nieuwe modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter mol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
hallo wie kan me helpen ik heb een nieuwe modem van chello een moterrola
maar ik kan nu niet met een router werken voor me ander computer

gr peter

Laatst bewerkt:
Iets meer uitleg kan geen kwaad denk ik, je hebt dus 2 computers begrijp ik?
Je wil ze waarschijnlijk allebij achter het modem hebben?
Welk type motorola heb je, je zult de router als die al geschikt is voor kabelinternet moeten instellen dat hij een automatisch ip verkijgt vd provider, als je dan je modem aan zo sluiten op de router dan de boel zou aan zetten dan moet dat werken.

sorry maar ik had te vlug door gestuurd maar hier is mijn probleem
ik heb de modem van motorrola
en een nieuwe router gekocht om met twee comp op internet tekomen
maar als ik de router ertussen zet en alles doe wat in de beschrijving sta van de router kom ik nog niet op internetmet geneen com

laten we beginnen met is de rotuer geschikt voor kabel internet?
Het kan zo zijn dat als je router hierwel voor geschikt is het modem mischien geen ip adres wil vernieuwen waardoor dus de roter geen wan netwerk krigjt en geen verbinding met de buitenwereld, in theorie los je dat op door het modem uit te zetten, de router uit te zetten, even wachten, 1 minuut is al genoeg, dat eerst het modem aan, daarna de router, dan zou hij in theorie een nieuw ip adres moeten krijgen, werkt dat niet dan krijg je net als ik een touwtrek wedstrijd tussen Chello en jouw, chello zal dan het ip adres en het modem op afstand moeten resetten zodat hij wel opnieuw een ip krijgt, na een week zeuren kreeg ik dat voor mekaar bij de concurent Multikabel.

nou het is me toch gelukt om de router er tussen te krijgen en gewoon te kunne internetten
bedankt gr peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan