Nieuwe Linksys-router slecht signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Ik had mijn wrt54G kapot daarom een wrt320N aangeschaft.

Voorheen had in in newsleecher een nette horizontale lijn met downloaden. Nu heb ik niets dan haperingen in een zelfde frequentie en lijkt de voorheen rechte lijn op een zaagtand (steeds weer op en neer)

Omdat ik een 2003-netwerk heb met switches enzo, heb ik alles afgekoppelt en de router rechtstreeks op de kabel-modem aangesloten om de mogelijkheid van collisons uit te sluiten.

Het gekke is dat ik wel een iets groter bereik heb maar ik heb de indruk dat het signaal wel zwakker is. Het nieuwe model heeft ook geen uitwendige antennes.

Ik heb de nijging om hem te gaan omruilen voor de sitecom wl-306.

Iemand een iedee of een advies ?
 
de wl-306 heb ik.
ook de netwerkkaarten in de vaste computers gewijzigd in 1 Gb kaarten en de laptops hebben een 300N dongel.
ik kwam erachter dat als de kaart van de laptop gebruikte dat het signaal gewoon minder is...nu met dongele race ik over het internet en over het lokale netwerk.
 
.... Met andere woorden, de suggestie van Puppie is om ook de netwerkkaarten te vervangen door wireless-N, waarmee de dataoverdracht en - snelheid zou verbeteren.
Het zou kunnen ......
Waarschijnlijk kan je in de setup van de router regelen, of van beide of slechts één protocol gebruik moet worden gemaakt. Misschien helpt ook dat.
 
Zo ver ik kan zien kan ik dit alleen bij portforwarding regelen.

Ik ben zowiezo niet tevreden over dit apparaat.
Kan b.v. ook de helft van de tijd de instellingen niet restoren (ben n.l. wat met een server aan het kl...).

N.b. Mijn bevindingen over de router baseer ik op een rechtstreeks in de modem geprikte router die gerest is naar fabrieksinstellingen. (bagger dus)

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan