Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighteye

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2011
Goedemiddag lezer,

zoals de titel het al zegt, ga ik een nieuwe laptop kopen. Nou weet ik alleen niet welke :confused:

hieronder zie je dat ik er 2 heb samengesteld. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een gamer ben, en dat rustig paar uurtjes per dag vol kan houden

dell xps 17
2e generatie Intel® Core™ i7-2820QM Processor 2,30 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,40 GHz
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
12.288 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [3x 4.096]
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive

alienware mx17
Intel® Core™ i7 Processor 840QM (1.86 Ghz, 8MB, 4C)
Single 1GB ATI® Mobility Radeon™ HD 5870
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

De bedoeling is wel dat de laptop ongeveer 3 jaartjes mee gaat, en toch wel tijdje games zal kunnen blijven draaien.

Wat ik me afvraag is waarom zou je een laptop kopen voor te gamen? Ik heb dit ook gedaan maar ben na een tijdje toch overgestapt naar in normale pc omdat dat gewoon veel fijner is. Ook kun je een normale pc heel makkelijk zelf upgraden met bijvoorbeeld een nieuwe videokaart enzo. Verder is nog de vraag wat is je maximale budget?

De reden van de laptop is heel simpel. Ik wil gewoon ook lekker op de bank kunnen zitten ipv op een zolder in een hoekje of in de woonkamer met me kop in een kast ;) Ik ben juist bij een ander forum gestopt omdat ze alleen maar liepen te zeuren dat ik een desktop moet nemen.

budget is max 2.200 euro. De dell laptop hierboven komt rond de 1.900 euro en de alienware komt op de 2.100 euro uit. Heb net wel gevonden op een site dat de "gewone" laptops veel last van warmte generatie hebben en de alienware niet of nauwelijks

Maar ik denk dat de tip om een desktop te kopen ook gewoon de beste tip is.

ja ongetwijfeld, maar ik ga niet met me bek de hele dag op zolder zitten of in een kast. Maar net zoals andere forums is het dus hier ook duidelijk, ik vraag iets over 2 laptops en krijg alleen antwoorden over een desktop. slotje en bedankt

Het is gewoon een mening! en in je topic staat ook niet dat je perse geen desktop wil. Als ik moest kiezen en het geld had zou ik voor de Alienware gaan

nee er staat in het topic dat ik een nieuwe laptop ga kopen he ;)

maar waarom zou je de alienware kiezen? prestatie en warmte of heeft het andere redenen

Prestatie en vooral de warmte. Ik heb een aantal weken op mijn laptop gegamed maar vond het maar niks die warmte die er uit kwam. ik had dan wel een koeler voor de laptop maar dan nog na 2 uurtjes gamen werd hij nogal warm waar ik me soms niet zo prettig bij voelde ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan