Nieuwe layout, geen idee hoe het verder moet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperIlse

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2004
Berichten
32
Ik heb weer even tijd, en ben dus weer gaan bouwen aan mijn website.
Ik heb een geheel nieuwe layout gemaakt, en een er een extra account bij Geocities voor aangemaakt, ruimte voor 2 dus ;) .
Maargoed, daar gaat het niet over. Het gaat over de layout zelf, ik krijg hem niet passend met de achtergrond.
Hier kan je zien wat ik krijg als ik hem wil centeren; *klik*

Wat voor code moet ik uitvogelen om hem naadloos aan de achtergrond te krijgen?

En met welke code kan er tekst in de hokjes komen? Ik kan niks vinden dat goed werkt:rolleyes:
 
Geplaatst door SuperIlse
Ik heb een geheel nieuwe layout gemaakt, en een er een extra account bij Geocities voor aangemaakt, ruimte voor 2 dus ;) .
Je kan natuurlijk ook wat centjes neerleggen voor een professionele host, dan heb je ook geen reclame :)
Maargoed, daar gaat het niet over. Het gaat over de layout zelf, ik krijg hem niet passend met de achtergrond. [...] Wat voor code moet ik uitvogelen om hem naadloos aan de achtergrond te krijgen?
De moderne manier om een layout in elkaar te zetten is met de tag DIV. De oudere, en minder professionele manier, is met tabellen. Echte webdesigners keuren dit echter af, tabellen zijn namelijk niet om je layout mee te verdelen :)
Mijn advies is dan ook: DIV's. Ik heb onlangs zelf ook een nieuwe layout gemaakt, waarin er ook een hoogteverschil tussen het menu en de content zit. Ik heb de layout in meerdere plaatjes gedeeld en met behulp van CSS & DIV's de layout samengevoegd. Analyseer de opzet van mijn nieuwe layout en probeer het vervolgens op jouw site toe te passen ;)
Een link naar mijn nieuwe layout: *klik*

Succes :thumb:
 
Hmm, dat is mij toch iets te moeilijk denk ik. Ik heb gewoon een plaatje (die met de schaapjes :D ) waar de achtergrond al begint (de streepjes). Deze moeten gelijk lopen aan de achtergrond. Het moet absoluut te doen zijn, ik heb het nl. al eerder gezien. Maar dit hoeft verder niet meer, ik heb nu iets anders gevonden wat ook erg leuk staat:thumb:


nu gaat het hierom:
Weet jij verder misschien wel hoe ik de tekstvakken in de vakjes krijg? Ik krijg een beetje vierkante ogen van het zoeken nl.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door SuperIlse
nu gaat het hierom:
Weet jij verder misschien wel hoe ik de tekstvakken in de vakjes krijg?
Ja, door je grote afbeelding op te splitsen in meerdere kleinere afbeeldingen. Op de manier kun je de tekstvakken omringen met de kleinere afbeeldingen, waardoor het één geheel lijkt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan