Nieuwe modem bij wijziging UPC abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@sterChief

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Ik heb nu bedraad internet van UPC 25Mb met de standaard modem van hun.
Nu is de snelheid niet zo geweldig en zit ik te denken aan een upgrade van het abonnement.

Voor €10 meer in de maand ga ik naar 60Mb en krijg daarbij gratis een draadloos modem
type Cisco EPC2425.
Deze is dan draadloos, met daarbij geleverd een internet usb stick.

Nu kan ik van deze Cisco modem erg weinig gebruikerservaringen vinden.
Hij staat ook niet op kieskeurig of tweakers of zulke testsites.

Kortom, doe ik er goed aan om deze upgrade te nemen met de bijbehorende modem?

Thanx

Meestal zijn dit modems die speciaal voor providers zijn gemaakt,die ze in grote getale inkopen.Daarbij kan het zomaar zijn dat het modem zo nieuw is dat er nog geen reviews van zijn. Neem aan dat die modems uitgebreid getest zijn want wat providers niet willen is dat ze ontevreden klanten hebben. Daarbij is het heel aannemelijk dat het modem in de winkel niet te koop is.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb nooit zo 'geloofd' in het leveren van routers door de provider - al of niet als combi modem/router.
Stel je hebt een combi modem/router (zoals de door jou aangegeven EPC2425) en je wilt - later - een geavanceerder router.
Hoewel het 'achteraf' wel op te lossen is, is het niet eenvoudig.
Het doet me denken aan de vroegere radiodistributie, of de tijd de de PTT tot in je huis bepaalde waar, welke telefoon kwam en hoeveel toestellen.
Die tijd hebben we gehad.
Die aanbiedingen zijn eerder lokkertjes en blijven veelal eigendom van de provider.

Dus: mogelijk wel een sneller abonnement, maar een router aanschaffen los van een modem.

Laatst bewerkt:
Het doet me denken aan de vroegere radiodistributie, of de tijd de de PTT tot in je huis bepaalde waar, welke telefoon kwam en hoeveel toestellen.
Die tijd hebben we gehad.
Die aanbiedingen zijn eerder lokkertjes en blijven veelal eigendom van de provider.
Dus: mogelijk wel een sneller abonnement, maar een router aanschaffen los van een modem.

"Vroegah" was alles anders en dat is geweest.

UPC komt bij mij tot in de meterkast, vanaf daar bepaal ik wat waar komt.
En dat ik die modem van hun in bruikleen krijg vind ik niet erg.
Internet is alleen maar voor normaal gebruik voor 2 pc's.

Ik zou echter graag willen weten of de geleverde modem goed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan