Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsyboy77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Hallo ik zoek een laptop.voor de opleiding interactieve media.
Dit.moet erop zitten
draadloze netwerkkaart (WLAN: 802.11b en/of 802.11g)
100 gigabyte harddisk
2048 MB werkgeheugen (liever meer)
128 MB grafische kaart (liever meer, maar in ieder geval geen shared memory)
dvd-brander

Ik heb eigenlijk.geen budget en ik.wil.iets wat ook meegaat in de toekomst... dank

Met die eisen voldoet vrijwel elke laptop die momenteel in de handel is. Wat zou je er verder nog mee willen doen en hoe lang wil je toekomst proof zijn?

Voor zo ver mogelijk.wil.ik toekomstproof zijn, ik zat zelf te denken aAn een Mac ook pro 15 inch. Of een hv pavillion. Maar dan heb ik geen idee welk model...

Als je toekomst proef wilt zijn zal ik een macbook nemen, deze zijn erg zuinig en goed met kwaliteit, je kunt er ook nog even tussendoor een spelletje mee spelen :P

MAC is wel erg wennen voor windows gebruikers, hou daar rekening mee en veel games werken niet op macbook.

Bovendien wordt een Mac lastig als je geen budget hebt. En dat geldt voor alles wat toekomstproof moet zijn. En eigenlijk is dat er niet echt. He sterker je laptop des te langer gaat hij mee maar met elke nieuwe sioftware release liggen de eisen ook weer hoger. Als je geen budget hebt zou ik gaan voor een Core i3 processor met minimaal 4GB intern. Bij een nieuwe laptop doet de rest van de specs er eigenlijk niet toe want dat is toch wel voldoende. Je noemde HP Pavilion maar dat is een duur merk. Acer heeft een veel betere prijs/prestatie verhouding.

Asus of Dell zijn aanraders. Om een beetje mee te kunnen is een i5 wel handig. Een i3 kan nu nog wel, maar over een jaar ga je je er aan ergeren.

als de prijs je niet zoveel uitmaakt kun je ook kijken naar de nieuwe macbook pro 15inch http://www.apple.com/nl/macbook-pro/features/
heeft 2880 * 1800 resolutie (en een ips-lcd scherm wat beter is als tft-lcd), een ssd, i7, nvidia gt650m, 2* usb3,0 , 2* thunderbolt en kan 7 uur op de accu als je alleen internet gebruikt.

Of:
- Je koopt een High performance gaming laptop die je zelfs kunt upgraden voor 1/3 van de prijs ---> klik
- Een windows ultrabook met dezelfde specs en voor 1/2 van de prijs ---> klik
- Ik denk de krachtigste laptop van dit moment voor 2/3 van de prijs ---> klik

Ik zou het niet doen,
maar als je graag een mac hebt houd ik je nie tegen hoor ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan