Nieuwe Maxtor maakt veel geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vermeulen

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe 120 gb Maxtor schijf aangekocht,het is een DiamondMax 10 PATA type 6B120PO.Nu deze schijf werkt prima MAAR ik vindt persoonlijk dat deze schijf vrij veel geluid maakt,ik noen dit reutelen.
Als hij opstart of je slaat iets op of je scant je pc op virussen dan hoor je die nieuwe schijf goed.Nu heb ik men ongenoegen laten blijken in de pc-winkel waar ik deze aangekocht heb,en ik mag deze schijf ruilen voor een Western Digital 120 gb 7200t UDMA 100 WD1200JB.Nu is men vraag,of ik wel een goed altenatief is+is deze schijf even snel ????,en maakt deze schijf minder geluid.Weet iemand welke keuze ik moet maken.

Ikzelf ben een beetje fan van maxtor ten koste van WD. Ik zou zeggen dat die maxtor beter is dan een WD, maar als die schijf inderdaad meer geluid maakt dan hij hoort te maken dan mag die winkel je niet eens weigeren er een ander exemplaar voor terug te geven.

Maar als je echt moet kiezen tussen een luidruchtige maxtor of een mogelijk stille WD denk ik toch dat je voor de WD moet gaan.

Voor info: maxtor "noise" faq

Als jouw geval aan een abnormal kenmerk voldoet dan heb je simpel weg recht op een vervangend maxtor exemplaar.

db

Nieuwe Maxtor maakt veel geluid

Dit is men twééde nieuwe Maxtor schijf op 3 dagen,die vorige nieuwe maakte ook veel lawaai,en is enkel uren nadien stuk gegaan.Ik heb dan een andere schijf gekregen die infeite goed werkt MAAR veel lawaai maak.Als ik eerlijk mag zijn heb ik géén goed gevoel bij deze"reutelede"schijf.
Ik denk dat een nieuwe hd toch niet veel geluid mag maken,en omdat die originele oude 40gb schijf(die hiervoor in deze pc zat)ook een Maxtor veel minder geluid maakte

Ik heb pas een MAxtor 6Y080P0 gekocht. Iets van 85 euro, 120 Gigabyte.
Ik heb 'm nog nooit gehoord, behalve de muziek die erop staat.

:)

Beste Vermeulen,

Ik weet niet waar jij die schijven koopt....ik heb hier vier Maxtor schijven draaien van verschillende types en aanschafdata maar geen geluidsproblemen. Ik heb recentelijk een WD-Pata-200Gig schijf aangekocht maar daar is ook niets mis mee. M.a.w. als je hem mag omruilen voor een WD is daar niets mis mee. Het is natuurlijk wel vreemd dat je niet gewoon een Maxtor terug mag ruilen.

Mvgr, René.

Nieuwe Maxtor maakt veel geluid

Omdat ik denk dat men pc-boer een slechte Maxtor bestelling"binnen"heeft gekregen,en deze Maxtor stond in aanbeiding voor 70€,en ik mocht zelf kiezen een andere Maxtor of een Western Digital.Daarom vroeg ik jullie welke ik moest kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan