nieuwe lijst in excel adh van 4 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guess Who

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
ik wil met een druk op een knop een nieuwe lijst maken.
eerst worden 4 velden ingevuld die de voorwaardes zullen bepalen (1 tot 3 is een positieve waarde, 4 is een woord dat via een omweg een kolom in de oorspronkelijke lijst bepaalt)

Nu wil ik een nieuwe lijst waarbij de waarde in kolom B kleiner moet zijn dan getal 1, de waarde in kolom C leiner moet zijn dan getal 2, de waarde in kolom D kleiner moet zijn dan getal 3, en er een waarde moet staan in de kolom bepaald door voorwaarde 4.

ik ben ervan overtuigd dat dit moet lukken, maar ik zie niet hoe ik moet beginnen.

ik was begonnen met:

While Worksheets("itemlist").Range("d3: d1000").Value <= Worksheets("voorwaarde").Range("a6").Value
While Worksheets("itemlist").Range("e3:e1000").Value <= Worksheets("voorwaarde").Range("b6").Value
While Worksheets("itemlist").Range("f3:f1000").Value <= Worksheets("voorwaarde").Range("c6").Value
While Worksheets("itemlist").Range("g3:g1000").Value <= Worksheets("voorwaarde").Range("d6").Value
While Worksheets("itemlist").Range("h3:h1000").Value <= Worksheets("voorwaarde").Range("e6").Value

Maar ik weet niet hoe ik verder moet.

Kan je een voorbeeldbestand sturen zonder gevoelige informatie zodat duidelijker wordt wat er moet gebeuren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

geen probleem, zal inderdaad wel duidelijker worden.

even een verduidelijking: Het gaat hier om een rpg-spel, waarbij de beste "armor" berekend moet worden, afhankelijk van de statistieken van jouw karakter (lvl, con, dex, int, str) en welke tegenstander je moet gaan bevechten (hele reeks mogelijkhedenn, "resists").

Als je nog meer info nodig hebt, zeg je het maar.

Bijlagen

Wat moet er gebeuren met de lege cellen in het bereik?
Begrijp ik het goed dat de bedoeling is dat er met de 5 voorwaardes bepaald wordt welke naam uit de B-kolom aan de voorwaarde voldoet.
Wat als er meerdere namen aan de voorwaardes voldoen?
Je zou overigens ook met een filter kunnen werken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

de paarse kolommen worden later verwijderd.

adh van de 5 voorwaardes (kolom B tot H moeten <= zijn aan de voorwaarde op blad "voorwaarde") en de waarde in kolom K tot U moet zo hoog mogelijk zijn (de kolom wordt bepaald door "F10" en "H10" op blad voorwaarde.

nu staan er bij de itemlist nog maar 1 soort armor, uiteindelijk komen daar een aantal verschillende soorten (ring, necklace, torso, shield, legs, boots, gloves en helm).
er zal voor elk van deze soorten de beste moeten uitkomen die aan alle voorwarden voldoet. Zo ver wil ik uiteindelijk geraken.
Het is inderdaad de naam uit kolom 2 die moet weergegeven worden. als er meerdere zijn met dezelfde waardes mogen die allen getoond worden.

Ik heb een opzetje gemaakt met een functie die ik aan het bestand heb toegevoegd.
Ik hoop dat je er wat aan heeft.

Als er vragen zijn, dan hoor ik het wel.
Excuses dat het zo lang geduurd heeft.:o

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik heb even vluchtig (tja, kzit nu eenmaal op mijn werk) naar jouw opzetje gekeken.
Dat ziet er inderdaad al goed uit. Ik denk dat ik nu misschien zelf wel verder moet kunnen geraken.
Het zou niet goed zijn mocht alles al opgeloàst zijn, want dan leer ik er zelf niets mee.

Ik ga er later nog even dieper op in gaan en dan misschien nog iets vragen.

Oh ja, niet te vergeten, excuses hoeven hier helemaal niet :confused:, ik ben al blij dat er hier goede zielen zijn die leken op gebied van VBA willen helpen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan