Nieuwe Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkN86

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Beste experts,

Mijn huidige HP laptop heeft al langere tijd flinke problemen; vastlopen, geluid valt uit aan 1 kant, opstarten duurt vaak errgg lang waarbij er soms eerst opstartherstel etc nodig is. En de harde schijf heeft kuren..
Ik heb redelijk wat ervaring met computers en heb alles gedaan wat ik kon op het e.a. aan problemen op te lossen.

Kortom: ik ben toe aan een nieuwe laptop.

Ik heb al rondgekeken naar een geschikte laptop, maar ik ben niet meer thuis met de nieuwe specificaties etc. Ik zie de bomen door het bos niet meer met alle aanbieders, merken en vooral typen.

Ik ben hier op het forum al rond gaan lezen en heb hieronder wat voorkeuren aangegeven waar ik denk dat de laptop een beetje aan moet voldoen.

Waar gebruik je de laptop voor?
- Veel tekstverwerking, internet etc.
- Afmixen van muziek,
- Af en toe gamen (geen hele zware games).

Voorkeur:
- Windows 7
- Processor: Core I3 / 2.3ghz +
- Werkgeheugen 4 GB DDR-3
- Videokaart: Geen shared video geheugen, minimaal 512 mb
- Voorkeur merk: Dell / Asus / Toshiba

Budget:
- Rond de 700 euro

Weet iemand een laptop die aan deze voorkeuren voldoen en binnen mijn budget valt? Of andere tips/adviezen?

Alvast bedankt!!!!!

Informatique is een uitstekende zaak, kom en bestel er ook al jaren, prima service.

En die Toshiba is ook een prima keus.

Ook ik sluit me aan bij bovengenoemde...

Laptop is een prima keuze voor je eisen/doeleinden.

Hij is eventueel nog wel een stukkie goedkoper te krijgen. Bij 4Launch (klik). Beide winkels zijn wel aardig maar als het om aftersales gaat, wil informatique nog wel eens behoorlijk moeilijk gaan doen over de kosten. Ik heb met 4launch iets betere ervaring en hij is daar ook nog goedkoper, maar ja dat is een persoonlijke ervaring. Anders, hier (klik) staan nog goedkopere, mocht je overwegen bij MaxICT te boel aan te schaffen, dat raad ik je heel sterk af.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat het deze laptop wel gaat worden!
Ik woon in Nijmegen en "Informatique" is dus niet helemaal naast de deur, 4Launch is dichterbij en ik ben regelmatig in Eindhoven bij familie... helaas is er daar op dit moment geen voorraad beschikbaar :confused:

Nu ben ik nog rond gaan kijken waar deze laptop nog meer te vinden is. Toen vond ik deze:
http://www.pc-connected.nl/componen...oduct_details&product_id=13767&category_id=28

Even reviews gelezen, erg goede (eenmans?)zaak!
Hoe denken jullie hierover?

voor je tot koop over gaat kijk nog is even bij www.dell.nl en kijk bij de studio 17 de 1747 laptop heeft echt heel mooi geluid en hierbij krijg je ook een i5-processor en een 5650HD kaart en 4gb werkgeheugen 320gb harde schijf allemaal voor 700eurootjes:) + wanneer je bij dell koopt altijd kijken voor kortingsbonnen op internet dan krijg je er zowiezo 5% af.

voor je tot koop over gaat kijk nog is even bij www.dell.nl en kijk bij de studio 17 de 1747 laptop heeft echt heel mooi geluid en hierbij krijg je ook een i5-processor en een 5650HD kaart en 4gb werkgeheugen 320gb harde schijf allemaal voor 700eurootjes:) + wanneer je bij dell koopt altijd kijken voor kortingsbonnen op internet dan krijg je er zowiezo 5% af.

Bedankt voor de tip! Deze heeft aan specs een aantal zaken beter. Dikkere videokaart en i5 i.p.v. i3 processor.
Hoe is de algemende kwaliteit en betrouwbaarheid van deze dell t.o.v. de toshiba?

Welke van de 2?

Ik heb even voor je naar de Dell gekeken. Het lijkt me een prima laptop (jammer alleen dat je standaard maar één jaar garantie krijgt maar dat terzijde). Voor € 729 ,- heb je eigenlijk een laptop die een stuk beter is dan de tosiba. Je hebt een quadcore en een betere videokaart en dat voor een klein beetje boven je budget. Als je het geld hebt, dan zou ik sowieso voor de dell gaan op dit moment. En de kwaliteit, volgens mij is die wel in orde. Met dell heb ik geen ervaring maar met toschiba wel. Dat zijn behoorlijk degelijke laptops. Kwalitatief goed afgewerkt. Ik heb er niet lang genoeg mee gewerkt om de betrouwbaarheid goed te kunnen beoordelen maar ik vermoed dat dat ook wel goed zit. Over het algemeen hoor ik ook geen negatieve berichten over dell dus ik denk dat ze op het gebied van kwaliteit behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn.

Laatst bewerkt:
toshiba, asus en sony hebben een iets betere degelijkheid (16% stuk na 3jaar)

dell 18% stuk na 3jaar.

veel mensen zeggen dat dell minder is, maar je moet ze echt niet naast acer(24%stuk na 3jaar + super slechte service) zetten, ze hebben behoorlijk goede service en degelijkheid zijn ze ook goed:)

mocht die na dat jaar stuk gaan, echt kapot kan je hem voor 130euro een jaar verzekeren (ook al is de verzekering al een keer is verlopen) en krijg je alsnog een nieuwe. dit kan echter enkel als je laptop niet ouder is als 4jaar (geen garantie meer na 5jaar)

zelf heb ik dezelfde maar dan met i7-720QM processor, full HD scherm en 9-cell battery. De kist is hetzelfde, en geloof me alleen dat geluid al:p

http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Studio-1749-Notebook.27472.0.html

hier nog een zeer uitgebreide review over de laptop.

Laatst bewerkt:
Nogmaals enorm bedankt voor alle reacties! Erg prettig om op deze manier advies te krijgen. Ik ben nu van plan om de Dell laptop aan te schaffen. Nu las ik in een reactie van sleepysheepy: "wanneer je bij dell koopt altijd kijken voor kortingsbonnen op internet dan krijg je er zowiezo 5% af"

Waar kan ik zulke kortingsbonnen vinden? 5% is natuurlijk erg interessant :D

EDIT:
Ik heb een kortingsbon gevonden! Deze is geldig vanaf 799 euro.. dus ben ik gaan kijken naar een iets betere studio 17 en dan met de korting.
Dan heb ik drie alternatieven, namelijk de 2de, 3de en 4de van deze link:
http://www1.euro.dell.com/content/p.../studio-1747?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

De tweede krijg ik geen extra korting op en is dus 729 euro, de derde is incl de korting € 759,05, de vierde (met de i7) is dan € 806,-

Ik heb eventueel het budget, maar het moet dan wel een duidelijke meerwaarde hebben in prestatie etc.
Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Nogmaals enorm bedankt voor alle reacties! Erg prettig om op deze manier advies te krijgen. Ik ben nu van plan om de Dell laptop aan te schaffen. Nu las ik in een reactie van sleepysheepy: "wanneer je bij dell koopt altijd kijken voor kortingsbonnen op internet dan krijg je er zowiezo 5% af"

Waar kan ik zulke kortingsbonnen vinden? 5% is natuurlijk erg interessant :D

$R60H3VMHKX9WS

op deze site:

http://www.kortingscode.com/blog/dell/

er staat alleen vanaf 799euro maar heb het getest en je krijgt op de site gewoon de korting:thumb: ook voor jouw laptop ondanks dat die goedkoper is als 799 gaat er in de bestel lijst wel iets van 40euro af:D

wanneer je de dell in je winkel wagentje hebt zitten vul je de coupon in en krijg je de korting. Je kan ook bij verkoper via telefoon de korting regelen, maar meer als de kortingscode doen ze er vaak niet af omdat dell op het moment al veel kortingen geeft=/, je kan het altijd even proberen:p

Laatst bewerkt:
Kijk dat is interessant!! Ik ging ervan uit dat dat niet zou werken :rolleyes:..
Dan is de keus nu makkelijk. Ik ga voor de studio 19 van 729 euro, maar dan voor 692 euro. Niet verkeerd!

Erg mooi dat ik via jullie tips ben gekomen tot een laptop met mijn voorkeuren en binnen mijn budget. Super! :thumb:
Iedereen bedankt!

Computer verzekeren?

Halloa,

Soms is het na een aankoop van een computer slim om deze ook gelijk te verzekeren.
Ik moet veel reizen in de sector waar ik werk.
Tijdens deze rondrit in de trein, auto of zelfs op de fiets is het fijn om verzekerd te zijn wanneer je computer het op een of andere manier begeeft.
Of denken jullie daar heel anders over?
Ik kwam op computerverzekeren.nl terecht..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zo ja, deel maar raak aub :).

Groetjes,

Patricia

Halloa,

Soms is het na een aankoop van een computer slim om deze ook gelijk te verzekeren.
Ik moet veel reizen in de sector waar ik werk.
Tijdens deze rondrit in de trein, auto of zelfs op de fiets is het fijn om verzekerd te zijn wanneer je computer het op een of andere manier begeeft.
Of denken jullie daar heel anders over?
Ik kwam op computerverzekeren.nl terecht..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zo ja, deel maar raak aub :).

Groetjes,

Patricia

gezien de hoeveelheid reizen vermoed ik dat het om een laptop gaat, het lijkt me het beste als je even je eigen topic maakt. Dit om onderwerpen en problemen uit elkaar te houden en ervoor te zorgen dat mensen gelijk zien wat jouw probleem is en je kunnen helpen=).

Het is goed dat je vraagt naar informatie over deze verzekering, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik wil wel zeggen dat er behoorlijk wat oplichters tussen zitten.

ik zou zelf gewoon bij de laptopfabrikant zelf een uitgebreide verzekering nemen zoals en health care pack van hp of accedental dammage verzekering bij dell. Dan weet je (zo goed als) zeker dat je ook daadwerkelijk geholpen wordt en hoeft het niet allemaal via via te gaan. Iets handigs is dus ook het merk van je laptop te geven:)

Laatst bewerkt:
Okee, ik zal is eventjes kijken wat ik kan fixxen.
Door een aantal vrienden van mij werd die verzekeraar in ieder geval wel aan geraden.
Maar het is bij die fabrieksverzekeringen ook altijd maar moeilijk te achterhalen waar je voor verzekerd bent ;).
Ik zal wel eventjes telefonisch contact opzoeken met computerverzekeren.nl.
Dan laat ik het nog wel weten op een ander topic.

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan