Nieuwe map E: Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

mboka

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Hallo iedereen

Wegen vele aanhoudende problemen heb ik vandaag windows opnieuw geïnstalleerd op mijn laptop.
Dit is gelukt, maar voor die herinstallatie heeft mijn pc een nieuwe map aangemaakt: E:/RECOVERY
Die map is 14,6 GB groot en er staat: Gebruikers, PerfLogs, Program Files en Windows in.
Het probleem is dat alles wat ik nu doe in die map terecht komt. Alles wat ik download (safari, adobe flash...) komt terecht in de E:/ map. Ik heb safari verzet naar mijn C:/ map die zo goed als leeg is, maar op de 5 minuten valt safari uit omdat mij E:/map vol zit, want alle temporary internet files etc komen in de E:/ map die dus vol zit.

Kan ik die E:/ map niet samenvoegen met de C:/ map?
Ik heb al geprobeerd om die 4 bestanden te kopiëren naar de C:/map, maar dat lukt niet omdat ik windows niet kan verplaatsen.
Zoniet, waar in mijn pc kan ik instellen dat die E:/map niet meer gebruikt mag worden en alles via de C:/map moet gebeuren, want daar is immers nog meer dan 200 GB vrije ruimte?

Alvast bedankt voor de hulp!

Ook mijn gewone mappen, 'Bibliotheken' met onderverdelingen Afbeeldingen, documenten, muziek en video's vallen onder die nieuwe map 'E'... Hopelijk kan iemand hier een antwoord op vinden, want ik kan echt niets meer doen met mijn computer nu aangezien die E:/ map vol zit.

Ok, even stap voor stap wat dingen doorlopen.
Je typte dat je Windows opnieuw hebt geinstalleerd op je laptop, je typt de map recovery, erg verwarrend.
Windows installeren doe je op een laptop/computer met een windows 7 DVD en is geen recoverysysteem.
Op de meeste laptop's en ook vaak op merkcomputers is een recoverysysteem geinstalleerd, die je zelf niet opnieuw kan installeren, maar met een herstel CD/DVD terug kan zetten naar de fabrieksstand.
Dat zijn dus 2 verschillende methoden, heb je 2 methoden door elkaar gehaald?

kan je stap voor stap uitleggen hoe je windows hebt geinstalleerd? heb je niet de laptop gerecovered met een herstel CD/DVD?

Ook mijn gewone mappen, 'Bibliotheken' met onderverdelingen Afbeeldingen, documenten, muziek en video's vallen onder die nieuwe map 'E'... Hopelijk kan iemand hier een antwoord op vinden, want ik kan echt niets meer doen met mijn computer nu aangezien die E:/ map vol zit.

Om tijdelijk wat ruimte te besparen zet je systeemherstel uit, dit systeem zal toch niet blijvend kunnen werken, reageer op mijn vorige bericht en probeer precies te omschrijven wat je gedaan hebt toen je windows bent gaan installeren, en wat je plannen zijn, dan heb je kans dat we het wel goed kunnen krijgen hier.

Laatst bewerkt door een moderator:
Om Windows te herinstalleren heb ik gewoon de DVD die bij de aankoop van mijn laptop (dell vostro 3700) zat gebruik. Op de DVD staat: Reinstallation DVD.
Die heb ik ingestoken, en de stappen gevolgd die de DVD aangaf. Ik kon kiezen om eerst Windows te herstellen ofzo, ofwel volledig nieuw te installeren. Ik koos voor het 2e. Ik moet kiezen tussen 3 plaatsen waarop ik Windows kon installeren. Enkel de 2e plaats, die E:/ drive was mogelijk omdat daar genoeg geheugen was. Op de C:/ schijf was het niet mogelijk om Windows te installeren...
Ik heb verder gewoon de stappen gevolgd die de DVD aanbracht.

Mijn probleem is hetzelfde als bij deze persoon:
http://answers.microsoft.com/en-us/...lling-up/d9c68088-d610-4867-8a65-03667abcd5ce

Bij mij is het echter een E:/ drive en geen D:/ drive.
Ik heb de oplossing die de persoon daaronder aanbracht (via regedit aanpassen) reeds gedaan. Program Files heb ik van E:/ naar C:/ kunnen veranderen. Maar ik zou nog moeten de map Bibliotheken (Muziek,video,documenten,afbeeldingen) ook onder de C:/ kunnen krijgen. Want ik wil mijn iTunes-muziek overzetten van externe schijf naar mijn pc nu, dit is 95 GB. Ik moet dat naar 'Muziek' verslepen, maar dan komt er telkens op dat er geen ruimte is om dat er 0 bytes van de 14,6 GB beschikbaar zijn.

Hoi,
probeer Windows te herstellen door voor de hersteloptie te kiezen.

Dat lukt niet, er is niet genoeg schijfruimte (omdat die E:/map vol zit) om windows te herinstalleren (en de hersteloptie te kiezen...)

Om Windows te herinstalleren heb ik gewoon de DVD die bij de aankoop van mijn laptop (dell vostro 3700) zat gebruik. Op de DVD staat: Reinstallation DVD.
Die heb ik ingestoken, en de stappen gevolgd die de DVD aangaf. Ik kon kiezen om eerst Windows te herstellen ofzo, ofwel volledig nieuw te installeren. Ik koos voor het 2e. Ik moet kiezen tussen 3 plaatsen waarop ik Windows kon installeren. Enkel de 2e plaats, die E:/ drive was mogelijk omdat daar genoeg geheugen was. Op de C:/ schijf was het niet mogelijk om Windows te installeren...
Ik heb verder gewoon de stappen gevolgd die de DVD aanbracht.

Mijn probleem is hetzelfde als bij deze persoon:
http://answers.microsoft.com/en-us/...lling-up/d9c68088-d610-4867-8a65-03667abcd5ce

Bij mij is het echter een E:/ drive en geen D:/ drive.
Ik heb de oplossing die de persoon daaronder aanbracht (via regedit aanpassen) reeds gedaan. Program Files heb ik van E:/ naar C:/ kunnen veranderen. Maar ik zou nog moeten de map Bibliotheken (Muziek,video,documenten,afbeeldingen) ook onder de C:/ kunnen krijgen. Want ik wil mijn iTunes-muziek overzetten van externe schijf naar mijn pc nu, dit is 95 GB. Ik moet dat naar 'Muziek' verslepen, maar dan komt er telkens op dat er geen ruimte is om dat er 0 bytes van de 14,6 GB beschikbaar zijn.

Ok, je hebt denk ik een fout gemaakt, maar misschien is het nog te repareren.
Kan je vertellen hoe groot de partities op de laptop zijn in MB en vertellen hoeveel vrije ruimte er nog opstaat?
Kan je vertellen welke mappen je ziet staan als je de stations opent zoals C: en E:, D: zal de cd/dvd- rom zijn denk ik?

Doe het volgende:
Klik op start en open Computer.
Klik in menu beeld en zet deze op Details mocht dat anders zijn.
Daar zie je hoe groot ke stations zijn en hoeveel vrije ruimte je nog hebt, dus ook hoeveel data er op staat.

Wanneer je met de reinstall DVD van de dell laptop in E: gaat installeren die de naam Recovery heeft kan het zijn dat je windows installeerde op de partitie waar herstelbestanden staan voor die installatie.
Ik vindt dat best wel vreemd, maar wat je kan doen is het volgende.
Klik op :
Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\Computerbeheer/Opslag/Schijfbeheer
Een sneller manier om Schijfbeheer in 1 keer te openen zonder veel geklik is de commandline:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\diskmgmt.msc"
Je kan ook alleen diskmgmt.msc in "Uitvoeren" gebruiken.
Als je in je menu Start "Uitvoeren" hebt ingeschakeld kan je met deze commandline schijfbeheer openen.
In schijfbeheer heb je een gedetaileerd overzicht van je stations.

Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\Systeemconfiguratie
In Tabblad Computer opstarten zie je welk systeem gestart wordt en op welke partitie (station) die staat.

Windows herinstalleren kan je pas doen als er op C: genoeg ruimte is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan