Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masheda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen. Nu is het de vraag welke? Ik ga hem gebruiken om mee te internetten, Word-Excel, Muziek, Film, downloaden.

Echter is hij vooral bedoeld voor mijn studie. Ik moet voor mijn studie 2,5 uur per dag reizen, dus de laptop moet van redelijke kwaliteit zijn. Echter heeft hij voor mijn studie geen specefieke eisen nodig.

Mijn max. is 600 euro, maar minder mag altijd;) Echter wil ik wel een laptop hebben, die zo snel mogelijk is voor dat bedrag.

Zouden jullie me daarbij kunnen helpen?

Goedenavond,

Welkom op Helpmij,

Denk dat je voor dat geld dit de beste optie is Prima merk en ook Qua hardware prima.

Of deze tijdelijke aanbieding € 0,-- verzendkosten.

Belangrijkste verschillen :
- iets snellere processor,
- iets betere videokaart met dubbele hoeveelheid geheugen
- (fors meer geheugen) 25% meer intern geheugen (RAM)
- in staat om dual layer DVD schijfjes te branden

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de toshiba satellite c650-15j gekocht voor mijn studie, je kan er prachtig film mee kijken (HD), hij is lekker snel en 4gb ram geheugen is handig voor het multitasken.

Een aanrader en voor minder dan 500 euro al te kopen!

Da's idd. een erg leuke machine met m.i. 3 beperkingen t.o.v. de hiervoor genoemde andere machines:

- 'slechts' een Pentium dual core processor dus géén Core 2 duo
- een videokaart met shared geheugen (daar ga jij vroeger of later een keer de beperkingen van bemerken)
- 1 jaar garantie t.o.v. 2 jaar op beide andere machines.

Het zijn idd. keuzes die gemaakt moeten worden. Persoonlijk zou ik qua garantie v.w.b. een laptop altijd zoeken naar eentje die 3 jaren gergarandeerd wordt. Élke reparatie aan een laptop buiten de garantie loopt al gauw in de 100 tot 400 euro en dat zou je niet moeten willen.

Laatst bewerkt:
- een videokaart met shared geheugen (daar ga jij vroeger of later een keer de beperkingen van bemerken)
- 1 jaar garantie t.o.v. 2 jaar op beide andere machines.

Wat voor beperkingen?
En je kan 1 jaar gratis verlengen naar 2 jaar bij dit model.

Wat voor beperkingen?
Die somde ik in mijn vorgie bericht op.

Dat merk je als je er tegenaan loopt wanneer je ooit iets gaat doen waarmee je de definitieve grenzen van een onboardchip met shared geheugen bereikt en tegen die grenzen loop je een keer aan, zeker met de GMA van Intel aan boord.
Misschien ervaar je de grenzen sneller wanneer je bijvoorbeeld een routeplanprogje als Mapsource bekijkt. Vergelijk de prestaties op een machine zonder onboard videochip en een machine met een losser pci-e videokaart en je ervaart de (aanzienlijke) verschillen.

Zo zijn er nog talloze progjes waarmee je heel snel de grenzen van een onboard chip ervaart. Voor de ene user zal het wat langer duren dan voor de andere, maar ervaren gaat een user ze. De GMA's zijn veelal (lagere) classe 3 videochips, daar zitten nog 2 klasses boven. Om je een idee te geven: de Geforce go 6600 is sneller dan de GMA 4500.

Laatst bewerkt:
Toshiba of Medion

Oke, duidelijk allemaal. Is het verschil tussen de Toshiba en de Medion erg groot? Ik bedoel, ga ik het echt merken? En wat is de accuduur van beide laptop's?

Alvast bedankt voor de info! Scheelt een hoop.

Ja die verschillen zijn groot, de videokaart en het 25% meer geheugen (wel Windows 64 bit gebruiken !) maken een verschil van dag en nacht en of je het gaat merken? Daarvoor verwijs ik graag naar een eerder bericht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan