Nieuwe moden @Home: Router werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sims2teun

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Berichten
66
Hallo,

VIa @home hebben wij een nieuwe moden gekregen. Dit was nodig wegens nieuwe ontwikkelingen. We hebben nu echter een probleempje met de router.

Als we nu de modem direct aan het internet verbinden is er geen probleem, zetten we de router ertussen werkt het niet meer. De modem is een Motorola SB51011, ik weet geen merk van de router, dit staat er niet op.

Voor deze nieuwe modem hadden we nooit problemen hiermee.

Iemand die een idee heeft wat er aan de hand is?

Groeten, Teun
 
ja je router heeft even het cc nummer nodig.
dat is bv cc123456-a en dan verander je de a in een B.
daarmee zal je probleem opgelost zijn.
 
Simpel gezegt, nu nog uit zien te vinden hoe. Ik kan niet in de router configuratie komen omdat ik niet kan verbinden via de router.

(dus via 192.168.1.1 inloggen lukt niet.) Is er nog een andere manier om dit in te stellen?
 
router met je kabeltje aansluiten op je computer.
dan ga je naar start
dan naar uitvoeren
type nu
cmd
dan een enter
dan type je
ipconfig
en dan een enter.
wat staat er dan bij standaard gateway. 192.168......
 
Hartstikke bedankt! Ik kan inmiddels op de pc beneden internet MET router ertussen, alleen op de andere computers hier in huis lukt het nog niet. Wel verbonden met de router, kan ook in de instellingen komen, alleen nog geen verbinding maken.
 
de computers eens opnieuw opstarten nu je wel via de router internet hebt.
wil wel eens helpen.
 
Al verschillende malen geprobeert, lukt niet. Overigens kan ik me ook niet verbinden via mijn ipod touch en/of Nintendo DS.
 
de router deed het voorheen goed.
je hebt verder niks gewijzigd
dhcp staat wel aan in de router
 
ja, DHCP staat gewoon aan.

Router is al meerdere malen herstart, net als de verschillende computers. Verder inderdaad niet veranderd in de instellingen en hiervoor werkte het gewoon.
 
Vandaag toch maar besloten om een nieuwe router aan te schaffen, deze router was zeker al 5 jaar oud. Na een klein probleempje met installeren werkt alles perfect, downloaden gaat bijna 5 keer zo snel, dus mij hoor je niet klagen!

Bedankt voor de snelle antwoorden in ieder geval! :thumb:
 
graag gedaan en veel plezier met de nieuwe router.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan