Nieuwe laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik heb nu een desktop PC werk er veel thuis mee. Dwz office bestanden, veel informatie, surven, ook facebook en utube voor werk, filmbewerking. Ik game niet maar wil wel een snelle PC met veel ruimte.

Nu dacht ik aan een Apple want ik hoorde dat die niet zoals de windows wel heeft, last kan hebben van virussen en trager wordt. Mijn ervaring is dat een PC na een jaar of 4-5 zoveel trager is en problemen krijgt dat ik hem liever kwijt dan rijk ben. Overigens heb ik een scala aan antispyware progr. etc erop.

Probleem bij Apple is wel dat je er geen cdrom in kunt doen, dus ook geen software voor mijn nieuwe samsung fotocamera?! Die mogelijkheid gaat er overal uit zei de verkoper maar hoe los ik dat dan op?

Ik heb nu een medion pc. Werk dus veel thuis, maar wil hem ook mee kunnen nemen, al is daarbij lichtgewicht etc niet het allerbelangrijkste. Ik hoef er niet veel mee op uit.

Prijs maakt niet uit als ie goed is maar teveel betalen...liever niet.

Als je niet teveel wil betalen moet je in ieder geval niet aan Apple beginnen. Virusvrij is het tevens niet.

Nu dacht ik aan een Apple want ik hoorde dat die niet zoals de windows wel heeft, last kan hebben van virussen en trager wordt.
grootste onzin die er is MAC kan wel degelijk een virussen/malware hebben Apple bied niet voor niks standaard virus scanners aan bij hun software

Mijn ervaring is dat een PC na een jaar of 4-5 zoveel trager is en problemen krijgt dat ik hem liever kwijt dan rijk ben.
dit probleem zul je altijd hebben als je de pc/mac niet software matig en hardware matig schoon maakt en onderhoud

een auto zal het ook niet lang volhouden zonder een jaarlijkse beurt zelfde geld voor pc's

vooral laptops die Toshiba en Asus aanbieden zijn goed en gaan lang mee
nou weten wij niet hoe professioneel jij aan film bewerking doet als dit echt HD bestandjes zijn waarbij je uren aan het renderen bent
dan heb je wel een reken monster nodig zo niet en je houd bij simpel windows movie maker dan kun je gewoon een goedkopere laptop kopen

Laatst bewerkt:
Dank! Die merken had ik eerst ook in gedachten. De verkoper bij het ICentre klets dus ... vreemd dat ze klanten dan zo voorliggen. Als ik de prijzen zie kun je daar ook wel heel veel gewone laptops voor kopen.

Wat betreft de specs...4 GB of beter 6GB wil voldoende hebben en niet dat ik na een tijd te weinig geheugen heb....
17 inch dacht ik.
intel core 5 of 7 of amd? of intel pentium dual core/intel celeron?
zoiets dus? Of kan ik met minder ook toe?

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product[]=1123383&product[]=1150340&ps=10

Voor veel renderen kan je het best een i7 nemen, maar een i5 is ook goed.
Als je eerst aan een apple dacht, kan je misschien ook wat meer uitgeven. Hierdoor kan je een betere processor nemen, en misschien een ssd (sterk aan te raden).
Allebei de laptops zijn goed, zijn praktisch hetzelfde, alleen weegt de Toshiba iets minder, maar heeft de Asus weer een iets betere videochip. Veel Verschil is er voor de rest niet.

Okay ssd zit er al in? Sony Vaio is minder of is dat ook een idee?

In geen van deze laptops zit een ssd. Ik had het er over dat als je in een duurdere prijsklasse gaat kijken (aangezien je naar macbook's keek) dat je er dan wel een met ssd kan nemen.
De Vaio heeft een iets slechtere videochip, maar het maakt elkaar niet veel. De Vaio weegt wel weet 300 gram lichter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan