Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

GlennDeClerq

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Nu de kosten van de reparatie van mijn laptop rond de 400 euro zijn (Hier voor topic kan ik best een nieuwe laptop kopen.
Omdat ik geen kat in een zak wil kopen (of wat ook het gezegde is ;) ) heb ik best wel wat advies nodig :)

Dus hier eventjes alles wat ik wens :o

• Pc dient voor: Gaming(*), School (**), Dagelijks Leven (muziek,...)
  • Geheugen: +/- 4 gb
  • Harde schijf: Rond de 250 gb (mag zeker meer)
  • Videokaart: Geen specifieke voorkeur, als het maar goede games aankan
  • Processor: Hier heb ik geen verstand van, als het de pc maar vlot maakt
  • Ingangen/uitgangen: USB-aansluitingen, HDMI-aansluiting (!)
  • Extra: Goede cd/dvd-player en brander zou handig zijn

*: Gaming zou vooral dienen voor Modern Warfare 2 en voor GTA IV: GTA IV werkte op mijn vorige laptop niet en het zou wel leuk zijn als ik dit vlot kan spelen maar dit is eerder bijzaak.

**: School, volgend jaar doe ik de richting Boekhouding - informatica, waar ik zo 6 uur informatica zou hebben, het hoofddoel wat we zouden zien is vooral verschillende programmatalen
Dit staat er op de site:
Het leerplan toegepaste informatica behandelt volgende aspecten:
grondig analyseren van informaticabehoeften (o.a. met UML);
ontwikkelen en beheren van databanken binnen SQL-server;
programmeren van bedrijfsadministratieve toepassingen met VB.NET;
ontwerpen, documenteren en publiceren van een webtoepassing (met ASP.NET

Voor de rest heb ik volgens mij geen andere eisen. (Het zijn er best wel wat...)
Er is mij aangeraden geweest om een macbook te kopen en dal dualboot te draaien voor windows --> gaming,... en mac --> Dagelijks Leven, alleen is hier iemand die hier misschien wat tegen is?... (zoja redens mogen gezegd worden.)

Dan komen we denk ik nu wel tot het belangrijkste: HET BUDGET:
Mijn budget (of liever dat van mijn stiefvader die afkwam om deze te financieren zou ik zeker MAXIMUM tot 1000 laten,
Weet niet of dat een goed budget is voor mijn eisen maar toch...

ALVAST BEDANKT!
Glenn

@ Breaky, de laptop uit je link is geen gamelaptop! Je kan een laptop niet vergelijken met een desktop kwa prestaties! De duurste kan ze draaien, maar absoluut niet maximaal en misschien wat gta 4 betreft wel helemaal niet.

@ GlennDeClerq

Je wilt gamen, heb je nog eisen aan de kwaliteit? Een laptop is namelijk niet gemaakt om te gamen en jij noemt ook nog eens zware games. Dus je zal of door moeten sparen voor een "echte" gamelaptop (denk zeker aan € 2000) of je zal moeten schipperen en hopen dat de spellen een beetje willen draaien.

Je overige eisen kunnen uiteraard wel.

Laatst bewerkt:
Gamen op een laptop en een budget van € 1000,- Dat gaat hem niet worden. Althans niet op een hoge resolutie en GTA IV, ik betwijfel of je die lekker draaiend krijgt. Dus das alvast een waarschuwing. Voor gaming is een desktop toch echt geschikter. En een macbook, tja, daar zou ik maar niet aan beginnen. Niet als je er een spelletje op wil spelen. Op het moment dat je een laptop koopt moet je al behoorlijk inperken op de kwaliteit (dus op high etc) op een macbook, krijg je nog minder hardware voor hetzelfde geld. Kortom, hele leuke laptops voor de liefhebber, maar ongeschikt voor de TS en ik zou er persoonlijk ook geen willen.

Maarrr, er is wel wat te vinden. Van een hoge prijs naar een lage

MSI GX640 + Goede videokaart - duur (klik)
ASUS N61JA-JX046X + aardige videokaart - lage resolutie scherm (klik)
Dell + aardige videokaart (minder dan bovenstaande) + goede CPU + goed scherm (klik)

De dell kan je zelf samenstellen maar voor € 879,- heb je een behoorlijk goed systeem. Dus de keus is aan jou. Heb je budget, dan is de MSI echt een goede keus. Die maken hele goede laptops, anders de asus of de dell. De asus heeft een betere gpu en de dell een betere cpu.

Laatst bewerkt:
1. Een pc is een stuk goedkoper en ik kan een pc in elkaar knutselen voor onder de 500euro die gta 4 in high details afspeelt.
2. Laptops kunnen steeds meer af dit moet je niet onderschatten, je kan er voor 1800euro ongeveer 1 samenstellen die elke game in de hoogste details zonder lag kan spelen. Het is enkel veel duurder en op het moment praat je echt nog over desktop replacements.
3. De dell studio 17 met i7 en een HD 4650videokaart heb ik zelf in bezit en is goed genoeg om call of duty modern warfare 1 vloeiend te draaien in full HD en modern warfare 2 nog in high details best goed doordat modern warfare 2, 4cores ondersteund=). Verder gta 4 draait in gemiddelde details en kan je er gewoon op spelen echt geen probleem maar je moet niet de hoogste details verw88

tot op dit moment is elke game nog speelbaar op deze laptop die uit is gekomen hoewel ik verwacht dat dingen als crysis 2 enkel op low details draaien door de mindere videokaart.ik zou tot 1100euro bij dell kijken, wil je nog meer centjes uitgeven kijk dan is bij echte game toshibas die zijn vaak echt bruut maarja ook rond de 1500euro=/

Mocht je toch bijna enkel thuis gebruiken kan je altijd nog overwegen een pc te kopen ik blijf er zelf ook bij dat die voor dezelfde prestaties stukken goedkoper zijn + delen zijn vervangbaar naarmate tijd verstrijkt.

Of een laptop van rond de 300/400 euro en voor de rest een pc inelkaar zetten om te gamen.

Voor €800 heb je al een goede game laptop.

http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thu...px?refid=inspiron-1764&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Hier al om te beginnen. Je kunt ook een ander merk pakken. Dell is wat duurder..
Wat ik wel heb gehoord is dat dell goede kwaliteit is?

@ Breaky, de laptop uit je link is geen gamelaptop! Je kan een laptop niet vergelijken met een desktop kwa prestaties! De duurste kan ze draaien, maar absoluut niet maximaal en misschien wat gta 4 betreft wel helemaal niet.

@ GlennDeClerq

Je wilt gamen, heb je nog eisen aan de kwaliteit? Een laptop is namelijk niet gemaakt om te gamen en jij noemt ook nog eens zware games. Dus je zal of door moeten sparen voor een "echte" gamelaptop (denk zeker aan € 2000) of je zal moeten schipperen en hopen dat de spellen een beetje willen draaien.
Je overige eisen kunnen uiteraard wel.
Beste, gamen is eigenlijk meer een bijzaak, Op mijn vorige laptop die 2 jaar oud is kon ik modern warfare 2 spelen, als dat op mijn volgende ook is, is het perfect GTA IV zou leuk zijn maar hoeft niet :)

1. Een pc is een stuk goedkoper en ik kan een pc in elkaar knutselen voor onder de 500euro die gta 4 in high details afspeelt.
2. Laptops kunnen steeds meer af dit moet je niet onderschatten, je kan er voor 1800euro ongeveer 1 samenstellen die elke game in de hoogste details zonder lag kan spelen. Het is enkel veel duurder en op het moment praat je echt nog over desktop replacements.
3. De dell studio 17 met i7 en een HD 4650videokaart heb ik zelf in bezit en is goed genoeg om call of duty modern warfare 1 vloeiend te draaien in full HD en modern warfare 2 nog in high details best goed doordat modern warfare 2, 4cores ondersteund=). Verder gta 4 draait in gemiddelde details en kan je er gewoon op spelen echt geen probleem maar je moet niet de hoogste details verw88

tot op dit moment is elke game nog speelbaar op deze laptop die uit is gekomen hoewel ik verwacht dat dingen als crysis 2 enkel op low details draaien door de mindere videokaart.ik zou tot 1100euro bij dell kijken, wil je nog meer centjes uitgeven kijk dan is bij echte game toshibas die zijn vaak echt bruut maarja ook rond de 1500euro=/

Mocht je toch bijna enkel thuis gebruiken kan je altijd nog overwegen een pc te kopen ik blijf er zelf ook bij dat die voor dezelfde prestaties stukken goedkoper zijn + delen zijn vervangbaar naarmate tijd verstrijkt.
Dankje voor je bericht, hier heb ik veel aan.
De dell studio 17 is mij ook al opgevallen in mijn zoektocht naar een laptop, deze leek me inderdaad wel een mooie keuze!
En dat gta iv op kwaliteit minder draait, geen probleem vind het al super dat hij zou kunnen spelen :D

Deze zet ik zeker op mijn lijstje :)

Gamen op een laptop en een budget van € 1000,- Dat gaat hem niet worden. Althans niet op een hoge resolutie en GTA IV, ik betwijfel of je die lekker draaiend krijgt. Dus das alvast een waarschuwing. Voor gaming is een desktop toch echt geschikter. En een macbook, tja, daar zou ik maar niet aan beginnen. Niet als je er een spelletje op wil spelen. Op het moment dat je een laptop koopt moet je al behoorlijk inperken op de kwaliteit (dus op high etc) op een macbook, krijg je nog minder hardware voor hetzelfde geld. Kortom, hele leuke laptops voor de liefhebber, maar ongeschikt voor de TS en ik zou er persoonlijk ook geen willen.

Maarrr, er is wel wat te vinden. Van een hoge prijs naar een lage

MSI GX640 + Goede videokaart - duur (klik)
ASUS N61JA-JX046X + aardige videokaart - lage resolutie scherm (klik)
Dell + aardige videokaart (minder dan bovenstaande) + goede CPU + goed scherm (klik)

De dell kan je zelf samenstellen maar voor € 879,- heb je een behoorlijk goed systeem. Dus de keus is aan jou. Heb je budget, dan is de MSI echt een goede keus. Die maken hele goede laptops, anders de asus of de dell. De asus heeft een betere gpu en de dell een betere cpu.

Of een laptop van rond de 300/400 euro en voor de rest een pc inelkaar zetten om te gamen.

antwoord op de 2 hierboven: een pc in elkaar steken, daar heb ik helaas het verstand nog niet voor en we gaan het ook niet moeilijker maken dan het is, bij een pc moet ik van alles nog kopen, toetsenbord, scherm,... dus het blijft bij laptop.
--------------------------

Bedankt voor de reacties iedereen, de dell studio 17 staat zeker op mijn vergelijklijstje.
Maar hoe zit het nu met een macbook pro, dit valt wel een BEETJE buiten de prijs maar lijkt me ook nog wel handig of niet...

Macbook
[qoute]
En een macbook, tja, daar zou ik maar niet aan beginnen. Niet als je er een spelletje op wil spelen. Op het moment dat je een laptop koopt moet je al behoorlijk inperken op de kwaliteit (dus op high etc) op een macbook, krijg je nog minder hardware voor hetzelfde geld. Kortom, hele leuke laptops voor de liefhebber, maar ongeschikt voor de TS en ik zou er persoonlijk ook geen willen.
[/qoute]
Als deze laptops al buiten je budget liggen (volgens mij zitten ze nog steeds onder de € 1000,- maar goed), dan ligt een macboek dat zeker. Dus dat lijkt me niet heel praktisch.

ik kan je zo linkjes doorsturen dat je voor het geld wat je in je laptop steekt een brute pc hebt:p + beeldscherm enzo maar hoeft niet:) De dell is echt een keuze waar je geen spijt van zou krijgen:

omdat je het een leuke keuze lijkt nog wat details:

- 9cell batterij geeft mij met word en internet ongeveer 3-3.5uur
- met muziek 2.5uur als die hard staat
- full HD flims (heb er full hd scherm bij gedaan) 1.5uur
- voor gamen ongeveer ook 1.5uur

De muziek is echt waar magisch mooi, ik zal het nog gekker maken, ik heb mijn stereo installatie opgeborgen. Ik kan met prodigy echt mijn oren er af blazen. En ook mooi zuiver!

heel snel door ofwel i5 of i7 ik heb i7 en naja loopt geweldig ik kan:

-modernwarfare 2 spelen
- full HD film bekijken
- muziekje erbij
- en dan nog super snel browsen:p

videokaart:

- niet bruut maar wel degelijk, helaas kan je bij i7 alleen de 4650 hebben die geen direct x 11 ondersteund wat in de toekomst voor spellen handig gaat zijn, toch vond ik dat de processor een groter verschil was als de videokaart (5650 is maar iets beter) dus voor een i7 gekozen.

Hardeschijf:

zoals altijd hou er rekening mee je wordt naar mijn mening belazert:

- in het echt krijg je 451gb geheugen. Maarja.. ze doen dit overal altijd iets om rekening mee te houden.
- wel 7200rpm en schrijven van bestanden gaat ook snel

temperatuur:

ja.. nu kom je toch bij een h***** puntje, hij word redelijk warm, je zal voelen dat bij zware games je polsen wat warmer worden maar het is niet meer als 30graden. aan de onderkant kan die wat warmer worden tot 55graden vooral van voren, gezien de laptop dankzij de accu ietsjeomhoog staat (super makkelijk bij typen) word warmte aan achterkant perfect afgevoerd.

geluid: koeler is niet geweldig=/ je zal hem als je enkel in word bezig bent af en toe horen blazen weer stil weer blazen=/ dit is voor mij het enige min puntje maar.. ik kan er wel mee leven het is niet keihard:P

hoop dat je er wat aan hebt, dit zijn persoonlijke ervaringen.

verzekering:

matig slechts 1jaar maar!

je kan altijd ook als het jaar voorbij is voor 130euro bijverzekeren (uit ervaring) mocht er iets zonder eigen toedoen uiteraard kapot gaan kan je het dus tot 5jaar altijd voor 130euro herstellen.

Verder moet je even googelen op kortingscodes! ik kan zo kortingscode voor je vinden dan krijg je 5% korting op dell laptops.

www.dragoncomputers.nl kan je nog kijken voor pc:P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan