Nieuwe mbo, cpu en geheugen kopen. Info gevraagt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hallo,

Op dit moment heb ik een redelijk systeem, (360 gig HD, 1 gig geheugen, Creative X-Fi Geluidskaart met de Z-5500 speakers bla bla bla)... het enige wat niet zo goed is, althans niet zo snel, is me moederbord en me processor. Ik heb op dit moment een Epox 8KHA+ moederbord + AMD 1800+ (1,54 Ghz) processor. Beide ong 4 jaar oud.

Nu wil ik dus een nieuwe moederbord en processor gaan kopen. Echter heb ik 2x 512 MB gegeugenbanken van PC2100 (266mhz).

Nu lees ik bij de nieuwe moederborden het volgende:
Geschikt voor 4 x DDR-DIMM
Standaard DDR200 (PC1600), DDR266 (PC2100), DDR333 (PC2700), DDR400 (PC3200)

Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld DDR266 en DDR333? Heeft dat met de snelheid te maken en merk je daar veel verschil van? En vooral belangrijk... kan ik als ik dit moederbord ga kopen mijn 2x 512 MB geheugenbanken plaatsen van DDR266(PC2100) en bijv. een DDR400 (PC3200) erbij plaatsen?
Of kan dit niet vanwege de verschillende getallen (snelheden)

En wat houd de bussnelheid in bij een moederbord?

Kortom: als ik een nieuwe moederbord, processor en geheugebank(en) koopt wil ik wel dat alles optimaal benut word, niet dat mijn moederbord niet het optimale uit me processor of geheugenbanken kan halen.

Waar moet ik zoal op letten?
En ik koop er ook een nieuwe videokaart bij, kortom ik wil dalijk optimaal kunnen gamen met zoveel mogelijk settings op high en een goede snelheid.
welke componenten raden jullie mij aan.
(prijs doet er even niet toe maar het moet niet het duurste van het duurste zijn) Rond de 500 euro mag het zitten (videokaart, Processor, moederbord (eventueel geheugen)

Bedankt

:thumb:

Laatst bewerkt:
DDR 266 en DDR 333 heeft inderdaad met de snelheid te maken. Hoe hoger hoe beter. Nieuwe moederborden hebben vaak dual channel geheugenbanken. Je gebruikt dan 2 dezelfde reepjes geheugen en daarmee wordt de snelheid beter.
Als je het oude geheugen op een nieuw moederbord zet, gaat waarschijnlijk al het geheugen net zo snel werken als het langzaamste dat erin zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan