nieuwe ME installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
kan ik voordat ik een nieuwe ME over de oude ME heenzet mijn register opslaan en opnieuw gebruiken als het installeren van ME klaar is?
En hoe sla ik het register op.

Erik

Het register kun je wel opslaan maar dat is sterk af te raden, verwijzingen naar programma's e.d kloppen niet meer.
Nog een nadeel, de fouten en vervuiling zet je er op die manier ook mee terug, waarmee je terug bent bij af.

Als je iets wilt bewaren kun je er beter een backup van maken.

installeren

Je kunt gerust ME overschrijven, maar je veranderd er weinig aan. Overschrijf dan in DOS met de parameter /nd

Mijn explorer geeft steeds een fout als ik wil kopieren of deleten. Hij voert die opdracht dan ook niet uit.
Daarom wil ik ME overschrijven om die fout eruit te halen.
Jan thomas wil je die DOS methode eens uitleggen?

Erik

Bij mij staat de optie systeem herstel uit.
Als ik merk dat Windows niet echt goed werkt dan instaleer ik gewoon ME er over heen van de originele CD. Het is wel even 45 minuten wachten maar daarna werkt alles goed.

Groetjes
falco

installeren

Windows cd in speler.
Opstarten met opstartdiskette, dan wisselen naar de prompt letter van de cdrom (denk eraan letters zijn een plaats opgeschoven). Intikken achter prompt setup[spatie]/nd

Ik heb ME opnieuw geinstalleerd vanuit Dos met /nd het is wel gelukt maar de fout in de explorer zit er nog steeds in.

Erik

foutmelding:
Explorer heeft fout veroorzaakt in "onbekend"
Explorer wordt nu gesloten.

Deze fout komt tevoorschijn bij kopieren of verwijderen in de explorer.

Erik

Dus in feite bij rechte muis klik.
Zit de melding ongeveer zo uit? =

Explorer caused an invalid page fault in module <UNKNOWN> at 0000:00000000

Falco

nee hoor het is netjes nederlands. En het staat echt zo omschreven als dat ik daar ook schrijf.
Maar m'n zoon kwam op het idee dat het programma Nview dat hij sinds zondag erop heeft staan wel eens kon storen. Dat programma is eraf gegooid en nu doet explorer normaal.
Maar ik heb gelukkig wel wat geleerd van dit probleem en kom nog wel eens bij je op de site kijken.

Bedankt voor de hulp.
Erik

Graag gedaan!
Goed dat alles nu werkt. Langs komen? Tja..je woont ± 15 minuten van mij vandaan
Microsoft geeft de oplossingen in het engels..daarom dat text ;)

Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan