Nieuwe laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Woet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Woet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Beste forummers,

De titel van het topic zegt het al, ik ben op zoek naar mijn eerste laptop

Ik heb jaren een gewone desktop PC gehad, maar ik wil toch iets mobieler zijn af en toe en niet altijd vast zitten aan mijn bureau. Vandaar de keuze voor een laptop

Maar nu ter zake. Ten eerste zal ik vertellen waarvoor ik hem wil gebruiken:

- Veel internetten; denk hierbij aan een stuk of 4 à 5 pagina's tegelijk aan hebben staan, en daarbij nog MSN Messenger en mogelijk een muziekprogramma zoals Media Player, iTunes of YouTube.
- Games als Football Manager, of andere 'lichtere' games. Alhoewel het wel leuk zou zijn als ik een game als FIFA of Call of Duty (al is het op super low quality, dat maakt me niet uit) zou kunnen spelen.

Dan zijn er nog wat eisen die ik stel aan een laptop:

- Design; ik houd van strakke vormen, en ben beslist geen Acer type wat dat betreft. HP's hebben mijn grote voorkeur wat betreft design evenals Compaq en Packard Bell die er ook vaak strak uitzien.
- Een prima videokaart; ik wil namelijk niet na een jaar alweer een oude laptop hebben wat dit betreft. Ik zie ook voor laptops in mijn prijsklasse die een videokaart heeft wat HD kan spelen/gebruiken/draaien.
- Een goede harde schijf; minimaal 250 GB
- 4 GB Intern geheugen

Dit alles, met een budget van 650 euro. (Hooguit 700 euro als het een extra goede investering zou kunnen zijn).

Nou heb ik vanzelfsprekend zelf ook al wat rondgesnuffeld, en ik kwam op de volgende laptops uit die mij zeer geschikt leken:

http://dixons.nl/De_online_winkel/P...160ed+15,6_xdt_+notebook.7113575/default.aspx

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/n...4983-3982229.html?jumpid=in_r2122_hmc_psg_hho

Ik zou graag jullie mening + suggesties horen over mijn toekomstige aankoop

Meld het ook als ik de plank compleet mis sla, want ik heb liever dat ik hier voor *** sta dan straks wanneer ik met mijn laptop aan de gang wil.

Groet,

Wouter :thumb:

deze laptops zijn vrij identiek, zowel de processor, videokaart als het interne geheugen zijn hetzelfde... een kennis van mij heeft die hp laptop en schijnt hier erg tevreden mee te zijn...

doordat deze laptops van binnen bijna identiek zijn, zal je een keuze kunnen maken op basis van o.a. het uiterlijk.

de compaq heeft net iets meer harde schijf ruimte, maar je zegt zelf dat je bij voorkeur het liefst een hp wilt... het design van de hp is erg strak (gezien bij kennis), maar de hp heeft wel een spiegelend scherm wat irritatie zou kunnen opleveren.

verder zijn deze laptops prima geschikt naar mijn mening.

En denk je ook dat ik hiermee eventueel een FIFA op low quality kan spelen? Of gaat dat nog iets te ver.

Daarnaast begrijp je me goed, en als je zegt dat ze vrijwel identiek zijn dan kies ik inderdaad voor de HP omdat ik die wat mooier vind :thumb:

En dan nog iets; heeft de HP een dual processor? Want het staat er niet zo bij :o

uhm gek, de link van die hp werkt niet meer... :P
maar die hp heeft dual processor ja... (hij heeft de exact zelfde processor als die compaq, beide een t4200)... en ik denk dat je hiermee best wel makkelijk cod/fifa aankan... zeker op lage kwaliteit

Laatst bewerkt:
Oké dan!

Heel erg bedankt en ik denk bijna wel zeker dat dit hem gaat worden dan :thumb:

je kunt ook nog even bij dell kijken.
(kun je het zelf aanpassen en heb je een betere grafische kaart (ik zoek namelijk zelf ook een laptop voor ongeveer dat budget en ben tot nu toe op Dell uitgekmen

Nou zit ik met een nieuwe dillema, want ik heb een andere laptop gezien die redelijk vergelijkbaar is, alleen zit er een verschil in videokaart in:

Welke videokaart kan ik beter nemen?

http://www.notebookcheck.nl/Intel-Graphics-Media-Accelerator-GMA-4500MHD.11443.0.html

of

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/321957-321957-3329744-64354-64354-3872814-3996597.html

Want volgens de site van link 1 zitten ze beide ongeveer in dezelfde klasse!

De ene videokaart zit in een laptop van 530 euro, en de 2e in eentje van 600 :thumb:

Persoonlijk zou ik voor de ATI gaan in de HP maar ik weet niet wat de andere daarvan zeggen??

Bij zulke keuzes maken ben ik slecht om antwoord op te geven, dat moet iemand anders dan maar even doen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan