Nieuwe map maken in KOPIÊREN NAAR

Status
Niet open voor verdere reacties.

noliko

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Als je met je rechtermuisknop op een bestand klikt, kan je in het uitklapmenu de optie KOPIËREN NAAR kiezen. Je krijgt dan een lijst met locaties voorgeschoteld waarnaar je je bestand kan kopiëren.

Hoe kan ik in dat lijstje een nieuwe map aanmaken ?
Het gaat hier om een map die ik fotoboek NZ wil benoemen . Ik wil nl. een fotoboek maken over mijn reis naar Nieuw Zeeland en de beste fotos die in een map in de verkenner staan wil ik kopiëren naar een nieuwe map nl. Fotoboek NZ dat ik in dat lijstje wil plaatsen .

Het is mij ondertussen gelukt de map Fotoboek NZ in dat lijstje te plaatsen maar als ik nu naar de verkenner ga waar al mijn foto's NZ in een map zitten en ik kopieer één foto naar Fotoboek NZ staat deze er niet in . Wat doe ik fout ?

Zou moeten lukken. Waar staat die map dan? In de map SendTo (Gebruikers\Gebruikersnaam\SendTo?

Ik heb het getest op de manier die jij omschrijft en dan lukt het wel.

Hoe kan ik in dat lijstje een nieuwe map aanmaken ?
Dat is wel vreemd, eerst is dat een vraag en later zeg je dat het is gelukt.

Overigens is dat een slechte locatie voor een map. Je kunt veel beter daar een snelkoppeling naar de map (locatie) plaatsen.

Het is mij gelukt die map te plaatsen in het lijstje Kopiëren naar maar het lukt mij niet om er foto's in te plaatsen van uit mijn map fotos die in de verkenner staat .

Kan ik niet verklaren. Ik heb een nieuwe map aangemaakt in de map SendTo en kies van uit een willekeurige map een afbeelding en kies Kopiëren naar en selecteer daar die aangemaakte map en de afbeelding staat er. Kijk jij dan wel op de goede locatie?

Geef dat te kopiëren (proef)bestand eens een opvallende naam bijvoorbeeld xxxxyyyy en zoek daar na het kopiëren eens op. Gevonden? Kijk naar de locatie.

Mijn map SendTo staat in C:\Users\Username waarbij de laatste mijn accountnaam/username is.

Daar maak ik de 'Nieuwe map' op de gebruikelijke manier aan. RMK > Nieuw > Map

Ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem . Door de Windows toets ingedrukt te houden en te klikken op E opent de verkenner . Dit doe ik 2x zo dat ik 2x de verkenner op mijn blad heb staan . Ik zet deze nu mooi naast elkaar . In de ene verkenner open ik de map met mijn foto's van "Nieuw Zeeland " en in de andere verkenner open ik de nieuw gemaakte map "Fotoalbum Nieuw Zeeland" . Nu kan ik de beste foto's uit de map Nieuw Zeeland slepen naar de map Fotoalbum in de andere verkenner .

Dat was mijn eerste gedachte al bij post 1. Waarom doet hij dat niet gewoon in Verkenner (2) slepen.
Volgens mij kun je dat ook gewoon op locatie openen. Op de map> Rechtermuisknop > In nieuw venster openen.

Overigens, maak altijd back-ups! Minimaal twee op verschillende externe opslagmedia.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan