In mijn machine zit ook een Bigfoot Killer, maar ik heb niet voldoende kennis van netwerkkaarten om te kunnen zeggen of deze nu zoveel beter zijn dan de Intel kaartjes.
Als jij Windows 10 bij BTO meebestelt, dan wordt dat keurig netjes voor je geïnstalleerd (pre-install), anders moet je het er idd. zelf op zetten. Dit laatste gaat qua drivers van overige hardware geen enkel probleem opleveren, want kijk op de site van BTO maar eens bij ondersteuning en vervolgens bij de laptop die jij overweegt. Daar staan keurig netjes de drivers.
Er wordt door BTO ook geen recovery meegeleverd of geïnstalleerd. Je krijgt een DVD (of USB stick) met je OS en een driver CD en that's it. Na ingebruikname is het dan ook aan te raden een systeemmirror te maken met bijv. Windows systeemkopie (of een tool van derden) Dan hoef je bij toekomstige problemen met Windows / virussen etc. etc. niet vanaf 0 je hele machine weer op te bouwen.
Tip : ga voordat je beslist welk merk het gaat worden, eens langs bij BTO (maak even een telefonische afspraak) en 'bevoel' / bekijk de machine waarin je geïnteresseerd bent. Vind je het toch niks, dan heb je iig de machine gezien en 'gevoeld'.
Ik wil je absoluut geen BTO aanpraten want ze zijn sowieso een paar centen duurder dan het gemiddelde andere merk, maar je krijgt er ook een heleboel voor terug :
- twijfel je / weet je het nog niet, je kunt BTO even bellen, langsgaan en de machine bevoelen en bekijken alvorens te besluiten of je 'm wil hebben,
- in de machine zit alleen die hardware, die jij bij elkaar hebt geklikt, (de machine wordt dus persoonlijk naar jouw wensen in elkaar gezet)
- later simpel uit te breiden,
- het is een Nederlands bedrijf dat bij eventuele mankementen de machine binnen een week gerepareerd heeft (als je 'm zelf brengt, dan heb je 'm 4 dagen later gerepareerd terug)
- toen ik mijn huidige machine uitpakte en in gebruik nam en voor de eerste keer aanzette om de pre-instal Windows te voltooien en Windows te activeren, kwam er een foutmelding. Lang verhaal kort houdend : er bleek een onherstelbare fout in het moederbord te zitten. Machine de dag na ontvangst teruggebracht en ik kreeg 2 dagen erna een splinternieuwe mee. Dát moet je bij Acer, MSI, Asus of whatever welk merk eens proberen : binnen 4 dagen een nieuwe machine krijgen.