Nieuwe mediaspeler aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Beste,

Ik woon sinds kort op mezelf, heb een desktop, laptop, nieuwe TV (LG 42LN5708) en goed bekabeld (CAT7) netwerk in mijn appartement. Ik ben op zoek naar een mediaspeler waarbij ik alle formaten video (HD, DVD, Divx etc..) kan afspelen, ik wil de mediaspeler graag aan het bekabelde netwerk aansluiten via een Gigabit poort en op die manier films streamen/kopiëren naar de mediaspeler om vervolgens via een HDMI kabel de films/series af te spelen op mijn TV.

Nu heb ik zelf niet heel veel verstand hiervan en wil graag wat hulp of advies van jullie.

Mijn budget ligt zo rond de €100 - €200

Alvast bedankt.

Groet,
Nick

Waarom zou je in de ideale situatie waarin jij qua koppelingen / afstanden verkeert, een mediaspeler willen hebben?
Ik heb ook een ideale afstand tussen mijn machine en TV en heb de 2 middels een 5 meter lange HDMI kabel verbonden. Verder gebruik ik de VLC player als speler en alles, maar dan ook echt alles wat ik wil afspelen, wordt door de VLC player rechtstreeks op mijn TV afgespeeld. (inc. 7.1 geluid via mijn homecinemaset).
Ik download via usenet nogal eens een filmpje en kijk deze in bluray kwaliteit rechtstreeks vanaf mijn machine op mijn TV, zonder dat ik daarvoor van een (dure / goedkope) mediaspeler gebruik / hoef te maken.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad waar ik zelf ook aan zat te denken, echter is de afstand van mijn desktop naar TV wel zo'n 10 - 15 meter. Mijn laptop is dermate oud dat het beeld hapert met 1080p afspelen.

Ik heb altijd begrepen dat er een flink vertraging zit in het beeld als een kabel langer is dan X aantal meter. Daarnaast vind ik het zelf wel fijn om mijn desktop te kunnen gebruiken (voor bijvoorbeeld gaming) terwijl mijn vriendin een filmp/serie gaat kijken. Zou dat nog steeds mogelijk kunnen zijn?

Ok, ik wist niet dat het om 10 meter ging en dat je daarnaast een oude machine hebt. In dat geval is een mediaspeler wellicht een betere oplossing dan alleen een hdmi kabel.

Ja excuus dat ben ik vergeten te melden. In principe is mijn desktop best wel nieuw, maar omdat ik daar zelf veel achter zit wil ik de mogelijkheid hebben dat er tegelijk een film/serie gekeken kan worden zonder performance van me desktop kwijt te raken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan