nieuwe map maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetto1

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Berichten
38
Hoi,
Sinds enige tijd lukt het mij niet meer een nieuwe map te maken, bv in Windows Verkenner. Telkens wanneer ik met de rechtermuisknp op een leeg veld klik zie ik wel een aantal mogelijkheden, maar "nieuwe map maken"staat er niet meer bij. Ik heb nog Windows 98se. Wie kan mij helpen?
Groet Jetto
 
Hij staat ook niet in het menu onder bestand>>nieuw>>map??
 
Nee, helaas. Bestand krijg ik al helemaal niet te zien. Het enige wat ik kan zien is, beeld, deze map aanpassen, pictogrammen schikken, vernieuwen en eigenschappen. De rest is grijs, maar daar staat bestand/nieuw niet bij.
Jetto
 
Het probleem kan liggen bij internet explorer.
- Ga naar start>>instellingen>>configuratiescherm
- Ga dan naar "Software" en kiest bij "Internet explorer" voor REPAREREN.

Start nu de computer opnieuw op en kijk of je de optie "nieuwe map" weer terug hebt.
 
:confused: Hoi prof,
Nee helaas is het niet gelukt. Kan nog geen nieuwe map maken. Zal waarschijnlijk niets anders opzitten ,dan opnieuw 98se te instaleren of XP natuurlijk. Moet eerst kijken of mijn Pc dit wel aankan, 't is een oudje. Schijfkontrole en norton utilities geven ook geen soelaas, dus er zit niets anders op denk ik. Maar bedank zover.
Jetto
 
Dit ben ik nog even tegengekomen op google:
If the NEW command disappears in Windows Explorer, or in the Desktop’s context (right-click) menu, run this patch to fix it. “Win-XP safe”
IMPORTANT NOTE Oct 2004: There is a new epidemic of these problems on Win ME machines that (per MS-MVP Mike Maltby) have been traced to installing a new nVidia driver. The driver isn’t a problem, but the nVidia install program deletes the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Directory key in the Registry. (This removes both the NEW command and the Thumbnails option in Windows Explorer’s View menu.) I am investigating whether the fix is generic enough to incorporate into the Registry patch. In the meantime, roll back to an earlier Registry version from just before the nVidia driver was installed, using SCANREG /RESTORE from a Run box.

Misschien dat je het register nog terug kan zetten?
 
Ik weet niet meer, wanneer ik een nieuwere driver van nVidia heb geïnstalleerd, dus voor mij moeilijk na te gaan. Scanreg/restore werkt niet in windows alleen in DOS en daar ben ik niet zo in thuis. Wat is het adres waar je deze info heb gevonden? Er staat een patch bij nml.
Jetto
 
Klik hier voor de site.
Volgens mij kwam het hier vandaan. In het midden van de site onder 'Restore New Command' staat de link naar de patch.
(Klik op de link 'Restore New Command')

Succes :thumb:
 
En ja hoor, hij is er weer. Nadat ik de patch via een Zip-bestand aan het register heb toegevoegd (wel een enge bedoeling hoor, maar ja wat moet je?)en opnieuw heb opgestart kan ik eindelijk weer nieuwe mappen aanmaken.
Heel hartelijk bedankt, ook namens mijn familie, haha
Groet Jetto:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan