Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucas1991

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Ik ben van plan een nieuwe laptop te gaan kopen.
Ik heb er 2 gevonden maar ik zou graag jullie mening erover willen en welke beter is.

HP Pavilion dv7-6105sd Entertainment (LZ663EA)

en

ASUS K53E SX880V (K53E-SX880V)

Ik wil namelijk niet duurder gaan als €600

Of weten jullie eventueel een betere?
Ik gebruik hem gewoon voor thuis en ik wil dat hij snel is en veel programma's tegelijk ken openen, spelletjes speel ik niet echt maar zou ook wel leuk wezen als dat kon.

gr Lucas

Re:

Ik heb zelf een HP Pavavilion DV7 Het is echt een super laptop!

Ik zou hem zo weer kopen. 17,3 inch is lekker groot, snel en HP heeft een goede service!

Mvg,

Remco Harleman

De Asus is wel beter als je naar de specs kijkt,
ik vindt de hp zelf wel mooier maar hoor veel verhalen over hitte-problemen en dat had ik ook met mijn oude hp...

Bedankt voor de reacties.
Maar de hp heeft wel een betere videokaart volgens mij of maakt dat niet veel uit tussen die 2?
Uiterlijk boeit me niet veel, alleen dat 17inch scherm zou wel mooi meegenomen zijn.
Als de spec van de Asus beter zijn denk ik toch voor die ga. Of weten jullie nog andere laptops van een goed merk die beter zijn voor die prijs?
Dan hoor ik dat graag.
gr Lucas

De videokaart van de HP scoort inderdaad beter,
zelfs 2,5X beter dan die van de asus in Unigine Heaven (je zou dat kunnen zien als een heel groot test spel)
maar ja het blijft jouw keus natuurlijk, ik zou meteen in de verleiding worden gebracht door de uitelijk van de hp maarja :p
het is dus: betere processor <> betere videokaart

Mhh lastig. Aangezien ik niet echt games doe denk ik dat ik meer iets heb aan een snellere processor, of het verschil moet minimaal zijn.
De HP is idd mooier en heeft 17inch. Maar de asus schijnt kwalitatief weer beter te zijn... :p
Ben van plan vanavond te bestellen dus nog fftjes denken haha.

nee, hij heeft ong de processor van de hp en de videokaart van de assu dus het zit er niet tussen in maar eerder eronder....

Deze zit er volgens mij wel tussenin, 17 inch, asus en net iets boven de €600...

die heeft allen een i7 inplaats van een i5 en is kleiner dan de laatste asus, en toch €700....?

en meer ram geheugen, het aantal inch vind ik niet zo heel belangrijk hij moet gewoon super snel zijn want ik heb altijd heel veel programmas open staan :P

''dat 17inch scherm zou wel mooi meegenomen zijn''

verschil tussen 4 en 6 gb zal bijna niet merkbaar zijn,
behalve als je gaat bewerken of zo...

Mooi meegenomen bedoel ik me als het er op zit dan zou het me niet storen :P
Ik heb nu 8gb genomen ik denk wel dat dat merkbaar is en ja ik bewerk ook.
Het is de K53SV-SX838V geworden. Iets duurder dan ik eigenlijk wou, maar ik ken de btw eraf halen dus dan is het nog redelijk.
Bedankt voor de reacties.

Ik heb hem nu een paar dagen en hij bevalt goed, hij is heel snel.
Het enigste wat ik jammer vind is dat er veel onzin dingen van asus erop staan en dat ze de harde schijf door 2 partities hebben gedeeld?
En ook de functie scrollen en in/uitzoomen van de touchpad doet het alleen wanneer hij er zelf zin in heeft en als hij het doet dan gaat het scrollen niet echt lekker :S

gr Lucas

Programma's kun je verwijderen en de 2e partitie kun je ook verwijderen en dan de 1e vergroten tot je er een hebt. (als er tenminste geen recovery op staat)

ja maar kweet niet precies welke ik moet verwijderen, dalijk verwijder ik iets belangrijks.
en waar ik ook gek van word is dat er steeds komt: windows verkenner doet het niet meer en wordt afgesloten.
pfffff

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan