Nieuwe moederbord voor build

Status
Niet open voor verdere reacties.

PersianBoyShayan

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2013
Beste lezers, (ik heb voor het gemak het openingspost gebruikt van Tweakers, hoop dat het mocht zo niet, hoor ik het graag)

Ik wil in juli mijn aller eerste (gaming)computer in elkaar knutselen. Dus ik zit alvast te kijken welke onderdelen in ga plaatsen in mijn build (max 1050 euro) Ik heb zelf ook een documentje gemaakt met alles waar ik interesse in heb.

Alleen zit ik nu met bonkende hoofdpijn in het moederbord gedeelte. Ik weet dus gewoon niet welke het beste is :|

Wat wil je bereiken?
Ik wil een redelijke goeie gaming pc, niet te overkill (ga niet bf4 in 4K spelen)

Wat mag het gaan kosten?
MOBO mag max 150 euro kosten.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet perse, zelf vind ik Gigabyte, MSI, Asus zeer leuke mobo's maken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken:
N.V.T.

Mijn interesses:
1. Gigabyte GA-Z97X Gaming 5
2. Asus Maximus VII Ranger

Eisen:
Ik wil wel een moederbord met haakse sata-connectoren
Goede audio chip (met optical out)
Z97 Chipset

Reden dat ik graag een Z97 wil: Ik zou graag de M2 SSD functie in de toekomst willen gebruiken samen met de Sata Express.

Verder ga ik NIET overclocken

Bedankt!

IN principe hebben ze allemaal redelijke audio (getest bij de vrienden van hardware.info), en bijna allemaal M2. Voor de rest heb je niet zoveel nodig.

In werkelijkheid heeft het moederbord nog weinig invloed op de performance en is het vooral de features en aankleding waar je uit moet kiezen. Overclocking / netwerk / safe-bios / overige aansluitingen / fan-aansturing dat soort dingen

Die 2 moederborden hebben ook 2 verschillende netwerk chips, Asus met Intel Ethernet en Gigabyte met Killer E2200. Heeft u daar nog iets op te merken? Ik zit echt in de twijfel met die moederborden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Beide zijn respectabele merken met goede netwerkkaarten. Er gaat absoluut geen merkbaar verschil zijn in beiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan