Nieuwe MacBook traag / langzaam !

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wop

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hi Allen,

Mijn eerste post hier, als nieuwe Mac gebruiker.

Ik heb een MacBook Pro (Mid 2012) 15" aangeschaft, maar ik vind hem behoorlijk traag! In vegelijking met mijn twee jaar oude Windows Acer laptop is het (soms) zwaar irritant. Ik heb mij altijd laten vertellen dat MACs hun snelheid behouden en dat ook zijn. Nu zeker met een I7 processor dacht ik een grote stap vooruit te maken.

Ik heb op internet al verschillende *oplossingen* gelezen en uitgeprobeerd, maar het haalt niet veel uit. Activiteiten weergave laat zien dat 3,93 GB geheugen (van de standaard 4gb) in gebruik is, terwijl ik niets doe! Er staan wel een aantal programma's open, zoals Firefox, Photoshop en Outlook, Word, maar dat moet je mijn inziens op dit kaliber notebooks met gemak kunnen draaien. Als ik iets nieuws opstart duurt het lang (soms 1 of meerdere minuten) voordat het actief wordt. Ik heb het met en zonder (wifi) internetverbinding dus daar lijkt mij geen oorzaak te liggen.

Ik heb ook het schijfhulpprogramme gebruikt om de Disk te checken. Deze kwam inderdaad een aantal fouten tegen (vreemd op een MacBook van nog geen week oud) maar na herstel is het probleem nog niet verholpen. Andere momenten , verloopt het eea weer wel op een acceptabel niveau, ik heb dan geen programma's afgesloten. Maar meer niet dan wel. Als eerste ervaring met een Macbook van €1900, - vind ik het zwaar onder de maat.

Komt dit vaker voor en zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon terug naar de winkel?

Kijk bij activiteitenbeheer eens onder processen. Welk programma neemt precies zoveel geheugen van die 3.93 GB? Kun je dit programma uitschakelen (met programma beeindigen)?

Groet,
David Antonisse

Goedemiddag,

ik denk dat ik stapje voor stapje programma's zou de-installeren en dan kijken naar waar het geheugenverbruik afneemt. Dat er nu al 3.93 gb in gebruik is, lijkt me niet normaal, maar is wel de reden dat de macbook traag werkt.
Iets is niet in orde met de werking van de programma's.

Groet,

Ha all,

Bedankt voor de reacties.. ben net toch maar even terug gegaan naar de winkel.. De verkoper heeft hem even nagekeken en was het toch wel met me eens. Hij heeft met opstarten (cmd D?) een paar dingen gewijzigd/ Hersteld. EN kosteloos 4 GB erbij geprikt. Doet het nu een stuk beter, ook met alle programma's open.. Ik kijk het nog even aan.

Ha all,

Bedankt voor de reacties.. ben net toch maar even terug gegaan naar de winkel.. De verkoper heeft hem even nagekeken en was het toch wel met me eens. Hij heeft met opstarten (cmd D?) een paar dingen gewijzigd/ Hersteld. EN kosteloos 4 GB erbij geprikt. Doet het nu een stuk beter, ook met alle programma's open.. Ik kijk het nog even aan.

Gelukkig maar! Veel plezier met je MacBook!

Ik heb vorige week een IMac Apple binnengekregen (21,5 inch) waarvan ik verwachtte dat hij geruisloos zou zijn. Echter was een costant aanwezige ruis (ventilator of harde schijf) dus ik heb heb hem teruggebracht (was 1636 euro inclusief office pakket voor apple). Ik kreeg het geld retour, min 230 euro 'restock kosten'.

@celtimyst
Vind je dat niet een beetje een schande (van de winkel waar je hem gekocht hebt)?
230 euro in mindering brengen, dat is ruim 14% in mindering van de nieuw waarde.
Ik denk dat vriend Jobs het daar niet mee eens zou zijn.

Derhalve als je nog eens een Apple koopt, wat ik niet verwacht.
Koop hem bij een echte webwinkel.
Proberen, bevalt hij je niet terug sturen.
En dan krijg je het volledige bedrag terug en niet 14% minder.
Goede webwinkels te over (Coolblue, Wehkamp enz.).
230 euro..., hoeveel biertjes zijn dat wel niet?

P.S. Volgens mij is de iMac zo ontworpen dat hij geen ventilator gebruikt.
En inderdaad volledig 'stil' dient te zijn.

HP maakt overigens ook erg stille en fraaie producten.

Imac Apple

@celtimyst
Vind je dat niet een beetje een schande (van de winkel waar je hem gekocht hebt)?
230 euro in mindering brengen, dat is ruim 14% in mindering van de nieuw waarde.
Ik denk dat vriend Jobs het daar niet mee eens zou zijn.

Derhalve als je nog eens een Apple koopt, wat ik niet verwacht.
Koop hem bij een echte webwinkel.
Proberen, bevalt hij je niet terug sturen.
En dan krijg je het volledige bedrag terug en niet 14% minder.
Goede webwinkels te over (Coolblue, Wehkamp enz.).
230 euro..., hoeveel biertjes zijn dat wel niet?

P.S. Volgens mij is de iMac zo ontworpen dat hij geen ventilator gebruikt.
En inderdaad volledig 'stil' dient te zijn.

HP maakt overigens ook erg stille en fraaie producten.

Ik vind het heel erg zonde, maarja, de winkel zegt dat dit gewoon de regel is. Dat de klant het product kan retourneren mits hij 15 procent ´restock´ kosten betaalt. De winkel zei ook je kunt de help desk van icentre nog wel even bellen of mailen misschien dat ze coulant zijn, waarop ik het volgende antwoord van hun kreeg via de mail:

Daarom hebben wij ervaren mensen in de winkel die uw wensen zo goed mogelijk in kaart brengen en daarbij een passend advies geven aangepast aan uw behoefte's.

Nu heeft u een iMac gekocht en daarmee gewerkt en toch besloten dat dit product niet helemaal aansluit bij uw wensen

Wij, als iCentre, bieden u dan de mogelijkheid om het product te retourneren aan ons.

Hiermee hebben wij wel aanvullende administratieve en logistieke werkzaamheden.

Om deze op te vangen is er een regeling waarbij u het product kan retourneren en u ontvangt dan van iCentre 85% van het aankoopbedrag retour.

Deze 15% wordt gebruikt om de administratieve en logistieke kosten te dekken die hierbij gemaakt worden.

Helaas heb ik geen mogelijkheid om u 100% van het aankoopbedrag te retourneren.

Nog even over het bericht dat je plaatste, een imac apple is niet 100 procent stil. Je hoort hem altijd wel heb ik inmiddels begrepen. Het service centre in Uitgeest voor reparatie en onderhoud vd Apple zei dat het zo hoort, dus nogmaals, een Apple is niet 100 procent stil!

Tenzij je er een SSD inzet zo heb ik mij laten vertellen.

Ik vind de 230 euro echt balen maar ik heb alles geprobeerd.
Heeft iemand hier nog een tip hoe ik het misschien nog terug kan krijgen?

En hoeveel biertjes.. tja
geen idee ik drink geen bier.

Je kunt er veel leuke dingen mee doen iig.

Reageren op een topic ouder dan 3 maanden heeft geen toegevoegde waarde meer. Topic gaat op slot

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan