nieuwe moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbertProost

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuw moederbord aanschaffen alleen moet ie wel aan wat eisen voldoen.
Er moet een AGP slot op zitten, een Socket 775 voor de processor en 2 (of meer) DDR-1 ( DDR SDRAM) sloten die maximum van 2 of 3 Gb kunnen halen. Ook moet ie 240mm x 240mm zijn. Bestaat zo een moederbord? Ik heb zelf op internet lopen rondzoeken maar kan niet echt iets vinden wat precies aan al deze eisen voldoet. De socket, afmeting en het AGP slot moeten sowieso, stel dat zon moederbord niet bestaat zouden de DDR1 sloten ook DDR2 mogen zijn. Heeft iemand suggesties?
Alvast bedankt.

Nu ik vind ik net opeens een moederbord die misschien geschikt is. AOpen s661FXm-7US, heeft iemand ervaring met een moederbord als deze. tklinkt niet echt vertrouwelijk maar voldoet wel ana mijn eisen. Ik heb wel nog 1 vraag, de FSB van dit moederbord is 800 MHz, is dat nou precies goed voor 2 PC-3200 DDR SDRAM reepjes of moet er een andere PC-xxxx in?

WELKOM OP HELPMIJ

zo te zien voldoet dat moederbord precies aan jou eisen

http://www.dealtime.com/xPF-AOpen-S661FXM-7US-SIS-661FX-964L-LGA-775-800MHZ-FSB-UATX-2X-DDR400-SLO

en het bord ondersteunt 2gb pc3200400mhz

Ja, bedankt :). Ik denk dat deze hem wordt. Nu heb ik nog 1 vraagje, ik weet niet of dit een simpel vraagje is of metene een heleboel gezuer met zich mee brengt. Maar waar moet ik precies op letten als ik een totaal nieuw moederbord erin wil zetten. Ik heb nu een Asus A7V8X-LA (Kelut). Voor mn videokaart heb ik dat AGP slot nodig en hij past precies doordat ie 24 bij 24 cm is, maar moet ik ook kijken of mn floppy/harde schijf/cd/dvd goed erop aansluiten? De processor hoef ik niet op te letten want ik ga ook ene nieuwe processor kopen. Meer zit er niet echt in een pc dacht ik zo, aangezien mn voeding er vastwel goed op aansluit, heeft aanpasbare 20/24 pin ding voor aan de moederbord.

Bedankt voor de hulp tot zo ver :).

als je naar een andere processor gaat.
het bord waar we het nu over hebben ondersteunt zo te zien alleen p4

is het niet het overwegen waard om naar een bord met pci-e tegaan?
wel dan dus ook een andere videokaart halen

Laatst bewerkt:
als je naar een andere processor gaat.
het bord waar we het nu over hebben ondersteunt zo te zien alleen p4

is het niet het overwegen waard om naar een bord met pci-e tegaan?
wel dan dus ook een andere videokaart halen

Maar deze heeft toch een Socket LGA775, kunnen daar niet gewoon intel duo core processors in? Op wikipedia stond dat dit soort sockets ook intel duocore processors ondersteunen. Vorige week heb ik nog een nieuwe videokaart gekocht met een AGP slot omdat ik toen nog niet van plan was een nieuw moederbord te kopen.
Groetjes, Robbert

de socket is inderdaad 775 maar dat wil niet zeggen dat het moederbord ook die nieuwe processors ondersteunt.

zoals ik het nu nog heb kunnen vinden is het alleen een pentium ondersteuning

de socket is inderdaad 775 maar dat wil niet zeggen dat het moederbord ook die nieuwe processors ondersteunt.

zoals ik het nu nog heb kunnen vinden is het alleen een pentium ondersteuning

Bedankt voor de hulp zo ver. Ik heb vanmiddag mijn AGP kaart geruild voor een PCI-e.
Als ik het goed begrijp heeft je moederbord niet een FSB maar zegmaar een maximum FSB wat erin mag. En dat de processor de FSB levert? Betekent dat, dat als ik een processor ga kopen met 800 mhz FSB het geen verdere voordelen heeft dat een moederbord bijv 1333 mhz FSB ondersteunt? Waarom is dan dit moederbord zo goedkoop?: Foxconn G31MX-K . Hij kan duo core s775, 2 keer DDR2 tot 4gb, PCI-e 16x 2.0, FSB t/m 1333 Mhz, SATA-300 en 6x USB. Hoe kan het dat deze moederbord maar 40 euro is? Zie ik iets over het hoofd?

En dan nog een vraag, als ik een duo core processor heb van 2,5 Ghz, met een FSB van 800 mhz, en ik heb 2 plaatsen voor geheugen en ik stop er 2 keer 2 Gb DDR2 in. Welke PC2-xxxx is dan het beste zodat het perfect draait met de FSB/processor?
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Bump? :(

Ik zal jullie niet meer lastig vallen nadat ik het antwoord weet op mn vorige vragen ;).

hoihoi

heb ik me eerlijk gezegd nog niet helemaal in verdiept hoe en wat nou het beste is.

Ik probeer dit nog even te lezen, maar ik ben helemaal kwijt wat je nu aan het doen bent.

Leg het nog eens uit:

- Wat heb je nu voor spullen?
- Wat wil je bereiken met een upgrade / wat wil je doen wat nu niet kan
- Wat is je budget

Want zo krijg je alleen maar antwoorden waar je wellicht verder niets mee kan.

nou hoop ik toch niet dat je dat op mij bedoelt??!!
Ik doel er meer op dat jij wel zijn vragen goed beantwoord, maar de vraag is of hij de juiste conclusies kan trekken met die antwoorden.

Bijv: Hij zoekt een moederbord met DDR1 en een AGP-poort. En dan geef jij een goede link. Maar dan blijkt dat hij ook een andere processor gaat kopen: Op die manier kunnen jij noch ik goed advies geven.
Laat hem eerst maar goede uitleg geven.

dus t was geen kritiek op jou.

Ik doel er meer op dat jij wel zijn vragen goed beantwoord, maar de vraag is of hij de juiste conclusies kan trekken met die antwoorden.

Bijv: Hij zoekt een moederbord met DDR1 en een AGP-poort. En dan geef jij een goede link. Maar dan blijkt dat hij ook een andere processor gaat kopen: Op die manier kunnen jij noch ik goed advies geven.

ok, ik zal de situatie duidelijker maken:
ik was van plan een nieuw moederbord te kopen en ik had een AGP videokaart, toen kreeg ik de hint om dan een PCI-e videokaart te nemen dus ik heb mn AGP nog kunnen ruilen (want ik had hem vorige week nog gekocht). Nu ben ik dus van plan een nieuw moederbord + processor + werkgeheugen + videokaart ( heb ik al gekocht) te kopen. Ik had in gedachten om dit te kopen:
moederbord: Foxconn G31MX-K
processor: Intel Core 2 Duo E5200 (boxed)
werkgeheugen: 2x 2Gb DDR2-PCxxxx (weet nog neit welke ik erin moet stoppen)
videokaart: Asus ATi EAH4670

Ik heb al heel wat uurtjes lopen surfen om te kijken of alles goed in elkaar zou passen en volgnsmij klopt het nu wel ongeveer. Aangezie ik zon beetje bijna alles vervang is het niet erg belangrijk wat er nu in mijn pc zit? Mijn huidige moederbord is hetzelfde formaat (mATX). Processor past in het moederbord, videokaart ook, voeding kan alles onderssteunen (450W). Klopt dit allemaal wat ik zeg of moet ik op nog meer letten? En nu zou ik graag nog 2 dingen willen weten en dat is of het nou waar is dat de processor de FSB levert en het moederbord geen FSB heeft maar zegmaar een maximum wat er in kan? En welke DDR2-PCxxxx er nou in moet stoppen in mijn situatie: FSB 800 mhz, 1 river met 2 sloten waarin ik 2x 2Gb DDR2 ga stoppen. Ik had eerst gelezen dat te sloom niet goed is en dat te snel zich ana kan passen. Is het dan het beste DDR2-PC6400 te kopen? Dat het zich aanpast en langzamer gaat draaien maar als ik ooit zou overclocken ik niet mn reepjes hoef te vervangen, prijs verschil is niet belangrijk.
Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben. Alvast bedankt.

Jij hebt het over het synchroon lopen van processor - moederbord en geheugen.

Als het geheugen niet synchroon loopt, dan heb je wat snelheidsverlies. Maar het snellere geheugen zorgt tegelijk voor een sneller systeem.
Dus: Stel dat sneller geheugen je systeem 10% sneller maakt en het asynchroon 5% tragen, dan wordt je systeem niet 10% sneller, maar maar 5%.

Er zijn testen geweest met de E6600 (FSB 1066 dus synchroon lopend geheugen zou DDR2-533 zijn) waarbij sneller geheugen DDR2-667 het systeem trager maakte, dan met DDR2-533. Maar met DDR2-800 werd het juist weer sneller.

En een moederbord dat een hogere FSB aan kan is erg handig bij overclocken.

nee ok daarom zei ik hem ook dat het bord alleen p4 onderstuent maar nu kwam ie weer met een pci-e bord.(kaart).

maar we volgen het wel verders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan