Nieuwe mobiel: zie door het bomen het bos niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenvhoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2011
Ik heb al jaren een oude Nokia, maar nu wil ik eindelijk de overstap maken naar een nieuwe "moderne" telefoon. Het aanbod is zo groot en divers dat ik geen idee heb welke ik moet nemen. Ik heb ook echt geen idee wat mij het best past, toetsenbordje, uitschuifbaar, groot touchscreen, etc. Zoiets weet je toch pas nadat je het een aantal dagen geprobeerd hebt? En je leest zoveel verschillende dingen: Blackberry fans zijn dol op hun Blackberry, Android fans haten Apple, etc.

Ik vind de Sony Ericsson Xperia Arc er erg mooi uitzien (op aanraden van een vriend). Maar het maakt me eigenlijk vrij weinig uit hoe de telefoon eruitziet, gaat vooral om gebruiksvriendelijkheid en functionaliteiten. Zo lijkt een Blackberry me weer handig, omdat deze een toetsenbordje heeft.

Wie kan mij verder helpen/tips geven?!

welk mobieltje

Datzelfde probleem heb ik ook. Ik gebruik nu de Samsung B7610 alleen is hier het scherm van behoorlijk beschadigd. Deze heeft alle functies zoals Wifi, Bluetooth, GPS met tomtom, Uitschuifbaar toetsenbord. Maar nu wil ik een nieuwe. Een toetsenbord wil ik niet meer, dat ding heb ik nog nooit gebruikt en de telefoon is 2x zo dik. Maar het belangrijkste voor mij is GPS en Bluetooth. GPS het liefst met tomtom. Wifi is ook wel handig maar niet echt noodzakelijk. Welke functies zou jij dan willen hebben op je nieuwe telefoon?

Laatst bewerkt:
Tja als ik er een beetje op kan internetten (dus handige browser + wifi) is het goed. GPS lijkt me ook handig. Voor de rest een beetje spelletjes, handige apps, social media. Geen idee wat ik allemaal zou gebruiken. Als hij maar handig in gebruik is.

bb9900

Ik had nog even gekeken naar die BB 9900. Een leuk toestel maar ik lees dat sommige dingen op het touchscreen zo klein zijn dat je het toetsenbord moet gebruiken, zeker bij het internetten. Mijn vrouw heeft ook een BB maar dan zonder touchscreen en GPS. Het voordeel hiervan is dat het scherm ook te lezen is bij daglicht terwijl de meeste andere telefoons met grotere schermen en een touchscreen hebben de tekst niet te lezen is. Op deze site kan je nog het e.e.a. lezen van de 9900 http://tweakers.net/reviews/2109/1/hands-on-blackberry-bold-9900-inleiding.html Ik denk trouwens dat ik de nieuwe Samsung Galaxy S II is even ga bekijken. Deze schijnt het mooiste scherm van dit moment te hebben. En met de functies die ik wil hebben. Waarschijnlijk is android toch ook de toekomst.

Een android toestel is een goede keuze, wegens de brede support, maar een iPhone blinkt uit in gebruiksvriendelijkheid, een Blackberry is ook wel mooi en leuk, maar het aanbod in Apps is gering en lelijk!

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan