nieuwe mengpanneel

Status
Niet open voor verdere reacties.

radiodereiger

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
hallo wie kan me helpen ik heb een Yamaha MG16-4 aangeschafd maar hoe ik men micro er via op men pc kan sluiten weet ik niet ik heb eerder een andere mengpanneel gehad dat ging veel soepeler dit is men mengpanneel [smallIMG]http://www.imagedump.nl/img830/2932/23wwwaudiofanzinecomyam.jpg[/smallIMG]
61yamg164b.jpg

geluid is al top is gewoon puur de micro groeten radiodereiger

Laatst bewerkt door een moderator:
Radiodereiger.. Hagenees? :d
Het stikt van de uitgangen op dat ding, C-R room, ST Out, Rec out, Group out, Aux send.. Dan heb je alleen nog een verloopkabel nodig van 1 van die uitgangen naar je geluidskaart. Daarop zit waarschijnlijk een minijack. Je stopt het verloopkabeltje in de Line in van die geluidskaart. Dan ga je naar je geluids-instellingen in Windows, en zet je bij Record de Lijn (line) schuif open..

vertel mij wat hoeveel erop zitten pfffff

maar er staat niet op hoe die poorten heten helaas daarom ben ik hier

Jawel toch? Ik heb ze ook gewoon van die foto..
Deze bijvoorbeeld:
picture11xd.jpg

Daar sluit je deze kabel op aan:
2658-35-mini-jack--2xCinch-male-100.jpg

De zwarte kant gaat in je computer, bij line in (die is meestal blauw). Makkelijk toch?

klopt maar het gaat om de micro pc weet ik wel

maar als ik dat doe als jij zegt kan de versterker er niet meer op he

Kan wel.. Jij wilt de versterker dus op de lijn-ingang vd PC aansluiten.. Waarom? Je hebt een 16 kanaals mengpaneel. Alle bronnen kun je daar op aansluiten, en het mengpaneel op de PC. De PC-uitgang kun je op de 2 track-ingang vh mengpaneel aansluiten (dan moet je wel de '2tr-in' knop indrukken op de voorkant).
Maar er is van alles mogelijk met die Yamaha. Als je goed vertelt wat je wilt, en wat voor apparatuur je hebt, dan kan ik je goed helpen..

nee men mengpanneel zit al op men pc maar wil de versterker op de mengpanneel doen en geluid horen en men micro op men mengpanneel en dan via pc opnemen en muziek horen via versterker hoop dat het zoo goed is groeten

Laatst bewerkt:
Aah, je werkt met Radionomy.. dan heb je weinig aan dat mengpaneel!
Als je met radionomy live radio wil maken met een microfoon, heb je software nodig zoals VirtualDJ of SAM. Daarmee maak je een afspeellijst, en kun je praten als je de mic open schuift.
Als je bij die software een microfoon wil gebruiken, moet je die aansluiten op de geluidskaart, en niet op een mengpaneel. Voor een betere geluidkwaliteit kun je een 'audio interface' kopen, dat is zeg maar een geluidskaart in een kastje, waar je een microfoon en versterker op kunt aansluiten, zie de link van Thomann.

http://marketing.radionomy.com/adionomy/faqcreateurs-tech-nl.pdf
http://www.thomann.de/nl/search.htm...=&wgfid16=9124&wgf9124=&wgfid17=9920&wgf9920=

ja dat weet ik wel maar hoe sluit ik nu men versterker op men mengpanneel
en hoe kan ik dan via de micro op men pc opnemen groeten

Zo bijvoorbeeld:

Het tulp-naar minijack kabeltje zoals eerder genoemd gebruiken, en die in de lijningang aan de achterkant vd PC doen. Daarnaast dus in de geluidsinstellingen van Windows bij 'Record' de lijn ingang selecteren/schuif omhoog doen. Om te horen wat er de PC in gaat, een zelfde minijack naar tulpkabeltje gebruiken van Audio-Uit op de PC naar 2 track in, op het mengpaneel, en de '2-tr' knop indrukken. Om het volume naar de versterker te regelen, de 'C-R room' draaiknop open zetten.

Laatst bewerkt:
okee ik heb net nieuwe kabels gekocht kan je ook instellen op men mengpanneel dat hij alleen de microfoon opneemt en met de andere allee n de versterker wand op dit moment als ik stream via men internet radio neemt die muziek op als ik praat dus je hoort dubble muziek als ik praat dus kan je ook alleen de micro opnemen groeten radiodereiger

Dan heb je het niet aangesloten zoals in m'n tekening. Maar nogmaals: om live radio te maken met Radionomy heb je een goeie (externe) geluidskaart en genoemde software nodig, niet deze mixer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan