nieuwe laptopkeuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterkoomen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
hallo,

ik wil graag een nieuwe laptop kopen en ik zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor films, games en verder gewoon word etc.
mijn budget is 600-700 euro en ik vroeg mij af waar ik vooral op moet letten qua specificaties.

ik heb de volgende laptop gevonden

Acer Aspire 6530G-703G32MN
deze heeft 4gb ram
en een Ati Radeon HD3650-videokaart
2ghz processor
ik vroeg me af of dit een goede keuze is aangezien ik niet veel weet over videokaarten en werkgeheugen die zorgen voor optimaal gameplezier( dit vereist het meeste werk voor de laptop). ik weet dat het niet top is om te gamen, maar zou dit optimaal zijn gezien mijn budget?
verder maakt de grootte en andere dingen als blueray etc niet uit.

ps het hoeven geen topgames te zijn maar bijvoorbeeld ra3 moet zeker wel goed draaien geen zieke spellen als de nieuwste shooters

Laatst bewerkt:
ik denk dat het 4 gb is want 4 mb daar kan je niet eens van opstarten

ja ok 4 gig ja maar is dit wel een goeie keuze ? of is een andere optie gewoon laptop met *** grafische kaart kopen + goeie grafische kaart? of kan dat alleen bij desktops?

Zelf zou ik nooit een Acer kopen/aanraden. Relatief onbetrouwbaar en slechte service.

Een videokaart vervangen kan bij laptops helaas niet (op enkele uitzonderingen na, maar dan is het zeer kostbaar/lastig/vervalt garantie).

Ik heb zelf nog een betere optie met voor je met een GeForce 9600GT (1,5x zo snel als de HD3650), mail me aub even bij interesse.

vraag 1 als mensen een laptop kopen
waarom een laptop? zeker omdat je zegt te wilen gamen. dan zit je met desktops veel beter.

op jouw vraag of het een goede keuze is zeg ik dat je met 4 gig en je 2 ghz dual core( dus eigenlijk 4 ghz) prima zit en ook een 512 mb videokaart is prima voor games

in de discussie wel/ geen acer ga ik me hierna niet meer in mengen. ik heb zelf 5 jaar zonder problemen een acer laptop gebruikt en

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan