Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjurm

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hoi,

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen. Ik wil graag een laptop die gewoon snel de dagelijkse dingen kan doen, internet, word e.d. en af en toe een film kijken. Daarnaast wil er ook graag games mee kunnen spelen. Het gaat dan niet om het nieuwste van het nieuwste op de hoogste kwaliteit. Ik wil graag dat games als FIFA 12 of AOE 3 fatsoenlijk op mn laptop kunnen draaien en misschien zelfs wel iets van Black Ops. Het hoeft allemaal niet op de hoogste kwaliteit, het gaat mij om de speelervaring.
Ik heb een budget van 650-750 euro.

Ik heb naar een paar laptops gezocht op basis van een minimale gaming NPI score van 70 en ik kwam op de volgende laptops uit:

ASUS K73SV-TY037V
ASUS x73sv-ty088v
ASUS K73SV-TY080V
ASUS K73SV-TY211V
Samsung RC530-S03NL
Samsung RC530-S01NL

Mijn voorkeur gaat uit naar die laatste 2, omdat ik die er mooier uit vind zien (ik houd niet zo van die bruine kleur van ASUS), alleen wordt ASUS over het algemeen wel als goed merk gezien.

Wat denken jullie ervan? Hebben jullie nog andere alternatieven voor 700 euro?

misschien ook nog een optie?
heeft een +/- 30% sterkere videokaart dan de GT 540M (die in de door jouw genoemde laptops zit)
(full hd scherm, usb 3.0, 7200rpm hdd, etc.)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of MSI een betrouwbaar merk is....?

En de Notebook Performance Index van die laptop op het gebied van gaming is lager dan de Samsung RC530-S01NL of de ASUS K73SV-TY037V.

Wat is het belangrijkst bij goede gaming?

dan is die score zeker niet betrouwbaar,
een gt555m is beter dan een gt540m,
(alleen al naar het getal kijkende kon je dat al zien.....)

Maar de gameprestatie hangt toch niet alleen van de videokaart af?
Die van samsung heeft een intel corei7 en die MSI een intel core i5, misschien maakt dat het verschil?

een héél klein beetje, maar niet genoeg om de msi een lagere score te geven!

mmm, oke. Het enige nadeel is dat die MSI 699 euro is, maar hij is voor een paar dagen in de aanbieding en ik heb in de kerstvakantie het geld bij elkaar. Ik koop het liefst een laptop in een winkel, die is alleen online en anders veel duurder....

informatiq is een bekende winkel daar kun jij gerust je laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan