een héél aardige machine hebt.

Wat je vraag / opmerking over de 9600GT betreft: ik weet niet hoe het met je hoofdrekenvaardigheden zit, maar reken met mij mee:
Nvida op 44
Raedon op 54

44 / 4 = 11.
44 + 11 = 55.

Het getal 4 in bovenstaand sommetje staat voor 25% en een videokaart die 25% procent sneller is dan de ander, is fórs sneller.

geen seconde twijfelen... dus welke zou jij kiezen :) ??
en gaat de laptop die jij zou kiezen gelijk op qua processor kracht met de acer :)?

Ik denk dat wat meer40 jou gisteren in zijn bericht van 17.25 uur adviseerde ;) :D helemaal zo'n gek plan nog niet is. Ik heb op de Wehkampsite zo links en rechts wat laptopjes bekeken en deze komt er toch best wel héél aardig uit.

Nvida op 44
Raedon op 54

44 / 4 = 11.
44 + 11 = 55.

Het getal 4 in bovenstaand sommetje staat voor 25% en een videokaart die 25% procent beter presteert dan de ander, presteert fórs beter. (Als jij vanaf volgende maand 25% meer geld te besteden hebt dan voorheen, word ook jij érg vrolijk.............. -denk ik-?)

Ik ga die eerste Acer en de machine die meer40 jou adviseerde eens puntje voor puntje vergelijken, je hoort binnen een half uur meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan