Nieuwe monitor; budget 200 - 300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcbobo

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Voor mijn werk ben ik de laatste tijd veel foto-bewerking aan het doen.
Mijn oude monitor hindert mij hier nog best wel bij, maar heb de ruimte gekregen een nieuwe aan te schaffen.

Deze word thuis geplaatst en zal dus ook nog op gegamed worden en netflix op gekeken.
het liefst is het scherm dus aardig groot. (24" minimum maar mag zeker groter) Echter is scherpte en helderheid dus een MUST.

Ik heb zelf al rond gekeken maar mijn kennis van monitors gaat niet heel ver. (werk nu met 2 Samsung monitors waar ik heel tevreden mee ben. alleen 5+ jaar oud allebei.)

Alvast heel erg bedankt voor het advies.

EDIT: Budget = 200 - 400

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Lg 24ea53 en is echt een top monitor. Hij heefd verschildende setting zoals, Game en Text. Daardoor kun je zelf je kleuren en kwaliteid instellen wat jij het prettigst vind. Een omdat ie 24" is valt alles goed te zien op de monitor. De Lg kost onder de €200.

Groetjes Youri

Dat is wel een mooie - ik ga toch nog effe verder kijken of er iets groters is met zelfde kwaliteit. Maar heeft me goed geholpen als startpunt! heel erg bedankt! ^^

ik zou dan zoiezo voor een IPS scherm kiezen die hebben geen last van spiegelingen en hebben een grote brede kijk hoek
verder zijn de kleuren vaak ook erg scherp
hier heb je een lijstje van schermpjes die het erg goed doen
klikerdeklik
de Dell is echt een top product.

Ik lees ook vooral veel over IPS en hoe dat beter is voor Foto-bewerking etc. etc.

Echter ben ik bang voor IPS - glow. En vooral de Dell Ultrasharp krijgt herhaaldelijk als commentaar : IPS-glow.
Omdat het ook mijn Main-scherm voor thuis word, waar dus ook op gegamed en films op gekeken word - kan IPS-glow heel storend worden.

Ik neig dus daarom toch naar een TN scherm - ondanks dat het minder handig is voor mijn specifieke doel - maar toch beter is in het algemeen.

Twijfel nog - waardeer je mening wel heel erg. Hoor graag van je.

Wil het budget ook wel bijschroeven naar 200 - 400 euro. Misschien veel geld voor een scherm - maar ik ga liever voor kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan