nieuwe modem casema = geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dampâh

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2005
Berichten
27
hallo, ik heb een nieuwe modem: Motorola SBV5120E. Helemaal geinstaleerd met cd-rom van casema, alleen ik heb geen verbinding. zelfs niet onder instaleren? Alleen de LAN-verbinding is actief :S


wat doe ik mis...gaarne een spoedige reactie


met vriendelijke groet,
Dampâh
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is moet je er een startershandleiding bij hebben gekregen. Heb je die al doorgenomen?
 
Leila zei:
Als het goed is moet je er een startershandleiding bij hebben gekregen. Heb je die al doorgenomen?

vanzelfsprekend, stap voor stap inclusief de digitale van de cd-rom. Dit heeft mij echter nog geen stap verder gebracht.


oi,
Dampâh
 
Je pc zit gelijk aan het modem?

Ga dan eens naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK. In het nieuwe venster typ je ipconfig /all en druk op enter.

Wat voor een ipadres krijg je? Je hoeft alleen de 1e 2 nummer op te geven (bijv 217.166.x.x)
 
Dampâh zei:
vanzelfsprekend

Geloof me, voor veel mensen is dat helaas niet zo vanzelfsprekend. ;)

Je hebt dus de paragraaf 'Problemen' doorgenomen en de punten gecontroleerd en je zou dus nu gewoon moeten kunnen internetten.

Casema Snelhelp al geprobeerd?
 
m@rio zei:
Je pc zit gelijk aan het modem?

Ga dan eens naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK. In het nieuwe venster typ je ipconfig /all en druk op enter.

Wat voor een ipadres krijg je? Je hoeft alleen de 1e 2 nummer op te geven (bijv 217.166.x.x)

ik krijg:
http://home.wanadoo.nl/cecilentze/ip.JPG

ik gebruik de LAN-verbinding. hierop is die aangesloten, wel direct op de PC

Dampâh
 
Leila zei:
Geloof me, voor veel mensen is dat helaas niet zo vanzelfsprekend. ;)

Je hebt dus de paragraaf 'Problemen' doorgenomen en de punten gecontroleerd en je zou dus nu gewoon moeten kunnen internetten.

Casema Snelhelp al geprobeerd?

ja ik begrijp het ;), jah snelhelp ook gedaan. maar lijkt of al die oplossing niet voor mij gelden :S ben nu inmiddels 6 uur bezig geweest :'(

oi, Dampâh
 
Hoe zit je nu op internet? Ik zie nl wel dat je PPP verbinding een ipadres krijgt.
 
m@rio zei:
Hoe zit je nu op internet? Ik zie nl wel dat je PPP verbinding een ipadres krijgt.

ik zit nu met mijn oude modem van casema op internet (COM21)

helpt het miss als ik even een screenshot maak, als ik mijn nieuwe modem heb aangesloten?
 
Daar was ik heel benieuwd naar. Mocht je dan ook een 169.254.x.x adres krijgen is er toch iets mis. Of met het modem of met de instellingen
 
wat moet ik dan bij de instellingen veranderen?...ik heb daar niet zoveel verstand van, want de modem blijkt goed in orde te zijn. alle lampjes branden correct
 
Ik heb zelf @home dus ik zou zo niet weten wat de instellingen voor cable wanadoo moeten zijn. Zelf zou ik denken aan hostname of werkgroep name. Heb je al contact gehad met wanadoo?
 
m@rio zei:
Ik heb zelf @home dus ik zou zo niet weten wat de instellingen voor cable wanadoo moeten zijn. Zelf zou ik denken aan hostname of werkgroep name. Heb je al contact gehad met wanadoo?

neen, maar die mensen leggen het precies zo uit als in boekje. En ik ben al niet verder gekomen dus tja, niet echt zin in eigelijk. Maar hostname of werkgroep name. wat is dat? En hoe wijzig ik dit?

oi, Dampâh
 
Hostname is pcnaam. Die heb je van hun gekregen. Ik mag hopen dat de helldesk van hun toch wel zoekt dan alleen wat er in het boekje staat. Wellicht zie je iets over het hoofd.
 
m@rio zei:
Hostname is pcnaam. Die heb je van hun gekregen. Ik mag hopen dat de helldesk van hun toch wel zoekt dan alleen wat er in het boekje staat. Wellicht zie je iets over het hoofd.

oi,
ik heb nog één vraagje dan. Kijk bij pc-naam of werkgroepnaam en daar kan je "achtervoegsel primaire dns"invullen. Wat is precies achtervoegsel, want ik heb hier wel volledige primaire dns liggen.

mvg,
Dampâh
 
Die krijg je als het goed is van je provider en zou je zelf niet in hoeven vullen
 
m@rio zei:
Die krijg je als het goed is van je provider en zou je zelf niet in hoeven vullen

nou er staat hier niks ingevuld, en in de handleiding staat een hele dns. Zou ik deze helemaal moeten invullen?

mvg,
Dampâh
 
oja, nog wat toe te voegen. In de installatie van de cd-rom voor de modem, moet je eerst activeringscode invoeren. Dit lukt. Maar er komt dus geen internetverbinding tot stand, zoals eerder genoemd. De volgende stap in de instalatie is het zogenaamde "hoofd-emailadres" in te stellen. Dit lukt dus niet, omdat er geen verbinding is. Misschien loopt hierdoor het instaleren wel op niets uit.

mvg,
Dampâh
 
ik heb helaas sinds een korte tijd me netwerk verbroken, omdat ik niet meer op internet kon. toen direct me internet op de pc aangesloten. Ik zal wel ff mijn netwerk aansluiten en dan even checken of ik in de andere pc kan komen.

ik laat het weten

groeten,
Dampâh
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan